Ryapude i Netto
Fra : chbian
Vist : 687 gange
20 point
Dato : 04-10-12 19:43

jeg købte i sidste uge en ryapude med smiley på i netto. jeg synes det var super sjovt at lave den, men er der nogen der ved hvad det i virkeligheden er for en teknik, for har prøvet at finde noget mere at lave, men kan ikke finde noget.

håber nogen kan hjælpe

Fra : poten

Dato : 04-10-12 20:01

ØH jo ser du...

Har du et billede man kan se?
Jeg kender ikke den omtalte pude...

Fra : jøjø

Dato : 04-10-12 20:08

Lyder som endnu en Jørn Rudolph.

Fra : pifo

Dato : 04-10-12 21:05
Fra : mig-selv

Dato : 04-10-12 21:08

Hvis det er teknikken, så er det meget simpelt, lav en lykke omkring en linial eller lignende
i en lang række, og spræt det op med en kniv eller saks.
Jeg plejer at binde knuder på hver lykke, så sidder de godt fast.
Samt jeg bruger stof der er beregnet til strapude (tror jeg det hedder)
altså et stykke stof med huller i, gerne blødt ikke det stive.
http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Kunsth%C3%A5ndv%C3%A6rk_og_design/Orientalske_t%C3%A6pper_og_tekstiler/rya

Fra : mig-selv

Dato : 04-10-12 21:22

Men teknikken kender du JO, siden du har lavet en pude, så hvad er spørgsmålet egentlig

Fra : jøjø

Dato : 04-10-12 21:26

Citat
så hvad er spørgsmålet egentlig

- der er ikke noget spørgsmål - det er trolling, og Jørn har allerede opnået, hvad han ville.

Fra : Troldepige

Dato : 05-10-12 07:22

Citat
Samt jeg bruger stof der er beregnet til strapude (tror jeg det hedder)

Det må være "stramaj" du mener.

På det stof der hedder "stramaj" kan man sy "korssting".
Nogen kalder det, så'n lidt for sjov, at sy "strapudemaj".

Fra : mig-selv

Dato : 05-10-12 08:42

Citat
Nogen kalder det, så'n lidt for sjov, at sy "strapudemaj".

Derfra jeg har det, min mor var helt tosset med det, indtil øjnene ikke kunne mere.
Og så fik nogle rester som jeg så prøvede at lave rya med, og som skrevet meget nemt.
Har stadig en masse garnnøgler (dukker?), hvis det kunne friste og masser af knapper.

Fra : chbian

Dato : 05-10-12 10:30

Så det er egentlig bare en form for stramaj som jeg har lavet. Jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte billeder ind, og jeg er ikke jørgen. Men har fundet linket til netto reklamen http://www.tilbudonline.dk/tilbud/tilbud.asp?artid=1165219

Fra : pifo

Dato : 05-10-12 12:21

Citat
Men har fundet linket til netto reklamen

Ja, det var jo det link, jeg satte ind i mit svar

Fra : chbian

Dato : 05-10-12 14:10

undskyld.. det havde jeg ikke set.. men tak for alle svarene.. nu skal jeg på jagt efter det rya puder... ...

Du har følgende muligheder