Kanin ryster når den sover
Fra : lydestad
Vist : 2049 gange
20 point
Dato : 27-11-03 17:15

Hej jeg har en han kanin som er 2 år, når den ligger og sover begynder den at ligge meget urolig med øjnene, munden og hovedt begynder at falde ned, det ser mystisk ud? Andre gange når han ligger og hviler sig, får han en trækning med hovdet som går fra venstre og op ad mod højre (nogle gange ryger kroppen med mod højre), han er helt normal bagefter og render rundt og leger? Han har været hos dyrlægen og han siger at han ikke kan finde ud af, hvad der er galt med den (dyrlægen har givet op). Hvis der er nogen som måske kan hjælpe mig, vil jeg meget gerne sende pr. email, et lille video klip af et anfald.

Er der nogen som har været ude for noget ligende?

Fra : Rellom

Dato : 27-11-03 17:24

Din kanin ligger sikkert bare og drømmer.
I drømme kan der jo ske mange sindsoprivende ting
- også for en kanin.

Jeg har ikke selv nogen kanin, men en kat, og den
opfører sig på samme måde, når drømmelivet
bliver for hektisk.

Fra : Rellom

Dato : 27-11-03 17:39

Og hvis du vil have vished, kan du henvende dig til
en dyrehealer.

Jeg har set eksempler på, at en sådan har kunnet
løse problemer, som dyrlægen har måttet melde pas
over for.

Dyrehealeren kommer ud til dig, så du skal jo nok have
fat i en, der bor rimeligt tæt på din bopæl.
Men skriv >Dyrehealer+bynavn< i søgefeltet hos Google,
så dukker de relevante links op

Som sagt tror jeg ikke, der er grund til bekymring
- men det kan jeg jo sagtens sige.

PS! I de tilfælde, jeg er bekendt med, har prisen været 500 kr.

Fra : lydestad

Dato : 27-11-03 17:45

Hej Rollem

Tak for din besvarelse, for mig ligner det mere at han får en eller anden form for anfald, jeg ved godt at katte og hunde kan ligge og vibrer med øjne mm. når de drømmer og til at starte med lignede det samme min kanin gjore, men det går over i en slags på tvunget krampe trækning, hvor hele kaninen bliver trukket mod højre og den skære højlydt tænder.

Det kan da godt være at man må finde alternativer, selv om jeg ikke rigtig tror på den slags.

Fra : Rellom

Dato : 27-11-03 17:49

PPS! Det er ikke, fordi jeg ikke gider se dit videoklip, men jeg
kan ikke bruge en isoleret frekvens til noget.
Dem, der får klippet at se, bliver højst sandsynligt meget
forskrækkede - uden at der behøver være grund til det.

Fra : Rellom

Dato : 27-11-03 17:52

Ang. dyrehealere, så troede jeg heller ikke på det, før jeg
så det fungere i praksis.
Det havde på ingen måde karakter af plattenslageri.
I det ene tilfælde rykkede healeren ud til en af
mine bekendte en søndag eftermiddag og var der i
næsten to timer - for 500 kr.

Og eftersom det er dyr, der er tale om, spiller troen ingen rolle.

Fra : lydestad

Dato : 27-11-03 17:55

Det kan jeg godt forstå, jeg skrev også kun hvis der var nogen som mente at de var stødt på det samme, med hensyn til deres kanin (så de kunne se om det ligner, det de har set). Det er ikke for at vise det for sjovt, for det ser ikke særlig morsomt ud, så der er jeg helt enig med dig.

Med hensyn til healeren, så vil jeg nok kontakte en sådan, nu hvor der ikke er særlig mange alternativer tilbage og man vil jo gøre alt, for at ens dyr har det godt.

Fra : Rellom

Dato : 27-11-03 18:03

Ja, det har du fuldstændig ret i.

Fra : jihaa

Dato : 15-12-03 20:13

hejsa

Jeg har selv en dværgvædder og hun ligger også sommetider og ryster lidt når hun sover. Det er svært for mig at sige om det er det samme da jeg ikke ved hvor kraftig din kanin gør det. Jeg har også læst et sted at kaniner godt kan have epilepsi, men det ville dyrelægen nok have fundet ud af.
Men kort sagt: Min gør det også sommetider når hun sover

Fra : lydestad

Dato : 15-12-03 20:57

Hej Jihaa

Jeg har fundet ud af at det kaldes en "væver", det er noget som ligger i deres gener (det anbefales derfor ikke at bruge dem til avl?). Min kanin er altså en "væver", men ud over det, får den nogle krampe anfald (det ligner at der er en som tager den i nakkeskindet og drejer den mod højre), dyrlægerne har aldrig set noget ligende. De har en terori om at det kan være en sjælden form for epilepsi eller en nerevesygdom, men de undersøger stadig årsagen.

Tak for din besvarelse.

Fra : pjevsm

Dato : 20-05-04 16:48

jeg er sikker på den bare ligger og drømmer...
det skal du ikke tage dig af...
det kan også være den ikke er helt tryg...
det skal du nok tage dig af

Fra : usbunu

Dato : 04-04-05 19:30

Hej Alle,

Jeg har nu fundet ud af hvad min kanin fejler, den har en byld i halvdelen af hovedt, hvilket giver disse rystelser og kramper. Han er nu under behandling og det går faktisk utrolig godt, så der er håb forude.

Tak for alles svar.

Fra : pjevsm

Dato : 10-04-05 19:46

Det var godt du fandt ud af det:)