Stamtræ på helt ny hjemmeside
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 386 gange
500 point
Dato : 22-02-17 17:30

Jeg har tidligere brugt Myherritage, men vil nu lave min egen hjemmeside. Jeg har fået oprettet en hjemmeside hos Unoeuro og vil bruge Webtrees. Men så går det hele i stå. Jeg har brug for en vejledning for dummies. Jeg har fundet vejledninger rundt omkring, men de tager udgangspunkt i, at man kender lidt til det, feks. FTF, server mv. Det gør jeg ikke. Andre vejledninger henviser til programmer, som siden er blevet ændret, og derfor er vejledningerne forældede. Jeg skal bruge en trin for trin vejledning i, at få hjemmesiden op at køre og få webtrees ind.

Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-17 19:37

Skift til FTM og og opret det der,

vor danske supporter Bille, og her på kandu vil hjælpe dig...

Fra : svendgiversen

Dato : 22-02-17 19:45

Bille 1948 og Family Tree Maker

Fra : helpmeifyoucan

Dato : 22-02-17 21:19

Kan FTM kun ligge på computeren eller også på en hjemmeside?

Fra : helpmeifyoucan

Dato : 22-02-17 21:41

Jeg spørger, fordi hele familien skal kunne skrive ind, så det skal ikke kun ligge på een computer.

Fra : helpmeifyoucan

Dato : 22-02-17 21:42

Eller kan det på en anden måde deles mellem flere brugere?

Fra : mig-selv

Dato : 22-02-17 22:01

Du skal hente deres CMS/ program ned - der efter skal du udpakke det og uploade mappens indhold på din hjemmeside.
Når du komme så vidt at det er lagt op på din side, skal du finde en fil (VIA din hjemmeside www.dit navn.dk/Webtrees/ install ) der hedder noget med ´webtrees/INSTALL´ eller lignende - så går selve installationen igang på din hjemmeside - her skal du så angive diverse oplysninger om MySql/ passwords osv.
Meget nemt, når du først har prøvet det et par gange - eller 10.
Gå det galt første gang = så husk at slet alt hvad der har med programmet/CMS at gøre, i din DATABASE MySql som du har fået adgangskoder til, af din udbyder.

Og for god ordens skyld, så brug små bogstaver og skift ÆØÅ ud med AE osv - og pas på mellem rum mellem bogstver og tal, ellers får du en masse %% tegn -samt mener jeg du kan få problemer med Windows server eller er det Linux der ikke kan klare den slags bogstaver

Fra : mig-selv

Dato : 22-02-17 22:02

Kun 5 forsøg - men det blæser også hos mig..

Fra : mig-selv

Dato : 22-02-17 22:08

Det foregår nogen lunde som dette:

Fra : helpmeifyoucan

Dato : 22-02-17 22:10

Bare lige for at slå fast, så har jeg intet på webtree. Jeg har oprettet hjemmesiden, som er helt helt tom og intet andet. Hvis jeg kan køre 100% FTM gør jeg det.

Fra : mig-selv

Dato : 22-02-17 22:15

Denne er sikkert ?? nemmere at lære af:

Fra : mig-selv

Dato : 22-02-17 22:23
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 23-02-17 17:43

Kan jeg få en udførlig trin for trin vejledning til overhovedet at få min hjemmeside op at køre og til at få FTM over på siden, HVIS jeg vælger FTM? Enten her eller hos FTM?

Fra : mig-selv

Dato : 24-02-17 02:36

Hent CMS her
https://launchpad.net/webtrees
eller her
https://launchpad.net/webtrees/1.7/1.7.9/+download/webtrees-1.7.9.zip

Udpak filerne på din pc og upload dem til din hjemmeside.
Oplysninger om hvordan, burde du have fået pr email fra din udbyder, sammen med diverse koder.

Selve installationen af det, foregår på samme måde som allerede vist, det er bare et andet CMS:
https://youtu.be/mwB6mo34fOM

Fra : helpmeifyoucan

Dato : 24-02-17 06:38

Kan jeg også bruge denne fremgangsmåde, hvis jeg bruger FTM?

Fra : mig-selv

Dato : 24-02-17 14:16

Citat
Kan jeg også bruge denne fremgangsmåde, hvis jeg bruger FTM?

Hvis de har det som et CMS (program til hjemmesider) - ja, men opsætningen kan være anderledes.

Ellers kan du sikkert bruge det ved at lave din PC om til en server hvor du giver tilladelse til enkelte brugere eller alle, hvilket sikkert er mere besværligt og kostbart, og ikke lige for almindelige mennesker.

Websiden på http://kandu.dk/questionhist.aspx?qid=177576 kan være midlertidigt nede, eller også er den permanent flyttet til en ny webadresse.

Fra : alka

Dato : 09-03-17 12:05

Vi bruger onedrive. En styrer det, men alle kan deltage. Vi bruger også Family Tree.

Fra : helpmeifyoucan

Dato : 09-03-17 12:17

Hvordan får I Family Tree og OneDrive til at virke sammen?

Annuller spørgsmålet
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 11-03-17 13:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Du har følgende muligheder