|
| Problemer med Estilete Fra : Benzo.sf | Vist : 540 gange 100 point Dato : 31-08-05 21:32 |
|
Har lige købt scooter, men der er kommet problemer med den.
Når jeg starter den, går den enten mega lavt i tomgang og går ud.
Eller også står den normalt, og går ud når jeg giver gas.
Nogle der kan hjælpe??
Benzo
| |
|
Hej..
Måske en for lille dyse?
Mvh Simon
| |
|
Hej..
Måske en for lille dyse?
Mvh Simon
| |
|
Den får for tynd blanding, og luftskruen skal 1/2 omg. ud.
Om du også lige skal skrue tomgangsskruen (Den stor- normal en fingerskrue) lidt ind, for at få en højere tomgang, er nok også på sin plads.
http://www.kandu.dk/dk/tip/8692
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Benzo.sf |
Dato : 31-08-05 23:17 |
|
Det vil jeg prøve, mange tak..
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 01-09-05 07:43 |
|
Hej palle, hvis den får for tynd/mager blanding, så skal skruen da en ½ omgang ind, så den får mere benzin.
Var det trykfejl?
| |
|
Nej det er ingen fejl, men rigtigt
Fra fronten af karburatoren er boret et hul hen til tomgangsdysen.
Hullet kan spærres med luftskruen, der er boret ind i siden af hullet.
Hvis skruen skrues helt ind, kan tomgangsdysen ikke løfte benzin op i karburatorens luftgennemstrømning.
Hvis skruen skrues for langt ud, trækkes der for meget benzin gennem tomgangsdysen.
Jeg ved godt at mange tror det modsatte, og det skyldes at når man justerer, og skruer indad på skruen, så løber motoren (Ubelastet) op i mange omdrejninger, for pludselig at dø. Grunden til de flere omdrejninger er at blandingen bliver tyndere (Mindre benzin), som eksploderer lettere (Men har mindre trækkraft), når så skruen er for langt inde, så dør den pludselig fordi blandingen er så tynd at den ikke kan antændes.
Det er akkurat det samme med hoveddysen, hvis den er for lille, kan man køre rigtig stærkt nedad, men mangler trækkraft ved acceleration og hen og opad. Resultat: Afbrændt stempel, stempelsætning, da der mangler benzin til køling + den tynde blanding eksploderer meget hurtigt og skaber mere varme. Ja det lyder underligt men mindre benzin er lig med højere temperatur, men også en højere "motorgang", ved lille belastning.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 01-09-05 20:18 |
|
Jeg forstår godt systemet med blandingsforholdet, men ved de karburatorer som jeg plejer at rode ved, der er det jo omvendt.
Længere ind = mere benzin.
Jeg er tilhænger af dellorto.
Jeg har selv en 28mm. PHBH på min Yamaha TDR 125
| |
| Kommentar Fra : Benzo.sf |
Dato : 03-09-05 20:54 |
|
Da jeg købte den kunne den som sagt køre, den kører så stadig ikke.. men tror jeg har fundet frem til at det er en dellorto 17,5 mm der sidder på..
Men der er godt nok mange frie stude :S burde der ikk sidde en slange på hver studs??
Benzo
Ps. Har ikke haft scooter før, så derfor ved jeg ikke så meget om sådan noget endnu
| |
| Kommentar Fra : Benzo.sf |
Dato : 18-09-05 19:33 |
|
Jeg har stadig problemer med tilslutningerne på Kaburatoren.
Jeg ved godt det er meget at forlange, men er der muligvis nogle af jer der har, eller kan skaffe et billede af hvordan slangerne på en dellorto 17,5mm kaburator skal tilsluttes??
Benzo
| |
| Godkendelse af svar Fra : Benzo.sf |
Dato : 13-04-06 14:59 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|