|
| Hvad skal jeg vælge? Fra : casperS | Vist : 3863 gange 145 point Dato : 24-08-07 23:15 |
|
Hej.
Nu er det på tide at jeg får købt mig en bil, er endelig udlært, og begynder så småt at komme til penge. Men hvad skal jeg vælge???
Har ikke en skid forstand på biler, så mærke osv. betyder ikke så meget. Men, vil gerne finde en der er billig i forsikring, og måske også i benzin. Den skal selvfølgelig være brugt, og koste max 20.000kr - Billig i forsikring er det vigtigste, men noget der er ligeså vigtigt, er at jeg ikke skal bruge en masse tid og penge på at holde den kørende, altså den skal bare kunne køre uden problemer, altså en der meget sjældent er problemer med... Nu er det ikke for at få en masse tilbud fra andre brugere her, mest for at få hjælp til, hvad jeg skal kigge efter (mærke, kørte km, årgang, mm.) på nettet når jeg leder rundt på gul&gratis, dba osv... Og hvis der er nogle der kunne give råd til et forsikrings selskab, kunne det også være brugbart.
På forhånd mange tak for hjælpen, Mvh. Casper s
Ang. forsikring
Alder: 22
Kørekort: 4år
Kører hver dag i firmabil, hvis det har noget at sige
| |
|
Når du skal købe en bil til 20.000 kr. er det rusten som er din største fjende.
Jeg har selv lige købt brugt bil for anden gang.
Jeg vil anbefale dig at du holder dig til tyske biler dog ikke Opel, eller svenske biler, da de er bygget til nordiske forhold.
Køb ikke golf da de ofte er blevet kørt hårdt
Hold dig fra Mazda, jeg har selv ejet en 323 F, Mazda ruster op på ingen tid.
Som alternativ kan Toyota Carina være et godt køb, men man skal være hurtig ude da de er eftertragtet.
Det er også en god ide og tjekke om det er til at skaffe reservedele til den bil du vil købe. Det er ikke alle biler der er lige nemt at skaffe dele til, og der kan være stor forskel på priserne.
Køb privat via den blå avis, det kan ikke betale sig at købe via forhandlere i den prisklasse.
Forsikring:
Du har en stor ulempe, du er ung = dyr forsikring, men det letter når du bliver 30
Det lykkedes mig at få nedsat min præmie med 2 trin fordi jeg havde kørt firmabil i 4 år.
Jeg har lærestandens brandforsikring som er super billig, men det kræver at du har en i din familie som er lærer. Kig på www.ll.dk
Alternativ vil jeg anbefale GF Forsikring.
| |
|
Citat Kører hver dag i firmabil, hvis det har noget at sige |
Tja, jeg har hørt at det kan have noget at sige ved nogle FÅ forsikrings selvskaber, men kan ikke bekræfte det.. Det er næsten altid dyrt at forsikre den første bil, specielt for dem under 25år. Jeg blev overrasket da jeg rundede de 25
Hvor i landet er du fra? Det kigger nogle selvskaber på..
Tja.. Der er MANGE holdninger mht mærke osv..
Men jeg holder mest på Ford, opel, vw og toyota som de bedste mærker. VW er klart billigst i reservedele!!
Jeg har på ca 4 måneder kørt lidt over 10.000km i en grim Golf diesel fra '87, uden at jeg har lavet andet end et service på den da jeg fik den, olie+filter og tandrem+ventilatorrem, jo byttede de alu-fælge der var på den for et sæt stålfælge med mønster på dækkene istedet.. Men den kører bare, uden problemer overhovedet, tidligere tysk postbil, så den har kørt sine kilometer og er godt brugt holder sig lige under 20km/l ved blandet kørsel, meget med trailer.
Men, stabilliteten mener jeg er godt, der er mange (ikke alle) der er enige med mig i at en Golf eller Polo fra 80'erne er en god og billig begynder bil, simpel teknik er med til at det ikke går så tit i stykker. Og, hvis der er lidt Johnny-Brian over dig, så er Golf'en meget nem at gejle op/lave om til en T-Hansen bil
Kig evt. efter biler på:
www.bilbasen.dk
www.guloggratis.dk
www.dba.dk
- Anden
| |
|
Citat Når du skal købe en bil til 20.000 kr. er det rusten som er din største fjende. |
Nå ja, brændte da lige 3 lapper i den, så den kunne synes, havde jeg helt glemt
Citat Køb ikke golf da de ofte er blevet kørt hårdt |
Ja, men ofte bevist at de STADIG kører, på trods af hård behandling
Det kan du ofte vurdere på personen der sælgetr bilen, eller om der er stoppet "brian" udstyr i bilen.. Men, det skræmmer nu ikke mig
Citat Hold dig fra Mazda, jeg har selv ejet en 323 F, Mazda ruster op på ingen tid. |
Den nyeste bil jeg har haft, var en Mazda B2200, også den mest rustne, den opgav jeg at lave, så ja.. Pas på med Mazda
Citat Som alternativ kan Toyota Carina være et godt køb, men man skal være hurtig ude da de er eftertragtet. |
Toyota er godt, men dele og reparationer er dyrere, det billigste er Corolla, Fra starten af 90'erne og opefter er at anbefale
Citat Alternativ vil jeg anbefale GF Forsikring. |
De virker ikke til at have styr på det, da de fik mig kapret som kunde i sin tid, blev min klassiske forsikring (Taunus = ikke hverdagskørsel) pludselig dyr, for de glemte at sige at den klassiske forsikring først trådte i kraft når jeg blev 30år, de havde mig kun meget kort! Er nu ved Thisted Forsikring, lille selvskab, men har gode erfaringer med dem i omgangskredsen. Heldigvis ikke selv haft brug for dækning efter jeg skiftede til dem..
Tja.. Bare min mening/erfaring
- Anden
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 25-08-07 02:11 |
|
Enig med Taunusanden
Golf 2 på diesel (turbodiesel er bedst )....de er billige at køre i, nemme og billige at reparere på hvis der går noget i stykker (sjældent hvis den behandles ordentligt) En importeret er bedst, for de er ikke rustne og den skal være fra årgangen 84-86....de nyere ruster mere.
Og de kører med lethed 350-450000 km uden problemer med motoren, bare man sørger for at skifte tandremmen for hver 80-90000 km....og selvfølgelig vedligeholdelse med olie og filterskift.
Jeg kører selv i sådan en for øjeblikket.....den har kørt 335000 km nu....og den sidste jeg havde af dem havde kørt næsten 450000 km da den blev solgt for to år siden...og har kørt ca 60000 km siden, kun med almindelige vedligeholdelsesudgifter på begge to.
Forsikringen er din værste fjende.....det er dyrt at være nystartet bilist.......og jeg tror ikke mange forsikringer tager hensyn til kørsel i andres biler eller firmabiler.
Jeg bruger også Thisted Forsikring, det billigste jeg har kunnet finde frem........men du skal ikke blive overrasket, såfremt du kommer til at betale omkring 10000 om året bare i ansvarsforsikring.....det gjorde min svigersøn da han havde samme alder som du, var nystartet bilist og fik en gammel Polo fra midt i 80erne
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 25-08-07 02:15 |
|
Foresten, hvis du vil købe privat, bør du få en bilkyndig med ud at gå bilen ordentligt efter, hvis du ikke selv har særlig meget forstand på det.
Det er så surt at stå med et vrag der enten er gennemtæret eller hvor motoren afgår ved døden et par dage efter man har fået bilen , og hvor man ikke har en jordisk chance for at få noget erstatning af sælger fordi det er en privatperson man har handlet med
mvh dova
| |
|
Uanset hvad du køber, så skal du også se sælger an og finde ud af hvor mange der har ejet den bil før ham. En ordentlilg sælger har dokumentation for vedligeholdelse. Især hvis bilen har kørt mange km. Remt motormæssigt, så er det vigtigt at du finder du af hvornår den har fået ny tandrem og om det er foregået på et værktsted. Det er en stor udgift, og enhver der har fået gjort det, vil nok have en regning liggende i sine gemmer. Hvis ikke det kan dokumenteres, så køb ikke.
Sidst jeg købte gammel brugt. (Carina II fra 1991 - 1,6) havde den kørt 286.000 og der var servicebog og regninger fra den var ny. Jeg gav 16.000 for den og alt hvad den har kostet mig i rep. var alm. service som man selv kan lave billigt. Plus en ombytter generator fra en hugger til kr. 400. Desværre faldt den til syn efter 2 år på grund af tæring i bagerste bremserør (og en meget emsig synsmand) Da havde den kørt 315.000 uden problemer og jeg solgte den usynet for kr. 9.000. Desværre til en P..... som lige glemte at afmelde den. Jeg blev nærmest bestormet af telefonopkald af P...... som ville købe bilen. Det er fordi de ved at det er en eftertragtet og stabil bil som sjældent går i stykker. Så mit råd kan du nok forstå, er en Toyota Carina II. Sådan en køber jeg igen til efteråret - nysynet selvfølgelig. Jeg har ikke brug for bil i sommerhalvåret.
venlig hilsen
Richard
| |
|
Jeg har selv haft en Ford Escort 1.6 fra 92, og den kørte i 14 år uden de større reparationer, og den var ikke en rustbunke. Selv om jeg ikke var god til at passe på den . De fås for omkring 20.000 kr. Og den er desuden billig i reservedele (T-Hansen).
Angående forsikringer så har jeg haft IF og de er rimelige med deres priser for ny billist, og så er de til at forhandle med. Vil mene du kan få den forsikret for omkring 6000 kr som ny billist
Mest af alt se efter at den er rustbeskyttet, og om der eventuelt følger en bog med, hvor man kan se om bilen er blevet behandlet jævnligt. Og hvis du kender en mekanikker så tag ham med på råd. For rust er altid det største problem med ældre biler
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 25-08-07 17:04 |
|
Jeg ville kigge efter en Ford Fiesta fra 90 og opefter. De er nemme at gå til, ikke voldsomt komplicerede at reparere på, og frem for alt: Du kan anvende et hav af stumper fra escort modellerne.
Yep, de ruster i skærmkanter og omkring tankpåfyldning, men det er ikke så besværligt at få lavet.
Og selvom 1100 modellen ikke er nogen raket, går den langt på literen og kan vel altid fikses lidt op med diverse fælge osv.
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 25-08-07 17:14 |
|
Sidste sommer købte vi en Renualt 19 1.4I fra 1996.
Valget faldte på den, da den var billig og havde lavt km tal.
vi gav 20.000 og den havde kun gået 130.000km
Den var nysynet og har en del ekstra udstyr. airbag,elruder,servostyring,metallak,alufælge.
Desuden var der nye dæk på og nyt udstødning.
Vi kiggede meget efter forskellige biler og ligegyldigt hvad, så er det en anden mands problemer du køber. Der er jo som regel en grund til at de sælger.
Vi endte med at søge på bilbasen og så soterer efter årgang og km.
Det eneste vores har fejlet er en sprunget tandrem. men det er vores egen fejl. Når man køber brugt, bør man skifte den som det første. vi ventede og det gik galt.
Junior
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 26-08-07 09:00 |
| | |
| Kommentar Fra : casperS |
Dato : 26-08-07 14:55 |
|
Hold da op alle de svar der er kommet over weekenden, mange tak til jer alle, til stor hjælp må jeg sige. Prøver at lede lidt, og tjekke de anbefalede mærker
Tak for linket CCjunior, sådan en bil kunne jeg godt finde på at købe... men nu ser vi
Jeg skal nok Accepter en af jer...
Mvh. Casper
| |
|
Citat Golf 2 på diesel (turbodiesel er bedst ).... |
Min er en drøvtygger uden mølle
Mindre til at gå i stykker, men sløv som bare fanden
Linket fra CCjunior virker som et godt køb
Men man ved jo aldrig, før man har set skidtet..
Tja, der er jo Johnny-Brian over mange der lige har fået bil, man ved jo aldrig
Jeg har ikke noget imod at bilerne bliver gejlet op med lidt T-Hansen lir, men jeg er sgu selv for nærig til det
- Anden
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 26-08-07 21:40 |
|
jeg syntes du skal prøve at gøre som jeg lige har gjort. Søgt på bilbasen efter biler til 22000. indkreds det med km tal under 200.000 og årgang til efter 1995.
Bilen behøves ikke at være nysynet. en bil der har 1½ år til syn er skam også i orden.
Husk at presse dem i pris. Vores stod til 24000 men vi fik den til 20.000
| |
|
Lige en ting..
Bilerne bliver kaldt til syn efter 1. reg. dato!!
Min blev synet oktober sidste år, men skal nu igen..
Under et år efter!!
Ny-synet betyder ikke at der er 2 år til syn
- Anden
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 31-08-07 06:05 |
|
Har du overvejet at købe en (lille) ny,…
hvor mærkeligt det end kan lyde, så vil det være langt
det billigste over f.eks. 4 – 6 år, og så er der ingen
problemer/rep… i laaaang tid, … alene forsikringen,
sparer du ( 22 år ) 6 – 8.000 kr. om året, (kasko) + du kan
regne med at køre ca. dobbelt så langt pr. liter benzin
prisen….? ka’ vel være ligegyldig,.??
det må vel være de mdr. udgifter der betyder noget,
hvis du køber en ny, til 100.000 kr. !!
så kan du ”sidde” for omkring 1000 kr. pr mdr.
det kan du ”næsten” 100% sikkert, ikke i et gl. ”lig” til
20.000 kr. ! du kan være temmelig sikker på, at når den
skal til syn, (og du ikke selv ka’ rep. den)…så ka’ det
MEGET LET, koste 10 – 20.000 kr. på et værksted,.!!
hertil kommer de løbende (nødvendige) udgifter/rep…
så enten skal den rep. for 10 – 20.000 …? eller også
skal du ud og finde en ”ny brugt” ???? osv. osv. osv.
det vil sige, at det let koster dig 30.000 kr. om året, at
køre i noget (gl. lort) !!! naturligvis ka’ du være ”HELDIG”
(du ka’ også vinde i lotto)… men det er mere sandsynligt,
at du er ”UHELDIG” ,…så det bliver endnu dyrere,…
altså ca. 2500 pr. mdr. !!!
og jeg ved hvad jeg taler om,.. (har rodet/rep./handlet)
med brugte biler i ca. 35 år,.. og kender derfor de fleste
’faldgruber’,..
hvis du absolut VIL ha’ noget (gl. lort),… ? så hold dig langt
væk fra div. forhandlere (de skal selvfølgelig tjene på bilen)
kig ind på autocom.dk ( de skriver godt nok ”kun forhandlere”)
men det gælder ikke for de biler der har været igennem,…
se biler ”udvidet auktion” ,… her står alle de biler der har været
gennem auktionen,.. og dermed ”vurderet” ,.. dem ka’ du byde på
+ et tillæg,.. (spørg autocom) ,… alle bilerne er meget præcis
beskrevet,. m/fotos , alle ”skavanker” ( ridser, buler mm.) er
noteret ( ellers ka’ du bare nægte at godtage den )
se f.eks. :
http://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=749691
http://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=738320
priserne på autocom.dk er i øvrigt ”grundlag” for de fleste
bilhandlers indkøbspris, !!!!
hvilket mærke du vælger,… er stort set underordnet, hver bil har
sine + og – sider,.. og en upopulær bil,.. har som regel kørt mindre
km. end en populær,.. + at den har tabt mest i værdi….!!
prisen på autocom’s biler, ka’ du gange med 2 eller 3,…
så har du ca. bilhandlernes pris,. !
når du har fundet den bil du du gerne vil ha’,..
så ta’ ud og prøv nogle andre mage til (andre steder) så mange
som mulig,… og ta’ nogle bekendte med (så mange som muligt)
(8 øjne/ører er bedre end 2)
selvfølgelig helst nogen der ved noget om biler,..
lav en tjek liste : http://www.fdm.dk/public/biler/kobogsalg/tjeklisten/
lad dig ikke distrahere af en ”ivrig sælger”…
kig godt på bilen,.. ind/udvendig,.. ret vigtig,.. en bil der LIGNER
”en spand lort”,… ER det som regel også,…
hvis bilen er møgbeskidt, fuld af tomme flasker, affald o. lign.
er ejeren, sikkert ligeglad med ALT, vedr. bilen,…
kør en tur,.. en laaaaang tur, gerne ½ - 1 time, også på UJÆVN vej….
og lyt efter mislyde,.. se undervognen så godt som muligt,
gerne på en lift/grav,.. lad motor, mm. blive RIGTIG godt varm,..
den må ikke lugte unaturlig (sammenlign med andre)….
den skal være rimelig tør og ren, og ikke ”sølet” ind i olie og vand.
(det er utroligt dyrt, at rep. 10 – 20.000 kr.)
hvis du er nogenlunde tilfreds med den, (og har påpeget ALLE fejl)
iflg. FDM’s tjekliste,…
ka’ du prøve at byde det halve af bilens ”pris”,… HUSK det er købers
marked, de fleste vil være lykkelig over at få solgt deres ”gl. lort”
(så de ka’ få en ny, og billig bil)………….så er der en lille chance,
for at du ikke bliver snydt, mere end højest nødvendig,..!!
husk også, ”NYSYNET” kun betyder at bilen har kørt gennem en
synshal,… (måske).. det siger absolut intet om bilens stand,….
du får intet ud af at klage over fejl/mangler på en nysynet bil,..!!!
der ka’ være MASSER af fejl/mangler,. (ka’ være livsfarlig at køre i)
(vist, flere gange i tv)
Hvis du absolut vil købe hos en privat eller forh. … så ta’ et print,.
(fra autocom) med (af en tilsvarende bil) så er det lettere at forhandle
Prisen,..!
mvh. og tillykke med din NY/erhvervelse.
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 31-08-07 11:26 |
|
lige et par ting til tjek listen..
Når du kommer ud og sksal se bilen, så start med at åbne motor hjelmen og mærk om motoren er varm.. hvis de har haft den startet inden du kommer, kan det tyde på at der er problemer med koldstart.
det med at købe en ny bil er self. en vuderings sag, men at sige den går dobbelt så langt litteren er en gang ævl.. så skal man da sammenligne en ældre benzin bil med et ordentligt skrummel af en motor og en lille disel bil.
At den skulle koste 1000kr om måneden er også en gang ævl.. hvad med værdi tab ? og eftersyn?
eftersyn kan let koste 5000,- hvis du derimod køber en lidt ældre bil, så taber den ikke værdi ved at du selv skifter olie osv..
vores 2 biler fra henholdsvis 96 og 99 har ingen rust. den ældste har lidt kosmetisk, men det er også alt..
| |
| Accepteret svar Fra : EA_HS | Modtaget 145 point Dato : 31-08-07 16:14 |
|
Svar til CCjunior.
casperS,.. skriver ” Nu er det på tide at jeg får købt mig en bil,
er endelig udlært, og begynder så småt at komme til penge.
Men hvad skal jeg vælge???”…..
” Har ikke en skid forstand på biler, så mærke osv. betyder ikke så meget.
Men, vil gerne finde en der er billig i forsikring, og måske også i benzin”
” Billig i forsikring er det vigtigste, men noget der er ligeså vigtigt, er at jeg ikke skal bruge en masse tid og penge på at holde den kørende, altså den skal bare kunne køre uden problemer”
” altså en der meget sjældent er problemer med... ”
Han gider altså ikke problemer,..!! skifte olie, mm,. !!
Eller stå og rode med noget gl. lort hver weekend,. !!!
Derfor er det jo et underligt svar du kommer med, :
” hvis du derimod køber en lidt ældre bil, så taber den ikke
værdi ved at du selv skifter olie osv. ”
en ny bil skal ha’ lavet service 1 gang (for garantien dækker)
det kan klares for ca. 1600 kr i tyskland (DK personale)
derfor har jeg foreslået f.eks.: Chevrolet Matiz , pris 99.000 kr !!!
grøn afgift : 510 kr. ½ årlig 19.2 km. pr.liter (benzin) !!!
naturligvis taber den i værdi,.. !!! som ALLE biler gør…!!!
det er ca. 1000 kr. pr mdr.
en gl. brugt, til 20.000 kr. har min. tabt 10.000 kr. så snart
han har forladt forhandleren,..!!! ( resten når den skal til syn )
det er et FAKTUM (når man ikke selv gider rep.)
derfor koster det ca. 2500 pr mdr. at køre gl. brugt,
(i gennemsnit) ( at du kan gøre det billigere, er en anden sag)
men casperS gider ikke selv rode med lortet,… derfor mit forslag !
Fælles for ny/brugt kommer div. udgifter som,
Alm. Slitage dæk. Benzin grøn afgift forsikring mm
Har er den (lille) ny langt langt billigere
Lidt afh. Af antal kørte km.
jeg kender ikke dine biler,…??
( men hvis de IKKE taber i værdi,.. må de være de eneste i DK)
jeg kører selv i gl. brugt,… og har haft 100 vis af gl. biler,
og ingen, INGEN, kører mere end 10 km. pr. liter !!!!! ( i snit)
og da slet ikke når de har kørt 100 – 200.000 km
+ de koster let 3 – 6000 kr. i vægt/grøn afgift,.!!!
+ ca. 100% merudgift til benzin,…
Hertil kommer mekaniker regninger ( når man ikke selv rep. )
DERFOR…. Er det en overvejelse værd at købe ny LILLE bil
Og .. måske det bedste af det hele,.. der er 3 års 100%
Garanti,..!! = ingen bekymringer,…!!!
Læs også :
http://www.autobild.dk/Files/Billeder/Test/3forenhund.pdf
http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=1496
MVH. EA_HS
Ps. dertil kommer fornøjelsen af at ha’ en ny bil uden rust,. !!
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 31-08-07 16:31 |
| | |
|
Citat derfor koster det ca. 2500 pr mdr. at køre gl. brugt, |
No way, jeg lavede selv lidt på min egen til 8.000kr da jeg købte den, olie, tandrem, lidt rust og handlet alufælgene væk og såt stål på.. Men har kun skiftet olie siden, pga ca 10.000km på 4mdr, har ikke rørt en skid på bilen ellers. Tandremmen blev skiftet fordi så VED jeg at det er ok og intet fusk, som set før.. Gammel golf Diesel fra '87 koster ikke 2500kr om måneden i reparationer
Citat For øvrigt kan en ny bil.. (19,6 km/l).. fås til kun : 89.327,- med de nye afgifter,!!
Se, : http://www.kiamotors.dk/?section=model&model=1 |
Den har jeg derimod kun hørt pæne ord om
Citat Og .. måske det bedste af det hele,.. der er 3 års 100%
Garanti,..!! = ingen bekymringer,…!!! |
Ved ikke hvilken drømmeverden det kommer fra
Men sådan er virkeligheden sgu ikke
Gammel eller nyt, der vil altid komme problemer
Men en gammel bil kan man ALDRIG tabe så mange penge på, ikke stor afskrivning.. For mange problemer med skidtet?? Skrot den eller sælg den..
I min omgangskreds, største mekaniker regninger = nyeste biler
Nyeste biler = efter år 2000
Jeg har altid kørt i ældre biler, primært Taunus'er fra '71-'82 med meget lave reparations omkostninger.. Men fandt ud af at der er noget der hedder brændstof økonomi, så fik først en polo, meget billigt kørende. Derpå fandt jeg en pick-up, Mazda B2200 diesel fra '93, nyeste bil jeg har haft, absolut et fejlkøb. Skaffede mig af med den og købte den nuværende '87 Golf Diesel, fordi jeg ved det virker og er billigt at holde kørende. Der er en grund til at der er så mange af de gamle kasser, de virker, de er billige og nemme at holde kørende
- Anden
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 31-08-07 23:35 |
|
1 eftersyn til 1600,- ?? ved køb af ny bil er der da en hel del eftersyn de første år. ellers taber de i værdi eller falder fra hinanden..hehe..
Olieskift kan fåes til 3-400 kr hos enhver dæk og udstødning hvis altså man ikke selv gidder. En ny bil skal også ha ny olie. med eller uden stempel.
Kias bil til 89.000. så er den også meget meget skrabet og gensalgprisen vil derfor også være usædvanlig lav. hvilket jo er godt for os som kører i biler
til gengæld er der her en at sammenligne med
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=149174&source=2
en ordentlig røvfuld ekstra udstyr og så har man stadigvæk sparet 65000. dem kan man få lavet meget for på et værksted
| |
|
Selvom jeg ikke kan lide Fiat Cinquecento er jeg trods alt enig med CCjunior
| |
| Kommentar Fra : casperS |
Dato : 01-09-07 07:58 |
|
I gir den gas' her inde hva
EA_HS - tak for stilen meget brugbart...
Jeg har lige "byttet" min gamle scooter, for en peugeot 106D (bare et måneds tid )
Den kører sgu fint, det kan jeg hurtigt vende mig til...
Tror jeg vil kigge lidt nærmere på www.autocom.dk , det virker rimelig fornuftigt...
God weekend til jer alle
| |
|
Dejligt med mange meninger. Mon du er blevet klogere? Jeg tror det næppe, men mere forvirret.
| |
| Kommentar Fra : casperS |
Dato : 05-09-07 21:21 |
|
RichardStrand, ja dejlligt med så mange meninger, og jo er blevet en del forvirret...
Men har fået en masse brugbare ting, som jeg nu ved når jeg skal kigge efter bil
Tak til jer alle, igen... vi sås"
| |
|
Køber altid biler til omkring 10.000 hvis man ikke har et specielt ønske til mærke er det muligt at få en nysynet bil til den pris .... men det er en god ide at købe en værkstedshåndbog samtidig
en af de bedste købte jeg for 4 år siden for 9500 , og den er først "død" nu
held og lykke
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|