Hvordan læser jeg Windows login name i VBA
Fra : Dennis Bay

Dato : 10-07-01 08:53

Jeg er ved at lave en applikation i excel hvor jeg gerne vil logge hvem der
ændre i et regne ark. For at dette er muligt skal jeg bruge Login navnet for
den aktuelle bruger.

mvh, Dennis

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 10-07-01 09:08

> [...]
der
> ændre i et regne ark. For at dette er muligt skal jeg bruge Login navnet

Hejsa, prøv at se på følgende API-kald :

'Genarel Declarations
Private Declare Function WNetGetUserA Lib "Mpr" (ByVal lpName As String,
ByVal lpUserName As String, lpLenght As Long) As Long
Private Declare Function GetComputerNameA Lib "Kernel32" (ByVal lpBuffer As
String, NSize As Long) As Long

'Ny Funktion

Function User() As String
Dim Bruger As String
Bruger = Space(255)
Call WNetGetUserA(vbNullString, Bruger, 255&)
User = Left$(Bruger, InStr(Bruger, vbNullChar) - 1)
End Function

'Ny Funktion

Function GetCmpUserName() As String
Dim sBuffer As String * 255
If GetComputerNameA(sBuffer, 255&) <> 0 Then
GetCmpUserName= Left$(sBuffer, InStr(sBuffer, vbNullChar) - 1)
Else
GetCmpUserName= ""
End If

End Function

Mvh.

Peter Ingemann =)

Fra : Jens Andersen

Dato : 10-07-01 16:14

Jeg bruger denne Property i en class fil

Public Property Get User() As String

Dim WshShell As Object
Set WshShell = CreateObject("Wscript.NetWork")

User = WshShell.UserName

End Property