1. En hver knallert er typegodkendt, og hvis der laves nogle væsentlige ændringer (bremser stel motor), er det ulovligt.
2. Explotionen i forbrændingskammeret kan kun ske ved en snæver tolerance mellem benzin/luft blanding, og det optimale blandingsforhold er så vidt jeg husker 7% benzin. Så når gashåndtaget vrides i bund, bliver blandingen for tynd (for lidt benzin), det gælder faktisk allerede når indsugningsbøsningen fjernes (allerede der skal den have større dyse), når så også der er næsten fri indsugning, så skal den have større dyse i. Hvis den nu er størrelse nr 70, skal du nr 85 i. Men for at få den præsis rigtige, kan kun findes ud af ved en test.
At sætte skumgummi i er jo bare at gå tilbage til en tilstand, hvor den ikke kan få så meget luft igen, som da den kørte med lovligt indsugningsfilter.
3. THansen har ikke så mange stumper, men en del lokale knallertmekanikere, har feks. dyser liggende.
VH Palle Hansen