Jeg problemer med mit han marsvin.
Fra : Gangster-Togo
Vist : 307 gange
20 point
Dato : 07-07-12 17:05

Mit han marsvin har en græm lugt samt et hvidt klistret sekret lige inden for i sin anal-åbning. Er det normalt ? Hvad gør jeg ved det ?

Fra : refi

Dato : 07-07-12 17:49

Du kunne jo prøve at spørge "Jørn"

Fra : poten

Dato : 07-07-12 18:14

Problemet med marsvinet kan dyrlægen sikkert klare - men spørgsmålet med dit problem er det jo lidt anderledes med...

Fra : Klatterup

Dato : 08-07-12 16:00

Det kan have noget med kosten at gøre, for det er vigtigt dyret får meget hø - friskt vand - rød pebberfrugt hver dag, da Marsvin ikke selv kan danne c vitamin. Den skal også have hårdt træ at gnave(slibe sine tænder på) har den ikke det, kan den ikke spise.

Når de lider af mangel i deres naturlige føde giver det dårlig mave - hvad det så har gjort, og du slipper nok ikke for en tur til dyrlægen, for der kan være andet i vejen.

Taber den pels - er den sløv - spiser den.

Det her kan du ikke klare selv, det lille dyr må til lægen til "et ful tjek" , jeg håber den klare det.

Mine 2 marsvin (Snehvide og Plet) har hver et lille træhus der er købt ved dyrehandleren, det er lavet af meget hårdt træ, de har haft dem i 3 år, og de holder endnu og koster ikke mere end ca. 70 kr. her kan de slibe tænder.

Du har følgende muligheder