(cyklisk redundanschek)
Fra : 0463
Vist : 1006 gange
300 point
Dato : 03-10-08 22:47

når jeg vil overføre billler fra en skive,( hvor de er brænd på)
til min pc, kommer meddelsen: Dett er ikke muligt at kopiere billede, datafejl
(cyklisk redundanschek)

hvordan løser jeg dette problem, så ferie billederne
kan komme over i pc.

Jeg har windows xp installeret.

Hilsen Bo

Fra : severino

Dato : 03-10-08 22:55

Prøv en anden PC.
Kan du godt se billederne fra din PC, når skiven sidder I?

Fra : 0463

Dato : 03-10-08 22:58

Nej

Fra : granner01

Dato : 03-10-08 23:00

Over på en anden PC og kan du heller ikke se dem der, så er der fejl på skiven. Har du kigget på de billeder før?

Fra : bruuno117

Dato : 03-10-08 23:07

Det kan være at en fugtig klud med lidt sæbevand kan løse problemet, men hvis det viser sig at der er dybe ridser er der nok ikke meget at gøre. Du kan også prøve at smide skiven i en cd/dvd brænder da de tit er bedre end et standard cd/dvd drev.

Fra : o.v.n.

Dato : 04-10-08 00:11

Det kan lyde som om din CD er skadet, men før du opgiver så prøv IsoBuster: http://www.isobuster.com/ den tygger sig stille og rolig gemmen selv meget skadede CD - DVDer og henter data over på computeren, du behøver ikke at købe programmet for at bruge det

Fra : molokyle

Dato : 04-10-08 21:16

Det er en (u-oprettelig) fejl på dit medie (= Harddisk, CD-ROM, DVD, Memmory-stick ..what ever ! )

CRC er en fejl-detekterende kode: http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclic_redundancy_check

..i modsætning til f.eks. en fejl-korigerende kode, som implementeret vha. en matematisk 'teknik/løsning' som HAMMING kode: http://en.wikipedia.org/wiki/Hamming_code

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 04-10-08 21:23

Ps. ...jeg er mere end glad for, ..forlængst ...at have;

..glemt ALT om fejl-selv-korrigerende-kode alá HAMMING !!!

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 04-10-08 21:26

..OG matematikken bag: http://en.wikipedia.org/wiki/Mathematics_of_CRC

</MOLOKYLE>

Fra : leob

Dato : 05-10-08 00:43

Kan man tænke sig, at et prgoram til at redde slettede filer kan finde de filer på skiven, som evt. ikke er ramte (idet jeg tænker, at fejlen er, at hele mappen er ramt, mens de enkelte filer kan være OK) ?

Der findes flere sådanne programmer f.eks.

Handy Recovery™
is an easy-to-use data recovery software designed to restore files accidentally deleted from hard disks and floppy drives. The program can recover files damaged by virus attacks, power failures and software faults or files from deleted and formatted partitions. If some program does not use Recycle Bin when deleting files, Handy Recovery can restore such files. It can also recover files moved to Recycle Bin after it has been emptied.
www.handyrecovery.com

og en samling kan ses her
Find slettede filer og kodeord
Pcworld.com har samlet en lang række programmer, der hjælper med at finde slettede filer, mistede kodeord, registreringsnøgler, tabte billeder og meget mere.
http://www.pcworld.dk/art/8996?a=newsletter&i=389
http://www.pcworld.com/article/136677/how_to_recover_almost_anything.html

leob

Fra : severino

Dato : 05-10-08 01:36

Kan du læse billederne fra det drev, som har brændt billederne?
Hvis JA, så kan det skyldes, at du ikke har afsluttet CD'en (FINALET)
Det er det samme problem som man har med DVD'er.

Fra : molokyle

Dato : 05-10-08 14:48

..og så findes der liiiige denne detalje:

Hvis CD-ROM/DVD er brændt på brænderdrevet D:/ på computer A ..er det ikke sikkert, at disken kan læses på computer B's D:/ drev

Hvorfor?

Fordi: Hvis ikke brænderdrevet OG 'afspille-drevet' er 100% centreret. Dette giver en
'effekt' som på gamle pladespillere fra forrige århundrede blev kaldt: WOW'n'FLUTTER.

Altså at skiven IKKE kører 100% koncentrisk, men WOBLER ..dvs. kører i en elipse ..i stedet for i en perfecy cirkel-bevægelse.

Dette kan give ..og er ofte årsagen til; den nævnte CRC-fejl

</MOLOKYLE>

Fra : 0463

Dato : 06-10-08 17:25

den pc hvor billederne er brændt fra. har jeg ikke mere

Fra : severino

Dato : 06-10-08 19:03

Hvis ikke du kan få fat på det drev, der har brændt CD'en, og hvis ikke denne CD' er afsluttet/lukket af; så må du nok indse, at disse data er tabt.

Du kan dog forsøge at redde disse data, med det program, som man bruger til at genskabe filerne på memorykort. - Det er rimligt effektivt. Jeg har selv brugt det på en harddisk, hvor alle data har været slettet, og her fik jeg reddet en hel del billeder for en ven (en af de rigtige mænd der ikke tager back-up).

http://www.pcinspector.de/download_all.htm?language=2

Prøv det, men giv dig god tid, for den tygger godt og grundigt på data'ene.

Fra : molokyle

Dato : 07-10-08 18:01

severino -> Problemet er ofte, at INGEN DATA (..selv ikke BOOT-sektor) ..eller sporings-prolog kan indlæses fra et sådant CONCENTRISK brændt medie

Man kan ikke 'læse' nogen som helst data fra en disk, hvor 'sporerne' ikke kan følges af aflæsningsenheden (= pisck-up'en).

Joeh...under et elektron-microskob ...til ca. 20.000 kr. pr. kopi af disk

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 07-10-08 18:02
Fra : molokyle