Radiator er læk
Fra : glen01
Vist : 2344 gange
20 point
Dato : 27-11-07 19:41

Hvordan stopper jeg et læk i radiatoren midlertidigt (indtil i morgen, hvor jeg kan få en vvs-mand)?

Fra : stig54

Dato : 27-11-07 19:44

Tapper vandet af fyret indtil det ikke drypper mere.
Kan du ikke fortælle hvor det lækker??

Fra : glen01

Dato : 27-11-07 19:46

Tak for svar. Men jeg bor i en ejerlejlighed, hvor jeg ikke selv kan slukke for vandet.......Det lækker fra et mørnet område i den nederste del af radiatoren - ca dér hvor det ene rør går ind....

Fra : stilkene

Dato : 27-11-07 19:51

Hvad med at gnaske noget tyggegummi godt, og presse på, og for at eksrasikre sætte lim på fra en limpistol, eller ekstremt Plastic-Padding.

Fra : glen01

Dato : 27-11-07 19:54

Hej Stilkene. Det er et rigtig godt bud, og jeg har faktisk prøvet det for en time siden. Jeg gnaskede godt 25 stykker tyggegummi og prøvede at sætte silicone på, men det hjalp ikke.

Fra : stig54

Dato : 27-11-07 19:57

Kommer an på hvad du har til rådighed i din lejlighed. Det bedste er vel at vikle noget stramt om f.eks. isolerings tape, Har du spændebånd kan du sætte et stykke gummi el. plastik over hullet og spænde spændebåndet omkring.
Ellers god nattevagt med tømning af baljer.

Fra : glen01

Dato : 27-11-07 19:59

Tak, tak, jeg forbereder mig på en drøj nat.....

Fra : glen01

Dato : 27-11-07 20:00

Nogen der i øvrigt ved, hvad risikoen er for at hullet / lækken bliver større i løbet af natten?

Fra : trimare46

Dato : 27-11-07 20:04

hvis det er noget der lige er kommet sådan pludseligt, skal du være meget varsom med hvad du gør. en let bevægelse med radiatoren kan få røret til at knække og så er du på skideren. men som der er blevet sagt, en gang isoleringsbånd omkring hvis det er muligt, men ellers er det bare at tømme baljen når det er nødvendigt. du kan iøvrigt få det dækket af din forsikring hvis det er en pludselig opstået skade, så hvis du trænger til et nyt gulv, sååå

Fra : e.c

Dato : 27-11-07 20:19

Er det et hul med rust omkring...........så bliver det større hvis pirker i det.

Hvor sidder det hul

1. Midt på røret
2. I samlingen på vej ind i radiatoren
3. Er det ved/i samlingen ved den store møtrik (omløber)
4. eller hvor.??????

Fra : glen01

Dato : 27-11-07 20:41

Det er på selve radiatoren. jeg tror, I har en pointe - jeg skal lade være med at pirke til det. Nu har jeg viklet et bånd og et viskestykke omkring, og så håber jeg, at det kun siver indtil i morgen. Det værste der kan ske er hvis der springer et stort hul.

Fra : dr_dem

Dato : 27-11-07 21:40

Hvis du hanr en tang som pladesmeden har til at sætte plader sammen med så brug den og et stykke gummi sæt det på hullet og så (måske tæt)

Fra : dr_dem

Dato : 27-11-07 21:42

Skrue tvinge

Fra : dr_dem