/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
puch knallert, Guro søges
Fra : mogens71
Vist : 3312 gange
20 point
Dato : 12-11-05 11:23

Jeg har været på stumpemarked i Herning, og har købt en puch motor uden cylinder og stempel.Der står på motordelen: DK-M 007 og E 50. motornr.4336512. Jeg har købt og påsat en ny cylinder og stempel, men kan ikke få gang i den. Desuden har jeg en 2 gears motor som kører perfekt, har derfor byttet lidt rundt på delene men kan stadig ikke få liv i den fra Herning. Motor 1 er vist med aut. svingkobling svinghjulet løber modsat uret, stemplet er købt til den nye model 52,5 mm i længde er det rigtigt. Mogens

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 12-11-05 12:10

Hvis det er en E 50 så er det jo en alm. Maxi P eller K (Pedal eller Kickstart)
Og hvis du har købt en ny cylinder med stempel til den model, så passer de jo, både til gl. og ny model, da de bruger samme cylinder og stempel.
Du skal jo være sikker på der er gnist, og at svinghjulet(Magneten) sidder det rigtige sted (Altså at noten(Kilen) ikke mangler)
Hæld et par fingerbøl benzin gennem tændrørshullet (Eller udstødningshullet), hvis den da ikke lugter af benzin, og den skulle kunne starte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mogens71


Dato : 12-11-05 14:25

Først tak til Palle for dit råd. Alt er imidlertid forsøgt uden held.Jeg bor i Holstebro og kører gerne nogle kilometer, hvis der er en person som vil hjælpe lidt med mit problem. Er det rigtigt at svinghjulet løber mod uret. Vh. Mogens.

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 12-11-05 15:38

Ja, mod uret, det gør den mærkeligt nok på en Maxi, det er nok for at den har sving/slyngkoblingen på.
Jeg er fra horsens, så der er et stykke vej.
Men problemet skal kunne løses i fællesskab, for en Maxi er meget enkel i opbygningen.
Men det kræver at du skriver noget mere: Er der fin gnist, lugter den af benzin, kommer der hurtigt benzin ud af tanken, er det modellen med rund eller firkantet karburator.
Firkantet karburator, har et filter der hvor slangen går på.
Er du sikker på den ikke er druknet( Løbet for meget benzin ind og ned i krumtaphust), for så er blandingen så fed at den ikke tænder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mogens71


Dato : 12-11-05 18:24

Hej igen Palle. Jeg har lige fået læst din E-mail, skal imidlertid i byen i aften.I morgen vil jeg gå mere systematisk i værk, så håber jeg at du og evt. andre vil være med til at løse mit problem, der er to stempellængder, ny model 52,5 mm
er vist nok P modellen, og gl. model 55.0 mm K modellen . Hvilken længde skal jeg bruge, og hvad indflydelse har det på funktionen, jeg har nemlig i.fl, Thansens katalog
som du nok kender, læst om disse forskelligheder. Vh. Mogens

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 12-11-05 19:49

http://members.fortunecity.com/sjteam3/id86.htm
Ja oprindelig har de forskellig stempellængde, og lidt forskellige cylindre.
Men hvis du har købt et sæt (Cylinder og stempel) ved thansen, så passer stempelet til cylinderen og der er ingen problemer med om det er til ny eller gl. model, da begge modeller har samme slaglængde.
En gl. knallert som Maxi, får sin benzin ind i krumtappen, ved at stempelet bevæges op i cylinderen, og bunden (Skørtet) af stempelet begynder at åbne for adgangen til karburatorstudsen/karburatoren.
På grund af det lave tryk der nu er i krumtaphuset(Under stempelet), suser der benzin og luft derned.
Når stempelet er helt i top, så har stempelskørtet lige nøjagtig åbnet helt for cylinderens indsugningsåbning.
Når stempelet bevæges nedad igen, så lukkes det for mere benzin/luft fra karburatoren, og krumtapblandingen presses op gennem skyllekanalerne til stempeltoppen.
Så man kan jo ikke bruge en forkert stempel, men kan kontrollere det ved at se, om det går helt i top, og om så cylinderens indsugningsåbning er helt åben.
Nederst er en god forklaring, men billedet, der starter med: Her er stemplet i top, og blandingen ...
Er ikke korrekt, da stempelbunden ikke går så højt op, men kun lige åbner helt for indsugningskanalen. (Denne tegnings-model er "hakket", dvs. man skærer lidt af stempelbunden ud for indsugningen, og åbner og lukker så lidt længere tid ud til karburatoren, og får så lidt mere benzin/luft ind (Flere HK).
http://kreidlersiden.tripod.com/totakt.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mogens71


Dato : 28-11-05 14:04

Hallo, Palle Hansen. Efterhånden har jeg fået gang i mine Pucher, men der er stadig nogle små problemer. Pkt. 1. Der sidder en firkantet Bing karburator på min Puch. Begrænserbøsningen er afmonteret, Når jeg giver gas og omdrejningspunktet er på vej til max vil den ikke tage gassen og er på vej til at gå i stå, det kan hjælpe lidt hvis jeg sætter en finger foran indsugningen. Nåledysse= 1247/44 Dysse II som sidder i nåledysse er påstemplet 35 er det rigtigt. Hvordan kan man afprøve en puch p model når man kun har motoren. (ingen stel) Vh. Mogens

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 28-11-05 18:06

Når man skal sætte en finger for indsugningen, er det fordi den får for lidt benzin i forhold til luft.
Men nu mangler den jo også luft filteret, så det er ikke helt til at regne med, og det vil hjælpe noget når det kommer på. Men hvis den godt vil tage gassen når den får lidt chokker så skyldes det benzinmangel (Og det manglende luftfilter)
Den vil sikkert også lettere tage fuld gas, når den er blevet lidt varmere.

Den 4-kantede karburator skal orginalt have 44 eller 46 dyse, som du jo har i 44, så det vil hjælpe at købe en 48 dyse da din knallert jo er boret.
Tomgangsdysen som sidder ved siden af skiftes normalt ikke til anden størrelse.

Man kan ikke afprøve knallerten rigtigt, uden den sidder på noget som den skal trække, men hvis bare den kan starte, så er den da ikke helt ved siden af.
Selve koblingen slår jo selv til når den kører lidt over tomgang, men løber nok med rundt nu i tomgang, hvor der ikke er nogen modstand på det lille kædehjul.
Men mon ikke alt er ok, i hvertfald er alle stumper nogen af de billigste, så helt galt kan det ikke være.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Need4Speed


Dato : 03-12-05 14:25

Nej nej nej....emnet her er motorcykler!!!

Kommentar
Fra : Need4Speed


Dato : 03-12-05 14:25

Nej nej nej....emnet her er motorcykler!!!

Kommentar
Fra : krogmc


Dato : 02-03-06 15:50

Hvis din knallert kan starte og kun vil tage gassen, når du giver choker med alt monteret, så kan du godt regne med at den suger falsk luft.
Tag den lille studs af der er mellem karbu. og cyl. Og se om den er skæv, det er et generelt problem på Puch.
Skift alle pakninger til nye, hvis ikke det er gjort.
1. Får den brændstof
2. Se på tændingen
3. Er den ok nu, så går du til punkt 4...
4. drive like you stole it....

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408921
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste