/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
2MBit/s og tlf for 400,-/måned???
Fra : br9
Vist : 975 gange
75 point
Dato : 07-03-04 00:30

Jeg bor på Frederiksberg og har lige læst om Orza (www.orza.dk), der lancerer telefoni og bredbånd for 400,- om måneden. Hastigheden er 2 Mbit/s og hvad angår telefoni, så er det gratis at ringe til alle fastnettelefoner i DK. MEN da jeg ikke ønsker at være prøveklud for dem og muligvis havne i en kattepine pga startvanskeligheder, vil jeg lige høre, om der er nogen, der har noget erfaring med dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-04 00:38

Erfaring kan man vel dårligt have da det er helt nyt og kun på Frb.
Umiddelbart lyder det "meget" billigt. Spørgsmålet er om der er en eller anden hage man ikke kan gennemskue.
Hvis du først opgiver din telefon hedder det jo nyinstallation næste gang.
Men jeg tror da godt jeg turde prøve det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-03-04 10:18

Jeg ville ikke betænke mig et sekund, du flytter jo dit nuværende telefonnummer med, og lever det ikke op til din standard kan du jo flytte din telefon tilbage igen. Teknikken er så gennemprøvet i dag, at det vil være småting der kan komme.

Jeg var inde og prøve at læse deres hjemmeside, men den var ulæselig på min skærm.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-03-04 14:20

Det lyder til at være et godt tilbud, men det koster 998,- i oprettelse og du er bundet i 6 mdr. Hvis du fortryder og vil vende tilbage til det du har nu, koster det også penge.

mvh ans

Kommentar
Fra : oscarhuddini

Dato : 11-03-04 13:28

Vildt godt tilbud, nej!!!! Prøv at søge på Basse Bergquist! Han er dybt kriminel og har masser af straffesager mod sig. Bla. tyveri, økonomisk svindel, skattesvindel etc.. Good luck! Jeg bliver hos TDC!

Kommentar
Fra : br9

Dato : 11-03-04 14:07

Øøøøh? Ikke helt med. Jeg har nu googlet BB, og synes ikke umiddelbart alarmklokkerne ringer. Kan du evt. være behjælpelig med nogle direkte links? Og hvad er hans forbindelse til Orza?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-03-04 14:19

Hej br9

Dette fandt jeg på kandu http://www.kandu.dk/dk/spg/12211

Hvis du søger på google "orza" får du flere link om Basse Bergquist.

mvh ans

Kommentar
Fra : br9

Dato : 11-03-04 14:46

Ok, takker mange gange og trækker følehornene til mig for nu. Jeg har webspeed 64/64, men vil gerne have noget hurtigere - vel at mærke uden at sq betale omkring en plov om måneden for det. Er der overhovedet nogen firmaer (fx oasetnet og firkantnet), hvor man som beboer på Frederiksberg kan komme alene uden forening i ryggen og få oprettet en linje?

Kommentar
Fra : XcaliBerG

Dato : 21-03-04 18:35

Cybercity har 2048/128 for 429 kr./md .. har det selv, og er dybt tilfreds :)

men ved ikke om det opfylder dine krav :P

Mvh
Thomas Genster

Kommentar
Fra : henrik__andersen

Dato : 23-03-04 19:59

Mener at have hørt at hvis man eks. får ADSL og IKKE er tilfreds kan man skrotte
dem (For mit vedkommende Struernet) indenfor 14 dage efter abb. træder i kraft...

Er dette korrekt, nogen der ved mere end jeg??

Mvh Henrik Andersen

Kommentar
Fra : ChristianeV

Dato : 20-04-04 16:44

Afhængigt af hvor du bor på Frederiksberg er det muligt gennem OASENET at få en forbindelse med 10 mbit dedikeret til hver husstand. Det inkluderer også gratis IP telefoni abbonement.
www.oasenet.dk De holder bredbånds aften den 20 april, og der kan man stille de spørgsmål man vil

Kommentar
Fra : claus64

Dato : 27-04-04 23:33

Hej
Jeg har taget chancen og bestilt hos Orza nu. Jeg giver den gode Basse en chance. Det skal siges at ALLE sigtelser er frafaldet mod ham af Lyngby Politi, og de drejede sig bl.a. om "bestilt" tyveri af PC udstyr så han selv kunne score kassen. De skyldige blev anholdt og nægtede alt kendskab til Basse. Det gjorde de vidst allerede for 18 mdr siden men alligevel blev sigtelesen opretholdt. Skattesvindelsagen som tidligere nævnt i et indlæg, erkender jeg blankt, kender jeg intet til.
Dog ved jeg at den b"boks" der tilsluttes skulle være lidt af en genial genstand. En bekendt har set den da han for år tilbage prøvede med Dix(i)a ? Net med noget tilsvarende. Boksen er blevet væsentligt forbedret nu, og jeg tror faktisk på ideen. Men ja, jeg er en ussel prøveklud, der risikerer at miste 995 kr. og min fastnet linje. Dog er jeg alligevel besluttet på ikke at have fastnet (var næsten opsagt) mere, så jeg kan altid vælge fx webspeed fra Kabeltv der også har rimelige priser. Men omvendt, virker det og jeg får en ekstra linje til toilettet, ja så er det jo fjong.
Jeg skriver når jeg hører mere fra dem, tilmeldte mig i går

Kommentar
Fra : br9

Dato : 28-04-04 00:34

Det lyder meget interessant; jeg venter spændt på at høre nyt. Har indtil videre besluttet mig for at beholde min 64/64-webspeed-forbindelse.

Kommentar
Fra : claus64

Dato : 01-05-04 00:22

Ja i går torsdag fik jeg så papirer og en fuldmagt jeg skal underskrive og så skulle centralen herude være klar omkring 1/6, men jeg får naturligvis nærmere info når datoen for ryknningen nærmer sig, og så bliver I opdateret. Ellers skriv hvis ikke I har hørt noget... :)

Kommentar
Fra : 12bent12

Dato : 30-06-04 13:02

Noget nyt om din Orza-forbindelse Claus64 ?

Kommentar
Fra : br9

Dato : 30-06-04 15:35

Claus64, jeg er også meget spændt, så hvis du har tid, så kom endelig med dine erfaringer.

Kommentar
Fra : claus64

Dato : 07-07-04 18:49

Hehe lidt nyt er der da... Boksen de skulle levere er fejlbehæftet så den nye de har fået fra leverandøren skal testes, så skal den sendes retur og derefter masseproduceres... Så der går nok en rum tid før der sker noget der...

VH Claus

Kommentar
Fra : br9

Dato : 08-07-04 15:33

OK, Claus64. Godt du holder os opdateret. Ser frem til næste del af føljetonen.
BR9.

Kommentar
Fra : 12bent12

Dato : 09-07-04 13:58

De er i det mindste konsekvente i deres udmeldinger

Jeg har fået samme melding

Hvordan kan man egenlig sælge et produkt man ikke har ??

Kommentar
Fra : claus64

Dato : 09-07-04 15:19

Og her er så seneste update fra en mail jeg modtog i går (torsdag 8/7)

Kære Alle!

Som før meddelt fik vi vore boxe hjem fra fabrikken med fejl i. De fejl er nu rettet og fabrikken har fået de nødvendige oplysninger og rettelser til at kunne starte produktionen af boxene igen.

På grund af produktionsfejlen har vi kaldt alle forspørgsler tilbage med hensyn til at flytte dine forbindelser over til Orza. Da du ellers ville opleve at stå uden nogen forbindelse overhovedet, indtil vi er klar. Og det vil vi ikke byde dig.

Fabrikken har nu lovet os at producere boxene i slutningen af juli. Ligeså snart vi får en præcis dato for hvornår vi modtager dem fra fabrikken, genoptager vi bestillingen af at få overført dine linier over til os.

Det betyder i praksis for dig at din forbindelse tidligst vil kunne oprettes midt i August eller i begyndelsen af September.

Vi arbejder selvfølgelig alt vi kan for at du kan få den tidligere, men vi kan på nuværende tidspunkt ikke love dig noget før.

Hvis du ikke synes du kan vente længere på at få din forbindelse, kan du opsige dit abonnement hos os hurtigt og uden problemer, ved at sende os en mail med dit kundenummer, navn og adresse på: info@orza.dk

Har du spørgsmål er du naturligvis velkommen til at ringe eller maile til os på info@orza.dk

Vi håber du kan være tålmodig lidt endnu. Vi skal nok sørge for at holde dig opdateret, så snart vi hører noget nyt om en præcis dato for hvornår du kan have din forbindelse.

Med venlig hilsen

Orza Kundeservice

Kommentar
Fra : 140871

Dato : 01-09-04 18:07

Hej
Skulle lige til at indlægge et spørgsmål vedr.Orza, da du pludeselig dukkede op.

Er der sket noget nyt !!!!!!!!!

Jeg har længe ville melde mig til, men står med så mange ? tegn mhst. produktet som helhed. Så det er skønt at høre der er andre end (MIG) der kender til det. Du er bare mere modig end jeg, tak for det.

Kommentar
Fra : claus64

Dato : 02-09-04 20:06

Hehe Først skal jeg sige jeg er glad for I er så mange der er interesserede... For jeg havde næsten glemt at jeg havde tilmeldt mig Orza da jeg intet havde hørt fra dem siden sidste indlæg. Men forleden fik jeg faktisk en mail fra dem (efter jeg selv havde spurgt om et evt. fremskridt for laaaang tid siden) om at de havde fået den famøse boks tilbage fra fabrikken og de var i gang med de sidste tests. Men om det så er prototypen de har testet eller en helt sending færdige bokse står dog hen i det uvisse. Mit bud er det er en enkelt... Men som sagt jeg skal nok holde jer alle opdateret og jeg får nu en mail hver gang der bliver skrevet en besked her i tråden, hvilket er perfekt så jeg kan blive holdt lidt ved ilden :D
VH CLAUS

Kommentar
Fra : claus64

Dato : 02-09-04 20:12

BTW, fandt lige deres svar mail frem, som jeg modtog 26/8-04. Skrev til dem mellem d. 8/8 og d. 15/8-2004 vil jeg tro.

Kære Claus!

Jeg er ked at at du ikke har hørt fra os i 100 år. I tirsdags fik vi boksen tilbage fra fabrikken og den ser umiddelbart ud til at virke som den skal, men teknikerne chekker stadig, for at være sikre på at der ikke denne gang er skjulte fejl.

Mange hilsner
Lotte
ORZA Kundeservice

xx@xx-xxxx.dk wrote:

Hej
Hvor langt er I med at få forbindelser ud til jeres kunder?? Har ikke hørt fra
Jer i laaaang tid?

VH Claus XXX, Frederiksberg

Kommentar
Fra : 12bent12

Dato : 09-09-04 18:10

Hej der

Hvis der er nogen der er bange for at brænde en tudsebasse af uden at få noget for den kan jeg berolige med at jeg har fået mine 998 kr retur efter at jeg tildels har opgivet

seneste udmelding gik på at der nu er opstået problermer fordi at Telia har overtaget Orange (ny tidshorisont 2 mdr.)

Kommentar
Fra : claus64

Dato : 10-09-04 11:47

jaja de har jo hele tiden sagt at de vile betale tilbage. Dog vil jeg gerne have deres produkt og ser ikke noget alternativ alligevel lige pt. Men ja snakkede med dem i lang tid i går, og de har nu problemer med telia/orange. Men den flinke mand lovede at dem (mig) der har bestilt lige i starten "ikke vil blive glemt" når det kommer op og køre... Hvem ved det kan jo være vi får 5 meter netværkskabel med i prisen...høhøhø.
Fik dog ved samme lejlighed brokket mig en anelse over deres udmelding i foråret hvor der blev sagt "at systemet var oppe og køre"!

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 20-10-05 00:32

det lyder godt nok spændende... ser også frem til at høre om fremskridt!!