700 klager på to uger. Det er resultatet hos det nye Teleankenævn.
Ifølge Berlingske Tidende så mener nævnet selv, at det blandt andet er nyhedens interesse, der får mange til at klager. Men generelt så er der også mange kunder som er utilfredse. Og fire teleselskaber tegner sig for de fleste af klagerne.
Sekretariatsleder i Teleankenævnet, Marianne Bundgaard, fortæller, at "fire teleselskaber er hovedsyndere", når det gælder klager, men navnene vil hun ikke ud med:
- Det er for tidligt. Men på sigt vil vi offentliggøre statistikker over, hvor mange klager de forskellige selskaber får, siger hun til avisen.
De typiske klager går i øvrigt på, at kunder får regninger for abonnementer, som de allerede har opsagt - og klagerne går også på kunder, der er tilmeldt et teleselskab uden at have bedt om det.
Dermed tør Magasinet Mobil godt gætte på, at Tele2 ligger højt i bunken over selskaber, som der klages over. Netop Tele2 har denne sommer oplevet en storm af protester, fordi firmaets aggressive sælgere tegnede abonnementer for kunder, der reelt ikke ønskede det.
|