/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Importbil
Fra : Gandhu
Vist : 3631 gange
200 point
Dato : 31-10-06 16:19

Hejsa...

Jeg går sådan lidt og overvejer at købe en bil i Tyskland ( en Nissan Patrol Lang model fra engang midt i 90´erne)

Er der nogen der har erfaringer med det? Kan det betale sig?

Hilse Gandhu:)

Accepteret svar
Fra : oz1eqp

Modtaget 210 point
Dato : 31-10-06 16:59

Import af bil fra Tyskland

1. Find ud af hvad du vil have.

Først og fremmest skal du gøre dig klart PRÆCIST hvilken bil, årgang og ca. km tal som du er interesseret i - Det gør din søgning meget lettere.

Importbiler er generelt billigst i Tyskland og helst i "Midttyskland" - i Nordtyskland er priserne højere pga. svenskere og nordmænd der henter. I Østtyskland fordi Polakker henter og i Sydtyskland fordi der bliver hentet fra Italien og Frankrig.

2. Find ud af hvad du vil bruge af penge på bilen.

Du kan regne en ca. afgift ud på både www.bilpriser.dk og på www.toldskat.dk - Hos Told og Skat kan du endvidere se afgiften på tidligere importerede modeller. Dette kan give dig et godt hint om hvad du ca. kommer af med. Læg derudover ca. 5.000 kr. til dette beløb. Dette dækker afhentning af bilen, tyske exportplader, toldsyn og danske nr. plader.

Du kan også få en forhåndsvurdering hos told og skat, men det kræver at du har stelnummeret på den bil du ønsker at købe. Forhåndsvurderingen tager ikke højde for kmtallet på bilen.

oz1eqp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-06 17:44

Der er kommet nye regler for afgiftsberegning af importbiler her fra april i år.

Og der kan man glemme forhåndsvurderinger o.s.v. og kun betragte det som en meget løs rettesnor.

For det er blevet sådan, at bilerne individuelt vurderes i synshallen i forbindelse med toldsynet.

Og bilassistenten udfylder papirerne m.h.t bilens generelle stand og udstyrsstatus.

Afgiften beregnes efter hvad en bil at tilsvarende årgang koster på danske plader.

Nogen gange kan man spare noget, andre gange ikke, men slet slet ikke så meget som for bare 5 år siden..

Men man får så som regel en bedre bil, da de ikke har været udsat for de danske veje og salt.
Bortset lige fra nogen ting man skal være obs på:
Men det gør så også, at hvis man ikke er særligt påpasselig med en importbil, rustbehandling o.s.v. så angribes de bare, og det går stærkt.
En anden svaghed ved importbilerne er alt hvad der hedder aluminiumsdele, det irrer simpelthen i stykker, vinduesoprul, motordele af aluminium o.s.v.

Jeg har haft flere importbiler, har for øvrigt en lige nu.....hvor vinduesoprullen OGSÅ lige er røget en tur ...og vandpumpehuset gik i stykker (også alu)

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-06 17:47

Her er en guide ang. import af bil:

http://bilimport.tkrath.dk/

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Gandhu

Dato : 01-11-06 19:26

Tak for svaret oz1eqp.