/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål

Skærme
Fijala 3554
digitale kanaler.
Fra : mc05sbr
Vist : 6104 gange
15 point
Dato : 27-07-10 19:06

Hej med jer.

Jeg har et lille problem?
Jeg har lige købt nyt tv Samsung LE40C655
Når jeg laver kanal søgning kan den ikke finde digitale kanaler. (auto lagring)
Er der nogen der har haft det samme problem eller muligvis ved hvad jeg gør forkert?

Fra : pifo

Dato : 27-07-10 19:15

Er du tilfældigvis Stofakunde?
Prøv eventuelt at skifte landekode og se om det gør en forskel?

Fra : mc05sbr

Dato : 27-07-10 19:17

Ja jeg er kunde hos Stofa, ikke godt eller?

Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-07-10 19:19

Er du på kabeltv eller antenne ?

I opstarten skal du tage stilling til om du er på kabel eller antenne.

Du skal også tage stilling til analog eller digital.

Vejledningen kan du finde her
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201003/20100330150506343/BN68-02558H-00L05_0223.pdf

vh Ben

Fra : pifo

Dato : 27-07-10 19:28

Du er ikke den første, der er rendt ind i det problem, kan jeg sige dig.
Jeg ved ikke, om dette hjælper dig:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=15099

Jeg har selv et Samsung, og jeg er temmelig irriteret over den måde, det håndterer kanalsøgningen på. Jeg har ikke Stofa, og er ikke stødt på problemet med slet ikke at kunne finde kanalerne.

Jeg er spændt på om det gør en forskel for dig at ændre landekoden til f.eks. Finland inden du søger?

Fra : refi

Dato : 27-07-10 19:34

Gå nu ind og LÆS på Stofas hjemmeside.....

Du skal bare sætte dit TV rigtigt op

De digitale kanaler fungerer udmærket uanset om du har mpeg2 eller mpeg4 tuner.....

Fra : mc05sbr

Dato : 27-07-10 19:38

Hej igen.

Prøvede og lave lande koden om til Norsk = nitte
Prøvede og lave lande koden om til Finsk = gevinst

Ved i om det har nogen konsekvenser at landekode er Finsk og ikke Dansk?
Undre mig over det er nødvendigt og bruge anden landekode.

Nu starter eventyret med og sortere kanaler.
Ved på det "gamle" Samsung jeg har, der var det ikke lige sådanne og få gjort og måtte lige som her hente hjælp hos vendlige sjæle i det Danske land.

Vender jo nok tilbage med sorterings problemer

Mvh Mads

Fra : refi

Dato : 27-07-10 19:42

Citat
Nu starter eventyret med og sortere kanaler.

Du kan IKKE sortere de digitale kanaler....

Det eneste du kan gøre er at lave en favoritlist og på den måde få dem sorteret....

Fra : pifo

Dato : 27-07-10 19:47

Sortering virker ikke hos mig, og det lever jeg så med. Også dette er et kendt problem.

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=31&tid=506454

Her er dog én, som har et forslag til løsning:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=62638&title=at-sortere-digitale-kanaler-p-samsung-tv

Fra : mc05sbr

Dato : 27-07-10 19:49

Var også det jeg fik af vide på min serie 5 model, men der var en smart sjæl som havde løst det problem :)
Tip til dem som har serie 5.

Tryk ch list, tryk tools og så kommer der en boks frem hvor man kan sorter kananler :)

Fra : mc05sbr

Dato : 27-07-10 20:49

Hmmm ser ikke lige ud til der er noget og hente på nettet....

Hvis der er et af jer lyse hoveder som finder en løsning høre jeg gerne fra jer.

Mads

Fra : refi

Dato : 27-07-10 20:57

Citat
en løsning

På HVAD

Fra : EA_HS

Dato : 28-07-10 08:39

Forudsat dit TV er dansk,.. dvs.
typebetegnelsen bag på TVet efterfølges af bogstaverne ’XXE’

er det nødvendig at installere sidste nye firmware, ! (ja,. den er go' nok)
vejledning + firmware finder du på Samsungs hjemmeside :

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/lcd-tv/LE40C655L1WXXE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=support

http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/support.do?group=tv-home-theatre&type=tv&subtype=lcd-tv&model_nm=LE40C655L1W&disp_nm=LE40C655&language=&cate_type=all&dType=D&mType=FM&vType=&prd_ia_cd=13010100&model_cd=LE40C655L1WXXE&menu=download

uden denne opdatering vil du få flere forskellige problemer.
bl.a. kan du ikke forvente at modtage Danske undertekster,

og,.... når firmwaren er installeret kan du placere de digitale kanaler
præcis hvor du ønsker,

Du har følgende muligheder