Fjenbetjening TV m.m.
Fra : tadeo
Vist : 461 gange
20 point
Dato : 24-10-08 15:47

Fjernbetjeninger der ikke reagerer ved tryk, hvad gør men med dem?

Er den slidt ned eller andet?

Hører gerne sagkundskaben her på kandu brugere.

Mvh
tadeo

Fra : tadeo

Dato : 24-10-08 15:48

Der skulle have stået "man", sorry.

Fra : Smokei

Dato : 24-10-08 16:06

Har du prøvet og skifte batterierne.

Fra : refi

Dato : 24-10-08 16:09

Hvis du har "dyppet" den i cola skal den blot skilles ad og renses....

Fra : tadeo

Dato : 24-10-08 16:16

Det har jeg, har renset dem på polerne.

Fjernbetjeningen må kunne reddes uden at købe en ny?

Fra : tadeo

Dato : 24-10-08 16:19

Citat
Hvis du har "dyppet" den i cola skal den blot skilles ad og renses

Hvordan renser man dem?

Nej den er ikke dyppet i Cola

Fra : Smokei

Dato : 24-10-08 16:45

Det har jeg også været udsat for. Butikken jeg havde købt fjernsynet i hjalp mig med den kode jeg skulle bruge. En fjernbetjening har en eller anden form for hukommelse som jeg fik en længere forklaring på.
Jeg troede også det var fjernbetjeningen eller fjernsynet der var stået af. Det var det ikke.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=koder+%2B+fjernbetjeninger&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Fra : granner01

Dato : 24-10-08 16:50

Du skal bare tage batterikabslen af og se hvilke batterier der skal bruges. Når du har de batterier så skynder du dig at skifte dem. Du har ikke brug for rensning eller koder hvis du sætter nye batterier i lige så snart du har fjernet de gamle.

Fra : tadeo

Dato : 24-10-08 16:51

Smokei, det er ikke det jeg har bøvl med,
den vil ikke reagere på alle taster, derfor spørgsmålet

Fra : refi

Dato : 24-10-08 17:04

Ofte skal de bare skilles ad (så du kommer ind til selve kontaktpunkterne...)

Det skyldes at der med tiden lægger sig et lag (særlig hvis der ryges) på kontaktpunkterne....

Det er da et forsøg værd hvis den allivel ellers smides ud

Fra : tadeo

Dato : 24-10-08 17:11

Batterier er skiftet, er ikke ryger

Den skal ikke smides ud, der må være en løsning på problemet.

Fra : refi

Dato : 24-10-08 17:12

Ja - skil den ad og rens den....

Fra : tadeo

Dato : 24-10-08 17:13

Citat
(så du kommer ind til selve kontaktpunkterne...)

Hvordan kommer man det?

Fra : refi

Dato : 24-10-08 17:18

Ved at skille den ad

Der er sgu da ingen her der kan se hvordan den er samlet

En skruetrækker i rillerne og bræk forsigtigt - så kan du se HVOR den binder og dermed koncentrere dig om det punkt inden noget knækker...

Fra : tadeo

Dato : 24-10-08 17:40

refi, hvis man når så langt, hvilket punkt skal man så se på?

Fra : tadeo

Dato : 24-10-08 17:43

Citat
skil den ad og rens den....

Med hva..

Fra : refi

Dato : 24-10-08 17:49

Hammer og mejsel....

LÆS dog....

Citat
refi, hvis man når så langt, hvilket punkt skal man så se på?

Det smarteste vil nok være det punkt hvor den ikke slipper...

Stopper her - nu går det vist over i pjat

Fra : tadeo

Dato : 24-10-08 17:57

Jeg stopper også nu, men det er absolut ikke "pjat",
og ved du hvad du taler om"refi"?, undskyld mit spørgsmål!!!

Vender tilbage

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 20 point
Dato : 24-10-08 18:00

ofte sidder der en skrue i en forbybning i den ende hvor lysdioden er og en under batterierne. Skru dem ud og så vrikke top og bund fra hinanden de steder hvor de er clipset sammen feks med en brevåbnerkniv ( ridser ikke ).
Hvis der er en eller flere siliconeplader med små sorte "knapper" på vaskes disse i lunkent vand med opvaskemiddel
De tørrer et par døgn .
På printpladen er der runde/firkantede felter der hvor de små sorte knapper rammer. Disse pensles/vatpindes rene med isopropylalkohol( materialisten ) lige som alle de små sorte knapper på den side der vender ned mod printpladen . Brug ikke alm husholdningssprit så skal det hele til elektronikaffald !

Tørrer et døgn.
Skal det være rigtig godt duppes de steder der blev renset med isopropyl med Kontakt 60 ( elektronikstumpeforretning )

KLipses /skrues sammen -så virker den til den næste gang drikker en cola eller skal have batterier.

Fra : refi

Dato : 24-10-08 18:09

Citat
og ved du hvad du taler om"refi"?, undskyld mit spørgsmål!!!

JA - ellers havde jeg ikke foreslået det....

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 25-10-08 07:57

Tak for svaret lham.

Det var en rensning af printplade og de små gummidupper der berører printpladen ved tryk.
Når jeg nu ville have det skåret ud i pap, var det for alle de mennesker der oplever problemet.
Som måske køber en ny, der måske ikke sælges mere.

En tilståelse, det var en privat test om problemet, ud over de midler du nævner Iham,
hvis de ikke virker optimalt kan renset bensin bruges med forsigtighed, brandfare/udluftning overholdes.

Årsagen til problemet er udover hvad der er nævnt, at mange holder betjeningen i hånden længe,
hånd og fingre afgiver fedtstof, der igen siver ned i betjeningen.

Har selv i mange år brugt metoden, håber ikke jeg har fornærmet nogen

Mvh, og god weekend.
tadeo

Fra : lham

Dato : 25-10-08 12:23

TADEO

Hvorfor helvede fortæller du så ikke selv om metoden under tips-spild af min tid ha en dårlig weekend

Du har følgende muligheder