Kalkfjerner
Fra : omahexen
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 08-05-16 08:57

Jeg har hørt om et produkt,der hedder Toiee,det skulle fjerne kalken i toilettet,da jeg ikke mener at citronsyre osv virker godt nok,vil jeg gerne høre,om nogen kender produktet. PS,hvorfor popper der pludselig et felt op,hvor der står "vil du blive eller forlade siden"kan man fjerne det ?

Fra : ans

Dato : 08-05-16 09:43

Jeg kender ikke produktet Toiee, men en wc skurestick fjerner kalk i toiletkummen.

På med gummihandskerne, hvis du er for sart til at stikke "næverne" i kummen

Dette er fra en tilfældig side, men en wc skurestick kan købes i de fleste supermarkeder.

http://renee.dk/andet-toiletartikler/wc-skurestick

Jeg har selv gode erfaringer med en wc skurestick.

Fra : transor

Dato : 08-05-16 10:30

Nogle af patentmidlerne med fine navne er tilsyneladende effektive fordi de indeholder saltsyre. I deklarationen står det med fine navne, som hydrogenchlorid eller lignende, så folk ikke genkender det.
saltsyre ætser også overfladen skå skidt fremover hænger bedre fast. Lad være med at bruge andet end eddikesyre, eller citronsyre. Men der skal også skrubbes lidt undervejs, fordi kalken kan være med en fedtet så desyren kun virkret med lidt mekanisk hjælp af en børste.

Fra : poul1erik

Dato : 08-05-16 12:30

Jeg bruger kun toiletrensemiddel,som indeholder fosforsyre.
Fosforsyren forhindrer jerntråden
,som børsten er bundet med,i at ruste.

Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-16 15:43

Og vi bruger HARPIC, Power Plus, Eco Original Force.

Og ja, også fine navne, men hovedbestand delen er myresyre,
bedre for miljøet end stærkere syrer, og jeg er ligeglad med om toilet børsten ruster.

Det med om at du vil forlade siden får jeg også, når jeg har flere ting åbne ved lukning,
men så siger jeg bare ja og klikker væk.

Fra : svendgiversen

Dato : 08-05-16 15:51

Tilsyneladende noget med en ballon der stoppes i vandlåsen:

http://www.bing.com/search?q=+Toiee&go=Send+foresp%C3%B8rgsel&qs=ds&form=QBLH

Helt unødvendig hvis man jævnligt bruger et effektivt WC rensemiddel.

Fra : Klaudi

Dato : 08-05-16 15:51

Har lige ordnet mit lokum med en wc-skurestick, kan varmt anbefales

Købte den i Føtex til 14.95

Fra : omahexen

Dato : 09-05-16 08:20

Jeg har set en film på You Tube,hvor den ovennævnte "skurestick"blev demonstreret,det lød ligesom en grov slibesten,kan det ikke ødelægge emaillien ?

Fra : ans

Dato : 09-05-16 09:59

omahexen

Da jeg flyttede ind i min nuværende bolig overtog jeg en meget kalket håndvask. Jeg lod det komme an på en prøve. I stedet for at udskifte håndvasken, og til trods for, at der står, at wc-skurestick kun må bruges i en toiletkumme, så brugte jeg den til håndvasken (den var jo af det samme materiale, som wc-kummen).

Håndvasken blev som ny, hvid og meget glat Siden da har kalk ikke hængt sig fast og har været meget nemt at rengøre.

En wc-skurestick er lavet af 100% glas. På pakningen står der også, at den ikke må anvendes til daglig brug.

Intet blev ødelagt i min håndvask, så jeg vil mene, at det samme vil gøre sig gældende for en wc-kumme.

Fra : katekismus

Dato : 09-05-16 13:56

Jeg kender ikke Toiee, men da jeg er legesyg, kender jeg balloner
Du kan med fordel istedet bruge en ballon som du puster op, så den kan trykkes ned i toiletafløbet. Bind en snor i ballonen og bind den fast til toiletbrættet. fyld toilettet med vand og hæld ...........

Se videoen nederst

http://toiee.dk/shop/1-toiee-toiletafkalker-182p.html

Se video http://huma.dk/pumie-sten-med-haandtag/

Fra : svendgiversen

Dato : 09-05-16 14:43

Angående dit andet spørgsmål: >vil du blive eller forlade siden,
så har jeg lige oplevet det igen.

Jeg var kun inde for at bestille tid til golf,
jeg kunne fint bladre fra mandag til tirsdag,
men så kom den helt umotiveret igen: vil du blive eller forlade siden?

Først efter at jeg var gået flere trin tilbage og lukket en del, kom jeg frem til onsdag.

Jeg havde en del andet åbent, bl. a. nogle rovfugle links,
og tror stadig, at det har noget at gøre med at man har for meget åbent på én gang??

Min kone siger hun ikke har problemer med holde WC kummen fri for kalk,
med HARPIC, Power Plus, Eco Original Force, som jeg køber til hende,
og uden brug af wc-skurestikker eller lignende.

Fra : ans

Dato : 10-05-16 18:17

omahexen,

Hvis der først er dannet kalk i kummen, så hælper de flydende "toiletrens" ikke.
Når kalken har sat sig fast, så bliver overfladen ru, hvorfor der dannes mere og mere kalk (det hænger sig fast i den ru overflade)

Du skal ikke være bange for at kummen bliver ødelagt, hvis du med en wc-skurestick fjerner den kalk, der er der på nuværende tidspunkt.

Det vil fremover være nemt at holde kummen fri for kalk, da overfladen er blevet glat.

Og så kan du jo bruge alle de produkter, som svendgiversen køber til sin samleverske

"vil du blive eller forlade siden"kan man fjerne det ?" Du skal bare afslutte det, du har været i gang med.

Du har følgende muligheder