/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er forskellen?
Fra : briani
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 12-04-02 09:56

Hej med jer
Jeg har for nyligt opgraderet min windows me med Xp home
min svoger har lige instaleret windows xp professional
jeg var en ude og besøge ham igår
jeg kan ikke se at der er nogen forskel på de to versioner
jeg syntes at det han har, er det samme som jeg har
jeg skulle da mene at professional skal kunne mere end home
ELLER HVAD ER FORSKELLEN PÅ DE OMTALTE VERSIONER?
MVH og en rigtig god fredag til jer derude
Brian

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-04-02 10:26
Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-04-02 10:28

Hej Harlekin
Jeg bliver desværre nød til af afvise dit svar,med den tynde begrundelse,af at jeg ikke er så god til engelsk,så linket får jeg desværre ikke noget ud af.
Der må da være en bruger derude,der på godt dansk kan forklarer mig forskellen
Men ellers tak for svaret Harlekin(som helt sikker er god nok til dem der kan engelsk)
MVH Brian

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-02 10:35

Beklager, jeg vidste ikke det skulle være på dansk.
Heldigvis har microsoft en lignenede oversigt på deres danske webiste:

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/whichIsRight.asp

Der kan du se hvad du får ekstra på en professional udgave i forhold til home versionen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-04-02 09:15

> ELLER HVAD ER FORSKELLEN PÅ DE OMTALTE VERSIONER?

se selv på
http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/

mvh
ha

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 12-04-02 10:52

Hej igen Harlekin
Du beklager,det skal du ikke gøre
det var en fejl fra min side,at jeg ikke skrev i mit spørgsmål at det skulle være på Dansk.
men du fandt lynhurtig frem til en side på dansk istedet,så det skal du have tak for.
Efter at have læst lidt på overnævnte links-kan jeg ikke se den store forskel i home og professional,det er sikker kun prisen der er forskellig-Har jeg ret?eller har jeg ikke?
Også tak til dk og ha
MVH Brian

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-04-02 11:15

Kort opremsning af features xp pro har, og home ikke har:

remote desktop (fjernstyring), tilmelding på domæne, Encrypting File System(krypter dine foldere), brugerrettighedsstyring på filer (ntfs), bedre backup/restore muligheder end xp home, support for flere processorer, support for flere sprog.
Der er flere forskelle, men disse er dem der umiddelbart stod på (den engelse version af) sammenligningssiden.

Håber det klarede tingene lidt op.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-04-02 04:14

briani ytrede sig i <Hmwt8.15527$567.862254@news000.worldonline.dk> med
dette:

>Hej med jer
>Jeg har for nyligt opgraderet min windows me med Xp home
>min svoger har lige instaleret windows xp professional
>jeg var en ude og besøge ham igår
>jeg kan ikke se at der er nogen forskel på de to versioner
>jeg syntes at det han har, er det samme som jeg har
>jeg skulle da mene at professional skal kunne mere end home
>ELLER HVAD ER FORSKELLEN PÅ DE OMTALTE VERSIONER?

Forskellene ligger ikke direkte i brugergrænsefladen, men de er der, og
de vil blive tydeligere i fremtiden. Paul Thurrott giver en ganske god
gennemgang af forskellene her:
<http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_home_pro.asp>
--
Mvh
Allan Stig Kiilerich Frederiksen