gør-det-selv-analfabet
Fra : chopz
Vist : 492 gange
60 point
Dato : 16-11-07 07:35

Hej derude,

Jeg har en lejlighed i Kbh, og vil gerne have gjort følgende:
Nedrivning af vægge (brædder og puds) omkring lille toilet
Etablering af badeværelse hvor toilettet tidligere har været (vil gerne have epoxygulv,-da underlag er et gammelt trægulv, og lejligheden er på 1. vil en tung løsning næppe være ideel)
Blænding af to døre
Nedrivning af 2 vægge (brædder og puds ca. 10 m2 væg i alt)
Har for travlt til at gøre det selv, men kender ingen håndværkere jeg kan spørge om pris.

Er der nogen der har begreb herom?

På forhånd tak

Fra : refi

Dato : 16-11-07 08:12

Citat
gør-det-selv-analfabet

Medmindre du havde tænkt dig at flytte - så lad være og bestil en håndværker.....

Det er slet ikke sikkert du må vælte vægge.....

Fra : e.c

Dato : 16-11-07 12:00

Mit umiddelbare "gæt" vil være i nærheden af ca. 100.000 kr.

Fra : chopz

Dato : 17-11-07 12:03

Tak for kommentarer.

Eftersom undertegnede netop er DIY-analfabet har jeg heller ingen intentioner om at gøre det selv. Væggene er ikke bærende, og jeg har undersøgt om de må fjernes, hvilket ikke er et problem.

Har før hørt et "skud" på 100.000 - men ville synes det var ærgerligt at lægge et for stramt budget.

Hører gerne flere, hhv. specifikke bud på de enkelte opgaver?

Fra : jomfruane

Dato : 17-11-07 12:03

tag og få et par håndværkere ud og give et tilbud.
brug fx 3 tilbud eller lignende hjemmeside - søg på google.
Umiddelbart lyder 100 000,- i den dyre ende, men det hele kommer an på en mængde ubekendte, så få dig et par tilbud i stedet.

Fra : refi

Dato : 17-11-07 12:39

Du vil ALDRIG herfra kunne få et bedre bud - DET SKAL SES.....

Men du kan da godt få et lavere - 50.000 - om det holder ved jo ingen

Fra : chopz

Dato : 18-11-07 10:55

Tak for yderligere kommentarer.
Vil meget gerne få nogen ud for at se på det, men da jeg ingen kender, er jeg i lige så høj grad interesseret i anbefalinger fsa. reelle folk - har desværre haft uheldige oplevelser i den forbindelse (specifikt folk der ikke gjorde ting færdige, hhv. ikke dukkede op som aftalt).

Har i (gode) erfaringer i kan dele?

På forhånd tak.

Fra : Naqibullah

Dato : 18-11-07 11:25

give mig dit telefon nummer også finder jeg den bedste og billigste håndværker til dig.

Fra : dinni

Dato : 20-11-07 17:42

Kender du siden www.gratisbyggetilbud.dk der kan du lægge din opgave ud og får så tilbud fra 3.håndværker.

Fra : jomfruane

Dato : 20-11-07 21:13

spørgsmålet lidt pt handler mere om at du overhovedet kan få nogen ud...

Fra : chopz

Dato : 21-11-07 09:26

Hej igen,

nej, problemstillingen vedrørende manglende udbud af håndværkere, der rent faktisk er villige til at besigtige opgaven er jeg blevet bekendt med..desværre, det er lidt a catch, da det naturligvis vil være bedst at finde pålidelige håndværkere, der kan besigtige opgaven og afgive bud, men det er praktisk taget umuligt at finde nogen der har tid til at afgive tilbud, hhv. tid til at udføre opgaven (det ene følger vel af det andet..).

Så-

Refi: Det har jeg prøvet, men det er tilsyneladende ikke bare "at bestille" en håndværker. Som ovenfor nævnt er det meget muligt, at det skal ses - men det forudsætter folk, der har tid til at se på det.

e.c.: Et tilsvarende bud har jeg fået telefonisk, men den pågældende havde ikke tid til at se på sagen og reelt give tilbud.

Jomfruane og dinni: Det kan være jeg skulle forsøge den side i nævner. Er den seriøs nok?

Atter tak for jeres input.

Fra : refi

Dato : 21-11-07 09:36

Citat
da det naturligvis vil være bedst at finde pålidelige håndværkere

Som udgangspunkt er ALLE vel pålidelige.....
Du må så sørge for at tilbuddet bliver SKRIFTLIGT og nedskrevet i mindste detalje (så godt det nu er muligt)....

PS...

De lokale er nok de mest pålidelige (hvis de har tid)

Du har følgende muligheder