/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
når man står i rki.
Fra : nakskovpar
Vist : 1954 gange
280 point
Dato : 07-11-06 14:06

hej.
vi står i rki og kan derfor ikke låne nogle steder, er der nogen der kender et sted uden at man behøver at købe hus også .hilsen nakskovpar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-06 14:14

http://www.rki-guiden.dk/ hvor der bl.a. står

RKI ingen hindring
Er du registreret i RKI? Her finder du relevant information og links til firmaer, der hjælper folk i RKI eller tilbyder lån og ydelser der normalt er svære at få for folk i RKI. Ligeledes har vi lavet et forum, så du kan udveksle erfaringer og ideer med andre personer i samme situation som dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-06 14:15

Og hvis det ikke var noget der kunne bruges, er der masser af steder, hvor du kan forhører dig

http://tilbudet.dk/laanogkredit.htm

Kommentar
Fra : nakskovpar

Dato : 07-11-06 16:13

hej. jeg fandt ikke noget på de sider.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-06 16:24

I mit sidste link, er der denne http://www.abcfinans.dk/, jeg har ikke tjekket renten,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-06 16:28

Kan ikke se der står noget om RKI i dette link

http://www.ebh-direkte.dk/Default.aspx?ID=609

Men jeg vil tro, at det bedste er at tale med din bank

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-06 17:17
Kommentar
Fra : nakskovpar

Dato : 07-11-06 17:23

hej vi har snakket om at tage en snak med bank, men om de vil hjælpe os ud af rki ved jeg ikke men det ville være rart, så vi kan lave et fast buget hver mnd, som det er nu kan vi ikke betale det hele.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-06 17:27

nakskovpar..... Det lyder meget fornuftigt at i får en snak med jeres bank. At få lagt et budget så man altid kan se hvor mange/lidt penge man har til sin rådighed er en rigtig god ting. Deter kun at gøre ondt værre, ved at fortsætte med at låne penge, især hvis det er de forkerte steder, hvor renten er alt for høj.

Hvis det ser rigtig sort ud, har i så overvejet om det kan være en mulighed at søge gældssanering?

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 07-11-06 17:49

Hej

Hmm det kan jo altid værer lidt svært det der med ens bank...

Men muligheden for at komme videre i livet er måske ved at få en sank med en anden bank om de ville hjælpe jer .. samt at få sat jeres økonomi i skema (budget mm)

Fusses

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-11-06 18:19

Citat
hej vi har snakket om at tage en snak med bank, men om de vil hjælpe os ud af rki ved jeg ikke men det ville være rart, så vi kan lave et fast buget hver mnd, som det er nu kan vi ikke betale det hele.

...det er da det eneste rigtige I kan gøre. Det er jo ikke uden årsag at "man" bliver registreret i RKI.
Derfor er det også vigtigt, at I signalerer at I både kan og vil betale Jeres gæld - altså får indgået nogle (nye) aftaler med kreditorerne som I overholder. Det er under alle omstændigheder IKKE løsningen at optage nye lån, og da slet ikke jf. den sidste sætning i det indsatte citat.

Banken kan ikke hjælpe Jer ud af RKI, det kan kun I selv. Netop ved at bevise at I er gode betalere.

Iøvrigt kan I godt glemme alt om at skifte bank hvis I er registreret i RKI - det er det første der bliver checket på henvendelser fra potentielle kunder. RKI = nej, desværre, bla bla bla.
Det kan kun lade sig gøre hvis I har noget der er penge værd, som banken kan tage pant i. I sådanne tilfælde kan man muligvis godt få et lån selvom man er i RKI.

Derudover, så vil ethvert foretagende der alligevel måtte låne Jer penge, tage sig godt betalt med både renter og administrationsgebyrer. De tager ikke pant i noget som helst, og I ender bare med at skylde endnu mere væk, så I får cementeret Jeres RKI registrering. Financieringsselskabet taber lidt gysser, og alle de andre der dog betaler deres afdrag, betaler gildet i sidste ende.

Og hvordan vil I bære Jer ad med at betale et nyt lån? Igen jf. sidste linie i det indsatte citat.

Se realiteterne i øjnene, og lev efter Jeres økonomiske formåen - lad være med at optage nye lån!

Surt opstød? Måske - men tag det som et velment spark i den rigtige retning

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 16-11-06 13:36

Nu har du fået en del tip om egentlige udlånere på 'det grå marked'.

Men du bør altså ikke automatisk gå ud fra at benkerne ikke vil have noget med dig at gøre. Bankerne ÆLSKER at låne dig penge til en (for en bank) høj rente hvis de tror på at de får dem igen.

1. Lav et budget der HOLDER
2. Overhold det i 6 måneder
3. Gå til en bank og sig at I vil have deres hjælp (og deres trods alt lavere renter) til at afdrage gælden hurtigere. Læg ikke skjul på rki-registreringen. Den finder de alligevel.

Kan du ikke tage dig sammen til ovenstående, så vær glad for rki - de forhindrer dig i at komme længere ud.

Husk: At låne nye penge til at betale gammel forfalden gæld er som at pisse i bukserne.

Kommentar
Fra : helle734

Dato : 02-12-06 01:40

Har i overvejet at henvende jer til ØkonomiGuiden?
De hjælper private med deres privatøkonomi mht. budgetlægning, kreditorer, tvangsakkord, gældssanering mm. De tager godt nok ikke flere sager ind før primo 2007, men det er det jo også snart. De låner IKKE penge ud.

Deres ling: http://www.nbc-gruppen.dk/index.htm