PUCH MAXI VIL IK STARTE
Fra : Niklas29
Vist : 221 gange
40 point
Dato : 08-07-12 23:01

Hej jeg har en maxi p som ik vil starte. Der er ingen tun monteret kun biturbo udstødning.
Har justeret platiner 0,40mm og tænding for top 1,5mm og der er gnist, der er ikke pedaler på den, og jeg ik gad løbe mere med den. Har jeg prøvet at tage en bore maskine med top direkte på svinghjulet for at tørne motoren, og så sprøjtet bremserens ind i karburatoren. Der er nye pakninger og de har fået lidt flydende pakning også, men stadig ingenting......

Nogle gange ser det ud til at karburatoren skyder bremserensen ud igen??

Håber der er nogen der kan hjælpe med et svar

Fra : nomore

Dato : 09-07-12 04:26

Skift tændrør.....fordi det gnister er det ikke sikkert det virker

Fra : refi

Dato : 09-07-12 10:46

Du kan altid spørge "Jørn"

Fra : EA_HS

Dato : 09-07-12 12:13

vær opmærksom på at det ikke er nok at teste gnisten med tændrøret alene,
udefor cylinderen (i u-komprimeret luft)
skal den kunne frembringe en gnist der er ca 10 gange større
altså en gnist på ca 8 millimeter,.... fed og blå,
målt fra tændkablet til stel

kender ikke dit 'bremserens',..
men hvis det er lige så brændbar som start-æter,..
burde den i det mindste kunne 'skyde' en gang i mellem,.....

Fra : tyller01

Dato : 10-07-12 23:27

verden er somme tider underlig, men jo det kan godt være for svag en gnist, der skal en hvis grad af varme til at antænde brandstof alt efter hvad slags det er, jeg har været i samme situation og vi fik aldrig, motoren til at køre, da kunden som havde den, ikke ville koste det nødvendige, udskiftning af tænd dele.

Du har følgende muligheder