/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
vedr tip fra JacobS "VOGT JER!!!"
Fra : D9N
Vist : 595 gange
10 point
Dato : 21-05-05 19:23

"TIl alle dem som er, eller tænker på at blive cbb kunde vil jeg lge gøre jer opmærksom på at de har ikke helt rent mel i posen. Når man sætter penge ind på sin " mobil konto" er de væk i løbet af to dage. SElvom du ikke har brugt dem. Jeg havde det samme problem da jeg var kunde til dem men meldte mig hurtigt ud.
Jeg oplevede også at jeg betalte for 200 kr. men fik kun 99 kr. og de ville ikke gi mig pengene tilbage.

Så vogt jer derude!
"

jeg har været kunde hos CBB i 2 år, har 2 gange haft bøvl med en indbetaling, som er smuttet igennem systemet pga. en fejl i sikker forbindelse, og begge gange har det været løst med et opkald til CBB, og ingen problemer.

jeg tror der er MANGE flere der ikke har oplevet problemer end der har oplevet dem, og hvis man taler pænt til folk, så har de en evne til at behandle en en del pænere, og have større velvilje, ikke dermed sagt du ikke har talt pænt.

D9N

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-05-05 19:40

D9N - Hvis bare én kunde har oplevet det problem som Jakob beskriver, er det én for meget.

At du selv har haft problemer 2 gange, er altså 2 gange for meget. Hvis indbetalingen KAN smutte igennem systemet, så er systemet/firmaet ikke godt nok. Og så har JacobS helt ret i at advare imod CBB.

Hvis firmaet ikke holder hvad de lover, er det ikke KUNDEN der skal tale pænt. Det er squ firmaet. For det er dem der ikke har levet op til deres forpligtigelser.

Så dit spørgsmål, viser mere at du er bundet til et firma, end at du har forståelse for Jacob og andre brugeres forhold.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 19:54

Tja - vi har een mobil med CBB og har aldrig haft problemer.

Regningsproblemer vil du kunde finde i ALLE selskaber, selv TDC.

Ingen af de danske/udenlandske selskaber kan sige sig fri for fejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 19:55

Ydermere skal man jo høre en sag fra 2 sider - måske er CBB af anden mening om det skete.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 19:55

Hovsa kunde=kunne

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 20 point
Dato : 21-05-05 19:59

Hmm, jeg har været kunde hos CBB i 1½ år - og har ALDRIG oplevet, at der fuskes med regningen. Altså ved jeg ikke lige, hvad jeg skal tro, når jeg ser, at andre åbenbart mener at der fuskes

Måske har Refi ret, når han skriver, at der altid vil kunne findes den slags regningsproblemer uanset hvilket selskab der er tale om

God weekend

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 21-05-05 19:59

Har haft problemer med CBB, så jeg valgte tilsidst at skifte. De har mange kundemedarbejdere, men hver gang man ringer skal man starte forfra på sit problem. Og der gik en evighed inden problemet blev løst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 20:04

Du ringede vel fra mobilen

De skulle da bare tjene penge

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-05-05 20:12

D9N burde selv have henvist til Jacobs tip, men nu gør jeg det så:

http://www.kandu.dk/dk/tip/11389

Så kan vi jo snakke videre på et ordentligt grundlag.

Creamy - Hvis du ikke ved hvad der tales om, burde du så efterhånden ikke have lært at holde mund?

Læs Jakob's tip først.

Og så: God Weekend til dig også.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-05-05 20:13

RouladeArne, du bliver ved! ..Hold din mund

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-05-05 20:15

Arne
det problem med sikker forbindelse er ikke en fejl hos CBB men hos brugeren.
hvis man taster nej når den skal skifte, så skifter den ikke over på sikker forbindelse, og dermed registreres indbetalingen ikke hos CBB, men trækkes i banken.
eller hvis man taster luk på kvitterings billedet istedet for på gå til CBB , så går der også 5 dage før betalingen går igennem, og CBB skal lede efter den manuelt.

det er jo ikke CBB's fejl at man selv bøffer i det ...
men ikke desto mindre løste CBB problemet alligevel ved at jeg faxede mit kontoudtog ind til dem ....

D9N

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-05-05 20:16

Arne
det problem med sikker forbindelse er ikke en fejl hos CBB men hos brugeren.
hvis man taster nej når den skal skifte, så skifter den ikke over på sikker forbindelse, og dermed registreres indbetalingen ikke hos CBB, men trækkes i banken.
eller hvis man taster luk på kvitterings billedet istedet for på gå til CBB , så går der også 5 dage før betalingen går igennem, og CBB skal lede efter den manuelt.

det er jo ikke CBB's fejl at man selv bøffer i det ...
men ikke desto mindre løste CBB problemet alligevel ved at jeg faxede mit kontoudtog ind til dem ....

D9N

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-05-05 20:26

D9N - Tak for forklaringen. Men den slags problemer kender jeg ikke fra andre udbydere. Så det er i mine øjne stadig et CBB problem, og så har Jakob stadig ret i at CBB er noget shit. CBB bør som andre udbydere sørge for at de er i stand til at sørge for økonomiske SIKRE overførsler. Det er de IKKE hvis du har haft 2 problemer og Jakob mindst ét.

Man "bøffer" ikke selv i det. Det er CBB der ikke har den nødvendige sikkerhed indbygget i deres systemer.

Så igen "Jakob gør ret i at advare imod CBB"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 20:33

Vrøvl - hvis det er noget sådant der er sket kan det jo til hver en tid bevises at pengene er betalt.

CBB har da ingen interesse i at snyde folk, og gør det garanteret heller ikke bevist.

CBB er mig bekendt et "aldi" selskab under TDC.

Skal det være det billigste af det billigste, må man forvente der KAN være småproblemer.

Som sagt - kig på alle de klager de store selskaber får.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 20:38

Sorry - Jeg mente naturligvis Sonofon og ikke TDC

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-05-05 20:42

refi - At CBB er et Aldi-selskab, gør da ikke sagen spor bedre. Aldi har solgt mange PC'ere i løbet af det seneste halve år. Billigt. Men hver eneste gang (ofte) der har været problemer, har de bare sagt at de havde en kontrakt med et andet firma. Dette har ikke kunnet løse problemet. Og så er alle pludseligt uden skyld.

Hvad fanden er det for en måde at drive forretning på?

Det er IKKE min påstand, DR1 beviste det i en udsendelse for nyligt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-05-05 20:45

refi - Hvad fanden mener du med:

Citat
CBB er mig bekendt et "aldi" selskab under TDC.

Aldi har squ intet med TDC at gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 20:50

Det er da en glimrende måde at drive discount på.
Folk ved da hvad de går ind til - og under alle omstændigheder har de da garanti.
Men lad nu aldi være - IT vil ALTID kunne give småproblemer uanset hvem hvad hvor og en fejl i en pengeoverførsel er da ingen katastrofe i denne sammenhæng. Hvis kunden beviser at pengene er betalt bliver de da også godskrevet.
Det er da logisk at selskabet ikke bare tror på alt hvad kunden siger hvis deres system siger noget andet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 20:56

"arne"

Først svarer du på "aldi" - og så spørger du hvad det betyder???????????

DET BETYDER AT CBB ER ET DISCOUNTSELSKAB EJET AF SONOFON.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 20:57

Aldi er i folkemunde = discount

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-05-05 21:11

refi - Så vidt jeg ved har CBB intet at gøre med hverken Aldi eller TDC.

Men som du selv har oplevet 2 gange og JacobS én gang, èr der altså problemer med firmaet.

Så JacobS's Tip er godt nok. Og det har hverken D9N, du eller nogen anden endnu ikke modbevist.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 21:16

Hvem siger vi skal modbevise det......
At det ikke var TDC men SONOFON rettede jeg selv (læser du ikke?)
Jeg har IKKE haft problemer med CBB (læser du ikke?)

STOP "arne" eller læs hvad vi skriver inden du stempler et selskab.

Og kom nu ikke og sig I aldrig har klager.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-05-05 21:23

Jo Arne læser!
Desværre som det passer ham. Sådan har det altid været... og klokken nærmer sig jo "Amarone tid"!

Iøvrigt er Refi's kommentar 20:50 lige i vinkel ..mere præcist kan det ikke siges..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-05-05 21:25

For det første skal du ikke skrive "arne". Jeg hedder Arne Jakobsen, og det har jeg aldrig lagt skjul på.

Og når du skriver:
Citat
Og kom nu ikke og sig I aldrig har klager.

Hvad mener du så? Jeg er MIG og squ ikke nogen I.

Dit spørgsmål tyder mest på at DU repræsenterer et firma.

Og hvis det er rigtigt, burde du holde snuden væk fra Kandu.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-05-05 21:26

Så er Mister Hyde på banen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 21:29

"arne" (jeg skriver det der passer MIG)

Opret et spørgsmål så skal jeg gerne svare dig og fortælle dig hvad jeg mener og hvorfor.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-05-05 21:40

Jamen refi - Hvorfor er du så dum, at du ikke selv kan finde ud, i hvilke tråde du skal skrive en hel masse lort der ikke har noget med sagen at gøre? At du og jeg er uenige om dit og dat, har jo intet med denne tråd at gøre? Så LÆR det dog refi. Hvor vanskeligt kan det være? Du har brugt lang tid på denne tråd, men har faktisk ikke sagt ét fornuftigt ord. Du har vrøvlet, bare fordi at du havde lyst til at blive hørt/læst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 21:42

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves......

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-05-05 22:15

refi - Jeg fik vist sagt at du havde oplevet problemet 2 gange. Det var ikke korrekt. Det var spørgeren D9N der havde haft den sørgelige oplevelse.

Men at du vover at kalde mig en tåbe, er squ godt gjort.

Fortæl lige alle hvad du har gjort for at bevise din store intilligens og din store hjælpsomhed som Kandu'er.

Før du beviser at du KAN noget som helst, kan du squ ikke tillade dig at kalde andre for tåber.

Fy for fanden, hvor du dog bare/kun er en dum lille skiderik.

Fez den ind?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-05-05 22:17

Rouladearne ---->

Go home!! ..din dumme skiderik..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-05-05 22:19

OK - jeg har checket din Kandu-status. Men det gør ikke dine kommentarer i denne tråd mere "tilligente"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-05-05 22:23

Flødepige - Gå selv hjem - din dumme tæve. Hvor svært kan det være?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-05-05 22:27

Nåh, der er nok en enkelt her der har drukket af potten

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 21-05-05 22:28

hold jer til emnet tak...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-05-05 12:29

Rigtigt D9N, desværre ender mange tråde på denne måde, da nogen altid syntes at være på tværs af alt og alle.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-05-05 13:35

hMMM.....Tråde har det jo med at blive mudderkastning. Det kan jo osse være meget underholdende *lol*

Men for at vende tilbage til telefonselskaberne:

Gode udgangspunkter i almen tankegang:

1) ALLE kan begå fejl.....køber som sælger.
2) INGEN har som udgangspunkt interesse i BEVIST at snyde en kunde.
3) Man får somregel den service man har BETALT for.

Vi danskere har en tendens til at forlange den bedste service til de billigste penge. Og det afspejles i nutiden ved teleselskaberne.....Der er gået sport i at spare et par øre, samtid med at vi kræver mere og mere.
For år tilbage var det bankgebyrer, der stod for skud....Det var startskuddet til at bevise at SERVICE KOSTER PENGE.

Jeg er bestemt ikke tilhænger af, at et enkelt firma hænges ud, fordi en bestemt kunde føler sig trådt over tæerne....og ikke hér i Kandu, MEN MEN MEN: Jeg kunne godt tænke mig et forum, som var beregnet til détte, hvor "modparten" så havde en chance for at kommentere....eller ligefrem komme i dialog.
Mon ikke mange problemer kunne løses med "voksensnak" så?????

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 23-05-05 17:20

jeg synes at kunne fornemme at Arne ligefrem synes at mit tip er GODT! Det var da utroligt.

Arne som de andre siger: Du er sku da for dum at høre på. Du vil gøre mange en tjenste ved at lade være med at sige noget dumt. som du gør utrolig tit.

Så her er endnu et tip: Arne; gider du ikke holde op!

Synes du også dette tip er godt?

Har sådan en gammel mand som dig egentlig ikke også noget bedre at gi sig til end at sidde og kritisere andre?
Du er sku da ved at være ret gammel.

Godkendelse af svar
Fra : D9N

Dato : 12-11-06 23:17

Tak for svaret creamygirl.