/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Konvertere Mac-filer til PC?
Fra : Selc
Vist : 502 gange
50 point
Dato : 08-11-02 16:37

Findes der et program, der kan konvertere Mac-filer til brug på en pc'er med WinXP? F.eks. et billede, der hedder .DAT fra en Mac, og ikke kan åbnes på en pc'er (og heller ikke omdøbes til jpg eller bmp etc.).
Hvis der er flere programmer - hvilket er så det bedste?

Mvh.
Selc

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-11-02 21:11

Er du sikker på at det er en billedfil du har fat i der hedder ".dat" og hvilke andre filer er der tale om?
Prøv at kigge lidt på http://www.scaniaaktiv.com/sektioner/teknik/data/utbildning/tillagg/fileext.htm

Jeg har sikkert det gamle konverteringsprogram Nova liggende et eller andet sted så du kan maile på selc@kdb.dyndns.biz hvis du vil.

Internettet er en glimrende "konverteringsmaskine", mellem Mac og PC - afhængigt af hvilke typer filer det er......

Mvh

Kommentar
Fra : RLT

Dato : 09-11-02 01:06

Paint shop pro kan http://www.jasc.com/ konverterer Mac filer PCT,MAC Ms word XP kan også tage mac text behandling filer
Rene

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-11-02 15:35

"Selc" <Selc.news@kandu.dk> wrote in message
news:6JQy9.5998$oC3.983837@news010.worldonline.dk...
> Findes der et program, der kan konvertere Mac-filer til brug på en pc'er
> med WinXP? F.eks. et billede, der hedder .DAT fra en Mac, og ikke kan

..DAT er ikke et velkendt billedformat. Prøv at spørge i en Mac-gruppe...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-11-02 19:02

Det vil bestå af to filer. Ikke kun en som vi er vant til.
Har du kun dat filen kan du sikkert ikke bruge den til noget.
Der findes programmer som kan overføre dem, men jeg husker ikke andet
end det gode gamle MacInDos.
http://www.buyoursoftware.com/SoftwareList/softwareDetail/softwareShelf/MacOSServerWorkstation/main.htm

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 08 Nov 2002 15:37:20 GMT, "Selc" <Selc.news@kandu.dk> wrote:

>Findes der et program, der kan konvertere Mac-filer til brug på en pc'er
>med WinXP? F.eks. et billede, der hedder .DAT fra en Mac, og ikke kan