/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål

Kandu.dk
bentjuul 8962
Larmende banner reklame.
Fra : vedikkealt
Vist : 1062 gange
200 point
Dato : 07-06-08 07:19

Jeg kommer jævnligt på et Debat forum, hvor der selvfølgelig også er banner reklamer.

Kommer jeg ved et uheld til at køre hen over denne banner reklame, så går den automatisk i gang med at "reklamere for sig selv"

Og hvad være er, så fortsætter den med at larme, selv om man flytter musen væk fra området, den eneste måde jeg kan deaktiverer den på, er ved at klikke på et eller andet tilfældigt på siden så den holder kæft.

Selvfølgelig kan jeg konstant skrue op og ned for mine højtalere, men det er noget være bøvleværk, især når jeg også køre Skype, for så sidder man DER og råber HALLOO HALLOO

Og nu vil jeg så spørge jer, er det dårlig stil fra udbyder ?

Findes der en etikette for, at en reklame "kun" må larme når man selv aktiverer den ?

Eller er udbyder bare smart så det tæller som et klik på reklamen, og dermed flere annonce kroner til udbyder, hver gang den går automatisk i gang.

God weekend

Hilsen vedikkealt.

Fra : Klumme

Dato : 07-06-08 07:40

Jeg er lige så irriteret over den slags reklamer som du er. Jeg synes det er en pervers måde, at trænge ind i mit rum på. Særlig slemt er det om natten, hvis man sidder i egne tanker og surfer lidt, og pludselig bryder en infernalsk larm ud, så jeg letter 5 meter og strinter i bukserne af bare forskrækkelse. Så det er ikke kun dig vedikkealt.

Jeg HADER den slags reklame. Forelagt min søn i et stille håb, om at IT geniet lige kan nogle tricks....... smiler han overbærende og siger blot...kan du ikke li lugten i bageriet, så smut Daddy. Det får du ikke lavet om på i din tid. Han siger ganske vist, at Firefox kan udelukke det meste af den slags. Den tænker jeg lige over.

Fra : miritdk

Dato : 07-06-08 08:32

bloker for bannerreklamer på alle de måder du kender

IE7PRO gør det forresten glimrende

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156

adblockplus lidt længere nede til firefox brugere

Fra : miritdk

Dato : 07-06-08 08:33

off topic så er det lige så irriterende at komme ind på en side hvor de absolut skal have musik kørende og ikke har fået lavet en knap man kan klikke det fra

Fra : miritdk

Dato : 07-06-08 08:35

Citat
Og nu vil jeg så spørge jer, er det dårlig stil fra udbyder ?
JA !

Citat
Findes der en etikette for, at en reklame "kun" må larme når man selv aktiverer den ?
Næh kun den u-udtalte og det respekteres ikke

Citat

Fra : vedikkealt

Dato : 07-06-08 08:42

# miritdk

Er det den funktion / side jeg har linket til her ? som kan slå benner reklamer fra ?

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=934

Kan desværre ikke Engelsk, så jeg aner ikke hvad Iframe betyder

Fra : vedikkealt

Dato : 07-06-08 09:03

# miritdk

I dit svar 8.35 skriver du JA til at annoncøren automatisk tjener penge på, når en sådan banner reklame går automatisk i gang, og så åbenbart tæller i Antal læste gange.

Det er dælme da fup og svindel...

Kan det overhovedet være lovligt, omend ikke andet så at snyde annoncørene på denne måde.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-08 09:36

vedikkealt - det link du har lagt er en super ide faktisk da det forhindrer en masse snavs i at tilgå din maskine - men det var ikke den - men følgt blot anvisningen og udfør de handlinger der er beskrevet så er du lidt mere sikker .. altså http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=934

IE7Pro finder du et link til her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=156

jeg lægger det lige til dig her også - det er bare at installere og genstarte ( et plugin til internet explorer)

http://www.ie7pro.com/ <---- det er den

for i øvrigt så er det en god ide at læse om sikkerhedspakken - xp eller vista her:

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13

og så lige til sidst - det er gratis at tilmelde sig og benytte forummet i det hele taget

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-06-08 11:05

Tak for svaret miritdk.

Din hjælp er uvurderlig , så derfor 5 stjerner.

Jeg installerede det andet sidste link i din besvarelse, og wupti var der ro

Så nu er jeg

Bedste hilsner fra vedikkealt

Fra : miritdk

Dato : 07-06-08 11:36

velbekomme og god weekend

du skulle nu også lige gøre det her - det hjælper utrolig meget på sikkerheden

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=934

Fra : scootergrisen

Dato : 07-06-08 12:02

Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet så find en anden bager...

Men der er dog en anden løsning du kan blokere for reklamen.

Hvis du har Opera browseren som mig så kan du højre klikke på hjemmesidens baggrund og vælge blokere indhold også simpelhen klikke på det billed/flash så du er træt af og vupti så er reklamen væk.

Se også : http://www.kandu.dk/Tip17890.aspx

Fra : vedikkealt

Dato : 07-06-08 17:08

# mirit.dk

Jeg har nu foretaget de par ændringer under Internetindstillinger, som du foreslog i dit sidste link.

Min udbyder er Stofanet, og der har jeg for vist 35 kr. om måneden både Mail safe og Surfsafe, og det fungere ganske upåklageligt.

Jeg har tidligere prøvet et par af de sikkerhedspakker man selv kan installerer, og mere eller mindre selv skal opdaterer, men de virkeke begge så langsomme, så når jeg gik ind på et site, så fik jeg siden frem fra i går , og så var de ikke billigere end Stofanet på årsbasis er.

Men endnu engang TAK forhjælpen

Du har følgende muligheder