Er seperationspapir noedvendig
Fra : Vandmanden57
Vist : 1864 gange
80 point
Dato : 04-08-07 11:25

Jeg, en udenlandskvinde og min mand, dansk maskinmester, bor sammen, som samlever i 9 aar foer vi blev gift i sidste aar i udlandet.
Nu har vi problem med vores aegteskab. Pludselig og uden varsel, han sendte mig email og sagde at han kan ikke bo sammen med mig mere. Han sagde ikke noget om seperation/skille, men naar han sender mig email saa kalder ham selv "din ex". Vi komunikere kun ved email fordi jeg er i vores hjemland paa ferie og da jeg skulle rejse tilbage til Danmark, saa har han kanslet min rejsebillet.
Hvis vi separeres/skilles skal vi saa lave seperationspapir? Jeg kan ikke huske om min mand har registreret vores aegteskab i Danmark.
Hvad har jeg ret i naar vi skilles? Jeg er faktisk frygtelig usikker paa, i hvilken situation jeg saa vil komme rent oekonomisk, hvis min mand og jeg bliver skilt. Jeg er 50 aar og arbejdsloes og har ingen hus her i vores hjemland.

Fra : Ysseven

Dato : 04-08-07 12:11

Er Jeres vielse foregået som beskrevet her?

http://www.familiestyrelsen.dk/7/generelt/aegteskab-i-udlandet/

Fra : Ysseven

Dato : 04-08-07 12:14
Fra : refi

Dato : 04-08-07 12:15

Du henvender dig på din bopælskommune - de skal nok hjælpe dig videre

Fra : refi

Dato : 04-08-07 12:18

På din selvangivelse kan du se om ægteskabet er registreret - så er der 2 personnumre.....

Du må også have en opholdstilladelse hvis du har været her i 9 år.....

Fra : edith1968

Dato : 27-08-07 10:37

En seperation er ikke nødvendigt.

Der er omstændigheden som utroskab etc. som sørger for at men kan skilles uden seperation.

Det kræver altså et underskrift af bege parter

Du har følgende muligheder