Slikkeri
Fra : skattekat
Vist : 942 gange
20 point
Dato : 20-04-03 16:55

Min snart 3-årige steriliserede hunkat går og slikker på forskellige ting, mest plastikposer og andre ting lavet af plastik men også mine potteplanter. Hun slikker kun men prøver ikke på at bide i eller spise de forskellige ting. Er der nogen der kan give mig en forklaring på hvorfor hun gør dette ( det ser jo åndsvagt ud ), min egen dyrlæge kan ikke.

Hilsen.
"skattekat"

Fra : CLAN

Dato : 20-04-03 17:30

Hmm! Jeg har ikke selv erfaringer med dette, men kan det være en form for mineraltilskud din kat mangler? Prøv at købe en "slikkesten" hos din lokale dyrehandel.

Hygge...
Søren

Fra : CLAN

Dato : 20-04-03 17:39

NB: Du kan også vælge at se mere om katte (eller stille dit spørgsmål) på et af følgende link

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/dad3753eaaf5abdcc1256b22004160d7

http://www.kattens-vaern.dk/

Søren

Fra : Rellom

Dato : 20-04-03 17:51

Jeg har haft katte i snart 20 år, så jeg ved, at de ind imellem har nogle
spøjse måder at markere sig på.

Men hvis dyrlægen ikke ser det som et problem, er der sikkert ingen
grund til bekymring.

Se det som et udtryk for kattens personlighed.

Fra : skattekat

Dato : 21-04-03 09:48

Jeg har selv tænkt på dette med slikkesten da jeg også har kaniner og de skal jo have adgang til slikkesten, men dyrlægen havde aldrig hørt om en kat med slikkesten ! Mine to katte får kun kattemad fra Royal Canin og Hill´s så de burde være dækket ind med alle de stoffer de har brug for.

Fra : Naomi

Dato : 30-04-03 01:12

ej jeg tror nu heller ikk at katten overhovedet ville slikke på en slikkesten! har du prøvet at give din kat noget exstra ud over fodret? fx tørrede fisk der er jo salt på!hvis det genere dig at katten gør det så fyld en dunk med vand og sprøjt lidt vand på den når den slikker på ting så finde den da ud af at du ikk vil ha det!!!

Fra : Iboga

Dato : 06-05-03 20:27

Min kat render også og slikker på ting, hendes foretrukkende er plastik poser, især dem fra grønthandlere som larmer, tape og andre ting hvor der har siddet noget klister.. Men har valgt ikke at "jage" hende væk derfra da jeg ser det som en del af hende.. :)

Fra : Wetrix

Dato : 07-07-03 14:07

Vores gamle hankat slikker på bordben af og til.
Det "larmer" også, måske har det noget med sagen at gøre?

Men alle katte har jo nogle dejlige sære vaner. Vores eeeelsker simpelthen kogt pasta og jordbær is

Du har følgende muligheder