Hvilken kanin race? hjælp!
Fra : saandyy
Vist : 939 gange
20 point
Dato : 08-05-11 12:30

Overskriften siger vel nok sig selv, men
jeg har nu haft min kanin i 4 år, og jeg ved simpelthen ikke hvilken race det er endnu!
så tænkte jeg om i måske kunne hjælpe mig

(det var lidt svært og få taget et ordentligt billede, da den løber rundt fom bare fanden *undskyld sporget*, så her er nogle forskellige links:

C:\Users\sandra\Pictures\SPEJLREFLEKS\DSC02106.gif

C:\Users\sandra\Pictures\DSC02108.gif

C:\Users\sandra\Pictures\DSC02125.gif (her kan man bare lige få et indblik af hvor stor den er hehe)

oooog et sidste
C:\Users\sandra\Pictures\DSC02137.gif

håber i kan hjælpe!

Fra : Bjerner

Dato : 08-05-11 12:39

Det er lidt svært af afgøre racen af din kanin, når du linker til nogle billeder der ligger på din private harddisk
Kan du ikke lige lægge dem ud et sted på nettet, så vi kan se dem?

MVH
Bjerner

Fra : saandyy

Dato : 08-05-11 13:26
Fra : Bjerner

Dato : 08-05-11 13:53

Det ligner desværre ikke lige en af de racer, som jeg kender...

Hvis ikke du får svar her, så prøv evt. at spørge på www.kaninliv.dk/forum

MVH
Bjerner

Fra : alan57

Dato : 08-05-11 13:59

Hej saandyy jeg er ikke så god til racer, men en ting kan jeg sige, det er ikke en Albino for så ville den have røde øjne.
Jeg har selv en alm kanin, som er sort og hvid jeg ved ikke engang om det er en han eller hun, jeg er bare vild med den.
alan57

Fra : saandyy

Dato : 08-05-11 14:05

nå okay, det er bare i orden
men tusinde tak for linket!

Fra : saandyy

Dato : 08-05-11 14:14

hej alan57!
det er sjovt du nævner det med de [røde øjne][/røde øjne], fordi nogengange bliver hendes pupiler + lidt af resten af øjet rødt.
jeg har faktisk et billede af det http://sandrablidarevic.blog.com/files/2011/05/DSC02133.jpg

det er lidt af en sær kanin må jeg nok indrømme hehe.

Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-11 15:20

Nåååhr hvor din kanin nuser

Her kan du se billeder af de forskellige kaninracer

http://www.kaninhaandbogen.dk/index.php/kaninracer

Her kan du se en lille video af mine kaniner - de ææælsker blomster (på deres måde)

http://www.youtube.com/watch?v=nom4vxBiaEY

Fra : Troldepige

Dato : 08-05-11 15:24

Du skriver ikke noget om hvor du har din kanin fra, men umiddelbart kan den ligne mange af de kaniner, som bliver solgt hos mange dyrehandlere, for at være dværgkaniner, men reelt er det nok nærmere blandinger hvori dværgkanin indgår.

Fra : dova

Dato : 08-05-11 16:49

Det er ikke sikkert det er nogen race, den kan være en blanding.

Men umiddelbart ser jeg en mellemstor hvid kanin med røde øjne...og jo, der er ingen tvivl om at øjnene er røde, selv om det måske ikke ses så tydeligt på alle billederne.

Og en kanin med det udseende ligner mest af alt den race der hedder Hvid landkanin...ofte blot kaldet hvid land.

Dog er dens ører lidt for korte og kaninen for lille til, at jeg tror den er helt raceren.

Kunne være en blanding med hvid hermelin, den er nemlig også hvid med røde øjne men har korte ører og er noget mindre end hvid land..

Fra : saandyy

Dato : 08-05-11 19:58

tusinde tak Nordsted1 det sjovt, fordi beskrivelsen af dværgharen, passer PERFEKT til min kanin. tak for linket og dine kaniner er altså også bare super nuser! haha

Fra : saandyy

Dato : 08-05-11 20:04

hej Troldepige! hehe nej det glemte jeg lige. men min kanin er fra en privat ejer, som havde en masse 'vilde kaniner' - altså dvs de passede sig selv, hun har aldrig rigtigt håndteret dem - gav dem kun mad og sådan.

Fra : saandyy

Dato : 08-05-11 20:11

hej dova
nu må jeg lige sige at min kanin har blå øjne - det er kun engang imellem at den får det der 'røde skær' i øjnene.
hmm ja, den kunne godt ligne en hvid land, men som du siger er ørene for store.

Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-11 23:15

Vi kan nok godt blive enige om, at din kanin ikke er en ren racekanin, for så havde den kostet en del mere end du højst sandsynligt har givet for den.

Mine er også blandinger, hunnen - den med stritørerne har noget løvehoved i sig, hva' hannen er en blanding af ved jeg ikke - men de er nu dejlige uanset hva

Mine er meget forskellige - men typisk er hanner bedre til at få helt tamme - min han er meget nysgerrig og meget doven, hunnen elsker at grave huler, hannen vil nusses hele tiden, det gider hunnen ikke ret meget osv

Du har følgende muligheder