Afmontering af termostathoved
Fra : leneskou
Vist : 3848 gange
20 point
Dato : 11-10-07 16:04

Hvordan får jeg termostathovedet af min radiator? Så vidt jeg kan se skal der hverken bruges skrue eller umbrachonøgle....

Fra : pbp_et

Dato : 11-10-07 16:08

der plejer at være en omløberring, som spændes/løsnes med en kærvskrue. Måske skal du kigge fra en anden retning! Og når du så har fået ringen drejet, så du kan komme til, så løsn skruen så meget, at du kan KÆLE termostatknappen af uden vold. Min kones søn her i huset har det med at brække en hel del plastic af, hver gang, han prøver, men det sker ikke for dig, vel?

Fra : leneskou

Dato : 11-10-07 16:19

ok, tak skal du have. Det prøver jeg lige at se nærmere på...

Fra : Højris

Dato : 11-10-07 16:21

Når så du har fået hatten af motionere du lige stiften ud og ind, sider stiften fast trækker du den ud ned en tang. og så løber vandet.

Fra : alka

Dato : 11-10-07 16:37

På nogle ventiler, skal "håndtaget" blot "kæntres" og trækkes af.

Fra : bennymanden

Dato : 11-10-07 17:23

Hej leneskou

Som alka allerede har været inde på - så findes der forskellige typer af termostathoveder.
Det er typisk lidt ældre modeller der er skruet fast med et omløbsbånd og enten en kærvskrue eller en unbrachoskrue - på nyere modeller kan hovedet kæntres af - husk at ventilen skal være helt åben når du afmonterer hovedet.
Jeg giver dig lige et link hvor du kan få nogle tips omkring vedligeholdelsen af ventilen . ligeledes er hovedet afbilledet.
http://www.nfs.as/composite-131.htm
Held og lykke med det
hilsen
Bennymanden

Fra : dr_dem

Dato : 11-10-07 18:08

Citat
Når så du har fået hatten af motionere du lige stiften ud og ind, sider stiften fast trækker du den ud ned en tang. og så løber vandet.

Og nej du tager ikke en tang du tager en hammer og trykker på stiften, hvis den bevæger sig 1-2 milimeter er den OK, hvis ikke tager du hammeren og slår på stiften (ikke for hård) til den løsner sig og så har du varme igen.
DET ER IKKE STIFTEN DER SIDDER FAST, MEN VENTILEN

dr.dem

Fra : Yatowi

Dato : 12-10-07 14:58

Hvis der ikke er nogen skruer, umbraco eller kærv, kan du dreje den riflede plastring der sidder nærmest ventilen. Den virker som en snaplås. Ved montering er det som regel ikke nødvendigt at påvirke den ring igen. Sørg blot for, at føleren er skruet op på 5 og tryk den ind over ventilhuset til den ligesom "falder i hak"....

Du har følgende muligheder