|
| kan ikke logge på E-boks Fra : lape | Vist : 479 gange 200 point Dato : 24-05-23 06:16 |
|
Meget mystisk!!!
Hjælp. Jeg kan ikke komme ind på e-boks på min PC. MIt-id vises ikke, der står, at jeg har prøvet for mange gange - og det har jeg altså ikke. Ventet flere uger...
Jeg har prøvet alt: Brugt 3 forskellige browsere, nulstillet dem i indstillinger, fjernet cookies og der er ingen blokeringer af hjemmesider.
ALLE andre sider går det fint med: Mit Sundhed, Borgerservice, bank, mm. Det er KUN E-boks, der driller.
EN samtale med e-boks og Nets har ikke løst problemet: Det er ikke deres fejl. Det er PC'en, der er fejl i
Pc'en har win 10, er fuldt opdateret og ellers er alt ok.
På Ipad og Mobil er der ingen problemer. Her kan fint logges på e-boks, så de bruges i stedet for.
??
| |
| Kommentar Fra : Leif7 |
Dato : 24-05-23 08:17 |
|
edison har fat i noget.
Indtil for få år siden havde jeg også et direkte link til login på min netbank, det holdt pludselig op med at virke, jeg slettede det blot og oprettede link til forsiden.
Det kan fornuftigvis være en sikkerhedsforanstaltning at netsiderne forhindrer direkte links.
I øvrigt humper Eboks nu og da, så kan det hjælpe at vente en times tid.
| |
| Kommentar Fra : lape |
Dato : 24-05-23 10:36 |
|
Tak for gode forslag, men...
Jeg har ikke fast login i min browser. Jeg skriver hele url'en direkte.
Og jeg kommer ikke så langt, at jeg får mulighed for at skrive noget i Mit-id, så det har ikke noget med forkert brugernavn eller kode. Der er ikke gemt noget kodeord til e-boks på PC'en
Og jeg har ikke blot ventet flere timer, men flere uger!
Ja, jeg har prøvet alle gode forslag. Mystisk..
Og PC'en er tjekket for virus mm.
| |
| Kommentar Fra : abbaba |
Dato : 25-05-23 13:10 |
| | |
| Kommentar Fra : Bille1948 |
Dato : 25-05-23 13:58 |
|
I stedet for selv at skrive en URL, som der er i hundredevis af muligheder for at skrive fejl i, så google e-boks i stedet,
Klik så på E-boks logind, nemmere kan det ikke være.
| |
| Kommentar Fra : Leif7 |
Dato : 25-05-23 15:37 |
|
Jep, fejlindtastninger er netop en af de menneskelige fejl som kan bruges til bedrageri via vellignende hjemmesider.
Det er ikke altid at browseren melder at siden ikke kan findes.
| |
| Kommentar Fra : lape |
Dato : 26-05-23 07:34 |
|
Øh, jeg kan se, at jeg bliver omdiregeret til Gateway digitalpost.
Der står på siden: err_too_many_redirects. Altså bliver jeg omdirigeret for mange gange.
Jeg kan se på google, at det forekommer et utal af gange hos andre, og det kan klares ved at slette cookies mm.
Allle disse gode råd har jeg forsøgt uden virkning.
Jeg vender tilbage, når jeg har prøvet at vende hver sten på nettet om problemet…
Det undrer mig bare, at det samme sker i 3 forskellige browsere, F.eks i Firefox, som lige er hentet og derfor ikke har nogle cookies fra pågældende side.
| |
| Kommentar Fra : Leif7 |
Dato : 26-05-23 08:08 |
|
Cookies har det med at gemme sig.
Når jeg rydder op med et program kan jeg se at det også fjerner cookies i Microsoft Edge som jeg aldrig bruger.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 26-05-23 12:38 |
|
start en browser
stil dig i fanen for oven
Højreklik og vælg ny fane
I den nye fane sætter du dette ind > https://www.mozilla.org/da/firefox/new/ < og så enter
Vælg nu > Hent firefox < og installer den Den hentede fil gemmer sig nok i "hentede filer"
I den fine nye Fire Fox adresselinje skriver du > e-boks.dk
Nu burde du kunne starte uden noget af det der er gemt, - håber jeg.
| |
| Kommentar Fra : lape |
Dato : 27-05-23 07:21 |
|
Eyvind - Det er prøvet, som der står i første problemstilling. Og det virker desværre ikke, selv om vi begge havde håbet.
| |
| Kommentar Fra : Bille1948 |
Dato : 27-05-23 08:09 |
|
Hvis den foreslår en "automatisk login", afvis den, selvom brugernavnet er rigtigt, for den stammer fra din NemId login, og indeholder derfor mere end dit brugernavn, det er derfor den går galt.
Skrive selv dit brugernavn, og scroll ned til du kommer til en automatisk logon næste gang du bruger samme side. Sæt hak i feltet.
Det er ikke det sidste, der "redder", men den hjælper næste gang du skal på MitId p0å samme side.
| |
| Kommentar Fra : lape |
Dato : 27-05-23 21:33 |
|
Bille1948 - Jeg tror ikke I helt forstår problemet. Jeg får nemlig ikke mulighed for at skrive noget som helst, så jeg kan ikke indtaste noget - rigtigt eller forkert.
Den foreslår slet ikke automatisk login. og der er slet ikke mulighed for at skrive noget brugernavn
Lad mig lige forklare proceduren:
Jeg skriver e-boks.dk, hvorefter jeg kommer ind på gateway.digitalpost.dk. På siden har jeg mulighed for at trykke på: log på privat, Log på erhverv........
Jeg trykker på log på privat, hvorefter jeg får beskeden: too many redirects. Længere kommer jeg ikke- desværre.
Det et gateway.digitalpost.dk, der er problemet
| |
|
Når jeg skriver som dig e-boks.dk kommer jeg ind på nedenstående side:
https://www.e-boks.com/danmark/da
og her kan jeg komme ind og logge på mitid ved at trykke på bjælken "Log på privat"
| |
|
Jeg må hellere tilføje at det er på en ældre PC med Windows 10 og Chrome Browser som standard.
| |
| Kommentar Fra : Leif7 |
Dato : 28-05-23 04:19 |
|
Samme her.
Når jeg skriver eboks.dk kommer jeg direkte ind, der står intet om gateway i adresselinien.
Men lige som de fleste andre klikker jeg blot på det faste link i browseren.
| |
| Kommentar Fra : lape |
Dato : 28-05-23 08:25 |
|
2 svar - Jamen jeg gør præcis det samme som du For_lækker. Jeg trykker også på log på privat, men der er altså noget ved min computer der ikke spiller som alle andre. DET NÆSTE BILLEDE ER ALTSÅ IKKE DET, SOM ALLE ANDRE, OG OGSÅ DIN,COMPUTERE VISER. NÆSTE SIDE ER EN BESKED: TOO MANY REDIRECTS. OG I ADRESSEFELTET ER JEG BLEVET OMDIRIGERET TIL GATEWAY.DIGITALPOST:DK.
Min computer gør altså ikke som din/jeres gør
Jeg vil gerne have hjælp til at FJERNE fejlen i min computer, altså det at jeg bliver omdirigeret til en forkert adresse.
Jeg behøver ikke hjælp til at manøvrere rundt i browseren. Det har jeg gjort i 30 år!
Leif7 - Din computer kører jo perfekt. Derfor bliver du ikke omdirigeret til en forkert adresse. Det gør min desværre ikke.
| |
| Kommentar Fra : Bille1948 |
Dato : 28-05-23 08:43 |
|
Prøv at hente gratis versionen af Glary Utilities og prøv om den kan rydde op på din Pc.
Den første gang kan den godt noget tid at rende det hele igennem. Du får samtidigt frigivet en del plads på din HD.
| |
| Kommentar Fra : Leif7 |
Dato : 28-05-23 09:14 |
|
Nej, min computer kører ikke perfekt
Wtf, jeg har en nyere stående som jeg skal have sat til i stedet for ............. skal bare tage mig sammen.
Jeg bliver også knotten når nettet svigter helt eller delvist og det ikke kan løses ved rensning eller tage strømmen fra routeren i 10 minutter ............. og det er sgu ikke hver gang at YouSee sender en sms når de "arbejder" i mit område.
Det jeg kan læse på nettet om gateway, og som du sandsynligvis også har set i din søgning er at gateway er forbindelsen fra vores computere gennem routeren og hele vejen til de hjemmesider og deres servere, altså både med software og hardware.
Problemet er vist af en sådan karakter at kun en netværksspecialist kan afhjælpe det
| |
| Kommentar Fra : abbaba |
Dato : 28-05-23 12:10 |
|
prøv at slå din sikkerhed fra - firewall
| |
| Kommentar Fra : lape |
Dato : 28-05-23 18:31 |
|
Tak for indlæggene
Jeg udsætter lige 3 uger pga. ferie og vender tilbage frisk og udhvilet. Men tak Bille 1948. Det skal prøves, når jeg er tilbage.
So Long
| |
| Kommentar Fra : abbaba |
Dato : 29-05-23 15:15 |
| | |
| Kommentar Fra : Leif7 |
Dato : 29-05-23 16:48 |
|
Det er vel 10 år siden at man droppede Java-appen fra Adobe, den var blevet så elendig at den blev opdateret flere gange om året uden at sikkerhedshullerne kunne rettes .............. faktisk hed det en applet dengang.
Microsoft lavede deres egen lille version på en licens og byggede den ind i Windows, men den blev også droppet.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|