/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
SMTP fejl
Fra : Derrero
Vist : 741 gange
40 point
Dato : 12-02-05 21:07

Nu har jeg efterhånden bakset med det her problem i nogle dage så jeg håber jeg kan få lidt hjælp fra nogen af jer.

Sagen er den at jeg ikke kan sende emails fra min computer - Outlook giver mig en besked om afsendelsen er gået galt sammen med fejl-koden 0x800CCC67 - fejl 421 Service Not Available. Jeg har forsøgt mig med et andet emailprogram og det lykkedes heller ikke. Hvis jeg telnet til asmtp.mail.dk på port 25 giver det den samme fejl.

Jeg er tilsluttet nettet via en D-Link 704 router - jeg har forsøgt at sende fra en anden computer som også er tilsluttet netværket men med samme fejl.

Jeg bruger normalt Norton Antivirus og ZoneAlarm - men jeg har selvfølgelig disablet begge disse og forsøgt at sende - men stadig uden held.

Til gengæld virker det okay hvis jeg kobler mig mig til modemet direkte udenom routeren - og derfor er min umiddelbare konklusion af det må være routeren der er problemet, men jeg har ingen idé om hvorfor og hvordan jeg skal løse det.

Håber I kan hjælpe - det er mere end almindeligt frustrerende ikke at kunne sende mails andet end over webmail!

På forhånd tak,

Derrero

 
 
Kommentar
Fra : severino


Dato : 12-02-05 21:20

Du skal prøve at RESET'te din router, så den kommer tilbage i DEFAULT indstillingen. Nu kan du se om der skulle være hul igennem.
Herefter må du se om der skulle være en opdatering af den FIRMWARE der skal bruges til din 704'er og få lagt den ind i routeren, og få indstillet den med de sikkerheds regler du har behov for. - Husk også at lave en backup af routerens indstillinger, når du får det til at køre rigtigt. Så kan du altid geninstallere disse indstillinger nemt og hurtigt, hvis du skulle få behov for at RESET'te den igen. Gem også den firmware du henter, bare for en sikkerheds skyld.


Kommentar
Fra : severino


Dato : 12-02-05 21:23

Se http://internetsupport.orange.dk/fejlkoder/email/email.html for fejlkoder eller søg på "0x800CCC67"

Kommentar
Fra : Derrero


Dato : 12-02-05 21:31

Desværre hjalp det ikke at resette routeren - jeg har også søgt efter den error-code der står. Der er en fin side fra Microsoft som beskriver mange tænkelige grunde til denne fejl bla. fejl i opsætning af firewalls, fejl ved Outlook mv., men intet af det hjælper...

Kommentar
Fra : Hansen..


Dato : 12-02-05 21:36

hvis det er tdc net skal du huske at opgive kunne nr. og kode.. da man ikke kan sende anonymt mere

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_mail_opsaetning_8

Kommentar
Fra : Derrero


Dato : 12-02-05 23:39

Det skyldes heller ikke at man nu skal opgive kode - har jo godt kunne sende med samme opsætning hvis jeg kobler mig direkte på modem'et udenom min router.

Kommentar
Fra : severino


Dato : 13-02-05 00:01

Prøv at se efter om din mailkonto er sat rigtigt op.
Hvis dit virusprogram er sat til at kontrollere dine mails, og du har deaktiveret virusprogrammet, så strander det her.
Check også i routeren om der er åben for port 21 og 110.

Virusprogrammer har det med at ændre på mail kontoens opsætning, når man vil have den til at kontrollere ind og ud gånede mails.
I stedet for asmtp.mail.dk, så prøv smtp.mail.dk eller mail.tele.dk - den med asmtp har jeg heller ikke haft held med.

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak


Dato : 13-02-05 00:37

ja logisk set må det være på routeren problemet er, da opsætningen virker og firewall slået fra.

Har du været inde i routeren og kigge om port 25 er åben ?

Kommentar
Fra : Derrero


Dato : 13-02-05 00:50

Jeg har normalt sat routeren op med DMZ på min computers ip-adresse og det har jeg også nu så i princippet burde der jo være åbent til alle porte.

Jeg kan også sagtens pinge asmtp.mail.dk uden problemer og den sender fint data tilbage. Man kan bare ikke telnette eller i det hele taget logge på asmtp.mail.dk port 25 som er nødvendigt for at sende mails...

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak


Dato : 14-02-05 03:47

Du har sikkert lukket for port 25 et eller andet sted, for det at du kan pinge viser at der er hul igennem.
Hvis du kan hente post så er der ikke noget problem med port 110, og hvis du kan gå på nettet så er der ikke noget galt med port 80.
Kig lige routeren og DMZ'en igennem igen og det skulle lige en accessliste og spærre. Det kunen jo være at du ikek har fået åbnet for port 25.

Kommentar
Fra : Derrero


Dato : 14-02-05 05:30

Tak for de mange forslag som godt nok ikke indeholdt svaret. Jeg ringede til TDC igår for at høre om de kunne give mig en idé om hvorfor computeren og routeren opførte sig som de gjorde, og det var såmænd fordi routeren ip-adresse var blevet spærret af dem - åbenbart fordi den havde været misbrugt til noget af vedkommende som havde ip-adressen inden.

Lyder det som en rimelig forklaring fra deres side og er der andre der har prøvet det?

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste