Retsopgøret i Danmark efter 1945
Fra : xutty
Vist : 232 gange
20 point
Dato : 30-08-12 12:54

Nogen kalder retsopgøret i Danmark efter 1945 for : "Et juridisk galehus"
andre kalder det for : "Det bedst mulige".

Hvad er din mening om retsopgøret i Danmark efter 1945 ?

A : Var der retfærdigt ?

B : Var det "Godt nok" ?

C : Kunne det gøres bedre ?

D : Hvad kunne man, evt. have gjort bedre ?

Med Venlig Hilsen
"xutty" (Jørn Rudolph)

Fra : poten

Dato : 30-08-12 13:00

Fra : 3773

Dato : 30-08-12 13:05

Mit gæt er tiimet bruger to dage på at opdage dig denne gang)
Jørn =

Fra : poten

Dato : 30-08-12 13:06

Citat
Spild af min tid. Spild af deltagernes tid, i spørgsmål, som slettes !

Hvorfor bliver du så ved Jørn, når du ved hvordan det ender?

Fra : 3773

Dato : 30-08-12 13:07

Men jeg er oprigtig imponeret over din evne til at finde på nye navne. Men du har stavet denne her forkert åndsvagt på engelsk/amerikansk staves NUTTY

Fra : xutty

Dato : 30-08-12 13:21

Tak for deltagelsen til ALLE, i mine politiske spørgsmål:

28-08-12 10 "Håndholdt hjælp" fra de radikale (14) XuZu
25-08-12 15 Kunne det ske i Danmark? (27) jubie
11-08-12 15 Ændrer dansk politik sig (7) jaså
23-07-12 13 Danmarks populæreste statsminister ? (10) zoriny

+ andre spørgsmål, som "teamet" bare har slettet, eller de har blacklistet mig ude fra at afslutte.

Kan desværre ikke afslutte dem, da en eller anden klaphat hele tiden blacklister mig.

Tja - nogen er også "flinke" til at sladrer til "Teamet bag eller teamet foran Kandu.dk"

Hold da op - Er det ytringsfrihed ?

At man hele tiden sletter en person - midt i spørgsmål, som tit også slettes af "Teamet bag ved og foran Kandu.dk".

Hvad er det for en blackliste-politik og undertrykkelse-af-ytringsfriheden-politik man har her på Kandu.dk ?

Spild af min tid. Spild af deltagernes tid, i spørgsmål, som slettes !

Med Venlig Hilsen
J R

Fra : poten

Dato : 30-08-12 13:24

Jeg kan så spørge igen... Hvorfor bliver du så ved Jørn, når du ved hvordan det ender?

Fra : xutty

Dato : 30-08-12 13:24

3773 & Poten ...

Hvad med at svare på mit spørgsmål ?

Fra : poten

Dato : 30-08-12 13:26

Ytringsfriheden er en grundlæggende rettighed, men er ikke ubegrænset.

Fra : poten

Dato : 30-08-12 13:29

Adgang til medier

Det er ikke nok at have retten til at sige sin mening; for at få sin mening ud til andre, skal man finde en måde at få den ud på.
Ytringsfrihed indebærer nemlig ikke ret til at få læserbreve optaget i aviserne eller til at komme i radioen eller fjernsynet. Dog er det kutyme at aviserne tillader et bredt spektrum af meninger for at give plads til en fri debat. Efter at internettet er kommet til, og alle har mulighed for at ytre sig, er der opstået en lang række nye problemer omkring afgrænsningen af ytringsfriheden på internettet.

Manglende viden om hvilke medier man kan ytre sig i, kan i sig selv være en barriere.

Fra : poten

Dato : 30-08-12 13:30

Ovenstående gælder også for Kandu - er jeg sikker på!

Fra : poten

Dato : 30-08-12 13:33

Der må jo være en årsag til at du har fået - gætter jeg på - efterhånden 100 profiler blacklistet på Kandu...

Hvad tror du mon det kan skyldes?

Fra : poten

Dato : 30-08-12 13:35

Jeg kan jo fristes til spørge:

A : Var der retfærdigt ?

Fra : poten

Dato : 30-08-12 13:36

Du skal nok skynde dig at svare inden teamet bag Kandu ser du er på spil igen!

Fra : Stouenberg

Dato : 30-08-12 14:17

"Kunne det gøres bedre?" - Ja, Jørn kunne flytte fra Taastrupgård! Så var området mindre belastet...

Fra : poten

Dato : 30-08-12 14:26

Citat
Ja, Jørn kunne flytte fra Taastrupgård! Så var området mindre belastet...

Belaster han ligefrem området der også?

Fra : vagnr

Dato : 30-08-12 15:09

A : Var der retfærdigt ?

Mange blev retsforfulgt for at have samarbejdet med tyskerne, som regeringen havde opfordret til, og de "tunge sager" tog så lang tid, at straffen var mindre end for mange af sagerne mod de små fisk.

Straffelove med tilbagevirkende kraft, ovenikøbet med dødsstarf, er i strid med al jura. Idioten fra Norge fik heller ikke dødsstraf!

Men samtidig afværgede det den selvtægt, som sagtens kunne have været meget værre!

B : Var det "Godt nok" ?

Nej, jf A

C : Kunne det gøres bedre ?

Jeg tvivler, folkestemningen krævede at stikkere mv blev starffet

D : Hvad kunne man, evt. have gjort bedre ?

Svært at sige, samarbejdspolitikken sparede mange danske liv, retsopgøret var vel i et eller andet omfang politikernes måde at vende vreden mod nogle andre end dem selv

Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-08-12 15:20

Ærgerligt, at der er så meget "skurmudder" i tråden.
Et godt emne, som jeg gerne ville deltage i - men ikke nu.

Spørgsmålet skal oprettes igen - så deltager jeg.

Tommy

Fra : webm

Dato : 30-08-12 15:28

Citat
Spørgsmålet skal oprettes igen - så deltager jeg.

Det kunne du jo så passende gøre, hvis du synes spørgsmålet er så spændende.

Der vil uvægerligt komme skuddermudder eller "skurmudder" som du kalder det i tråden når det er en vis hr. Jørn Flemming Helveg Rudolph fra Tåstrupgård er involveret.

Og spørgsmålet vil nok heller ikke stå ret mange dage...

Fra : netop

Dato : 30-08-12 15:46

Gad vide om xutty alias "xutty" (Jørn Rudolph) er gået helt i baglås?

Fra : netop

Dato : 30-08-12 16:01

Er det mon ikke rigeligt at du huserer på:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10150385622897556&id=100406347555#!/jorn.rudolph

Der er du da angiveligt ikke blevet blacklistet endnu...

Annuller spørgsmålet
Fra : xutty

Dato : 30-08-12 17:24

For meget "Skudder-mudder" !