/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Bøvlet klima
Fra : Leif7
Vist : 230 gange
100 point
Dato : 14-02-24 12:53

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/forskere-slaar-alarm-i-groenland/10127375

Citat
Vådområderne er desværre ikke en god tilføjelse til det natursmukke landskab.
Det er nemlig med til at producere vegetation, og så er det en kilde til metanudledning.

Hva`behar`??
Nogle siger at vi skal have vegation for at opsuge CO2, andre siger at vegetation er skadelig da det udleder metan.

Wtf, jeg venter med at forlade landet til højbroen over Storebælt bliver oversvømmet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-02-24 20:15

Dags dato forlyder det jo at Golfstrømmen snart lukker ned og Skandinavien får en ny istid - nogenlunde som Grønland har nu. https://nyheder.tv2.dk/klima/2024-02-11-havstroem-naermer-sig-et-tipping-point-kan-faa-konsekvenser-for-menneskeheden

Nu er det jeg tænker; Hvad forårsagede de andre istider vi har haft??????????????????

Er det hele egentlig ikke en gang fup og svindel for at få vredet endnu flere afgift-penge af de sagesløse borgere???

"Betalt aflad, ellers....................................dør baby, eller noget.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 15-02-24 22:39

Vi skal vel ikke betale afgifter i 2050 når hele EU er blevet klimaneutral.
Og jo, de røde politikere kan ikke undvære de penge.

Noget er i gang, gamle skibskaptajner fortæller at bølgerne på havet er blevet højere i løbet af de sidste 20 år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-24 16:17

Jeg går nok snart ud og svejser lidt på min gamle bil. Da det jo er en co2 svejser, hjælper det vel lidt, på den grønne omstilling...........

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 17-02-24 11:10

Eivind

Gammel bil ....... har du købt en kvote ?

Tommy

Jeg læste at i et par alpelande vil man opføre dæmninger højere oppe i bjergene.
En slags sparebassiner som skal lede vandet længere ned i samme takt som den tidligere langsommere afsmeltning af sne og is fra bjergene, derved undgår man at floder og vandløb pludselig svulmer op-

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-02-24 19:45

Leif7, det har faktisk ikke læst noget om endnu - altså vedr. Schweiz.
Men jeg har heller ikke været så meget på, da vi har haft feriegæster (børnebørn) men nu er de daffet hjem igen...under protest, og har aftalt med bedstemoren, at de skal være her hele sommeren.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-02-24 19:18

Så er socialisterne igen igen ved at gøre den fattige dansker endnu fattigere ved at pålægge landbruget co2 afgift.

Hvornår bliver I klogere...? Lad mig gætte..... .....Hmmmmm.......Aldrig, som i aldrig nogensinde.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 21-02-24 21:59

Citat
Hvornår bliver I klogere...? Lad mig gætte

Jeg er ikke rød, det behøver man ikke at være for at være social bevidst.

Det er sgu for tyndt når folk siger at landbruget også skal betale afgifter når alle andre sektorer betaler, det drejer sig om MAD som vi ikke kan kan undvære .............. og iøvrigt betaler moms af, også en slags skat.
Jeg drikker næsten ikke mælk, en unødvendighed for voksne raske, men lidt ost og youghurt er altid godt.

Jeg ved at det er god valuta, Danmark har jo en kæmpe eksport af mælkeprodukter, svine- og kyllingekød, altså sviner vi i egen rede for at fodre den stadig stigende befolkning ude i verden.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-02-24 19:09

Lidt socialdemokratisk logik.

I dag blev 3 modeller for en CO2 afgift fremlagt og det får langt større konsekvenser end det fremgik.
Man fortalte, at oksekød ved den for landbruget dyreste model ville blive fordyret med kr. 4,50 pr. pk. (500 g). Man glemte at fortælle, at oksekød fra alle andre lande, f.eks. Tyskland ikke ville blive ramt af en CO2 afgift. Jeg kan sagtens forestille mig, at tysk kød og mælk vil blive brugt af supermarkederne for at kapre nye kunder. Hertil kommer, at grænsehandlen vil blomstre op, for nu er det mere fordelagtigt at tage til Tyskland og købe kød og mejeriprodukter oven i alt det andet.

Danmark har 1,4 millioner køer, som nu bliver pålagt en CO2 afgift. I hele verden er der 940 millioner stk. kvæg, som ikke vil blive pålagt en CO2 afgift. Det er så tåbeligt, som det kan være og vil ikke kunne mærkes på den samlede udledning af metan fra kvæg.
For at opkræve afgiften vil landbruget blive pålagt et bureaukratisk helvede og staten vil etablere et digitalt indkrævningssystem, som det vil koste milliarder at udarbejde og som vil blive forsinket i årevis. Sporerne for inddrivelse af ejendomsskatter skræmmer.

Danmark er et forgangsland, lyder det fra analfabeterne. Jeps, det er det - specielt i dumheder.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-02-24 13:35

Citat
Sporerne for inddrivelse af ejendomsskatter skræmmer.

Jep.
Nu er der tusinder som betaler ejendomsskat for boliger de har solgt.
Sludder ......... de betaler ikke, men bliver TRUKKET i indkomsten hver måned, så de kan ikke bare gemme en opkrævning og sige til SKAT at de ikke vil acceptere en opkrævning som er grebet ud af den blå luft

Husker du fedtafgiften for 11 år siden ?
Angiveligt for at begrænse størrelsen på danskernes maver, men det var ikke kun på kød med fedtindhold.
Djøfferne havde medtaget vegetabilske produkter såsom madolie der blev pålagt fedtafgift, selv olivenolie der bevisligt er et meget sundt produkt hvad der medfører at sydeuropæere ikke har nær så mange hjerte- karsygdomme som nordeuropæere.
Fedtafgiften betalte vi et halvt års tid hvorefter den blev droppet, grunden var at det var en handelshindring imod EU reglerne .............. inden afgiften blev droppet var man i flere kredse begyndt at lægge brænde til et sagsanlæg ved EU mod Danmark.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-24 14:33

Om jeg husker fedtafgiften, jo tak da. Nu rejser hårene sig igen og kuldegysninger mærkes nedad ryggen.

Som konen og jeg snakkede om - så sent som i aftes. Det varer nok længe inden vi vender snuden hjem til DK igen - hvis nogensinde.
Indtil videre, har vi ikke fortrudt vores beslutning om at bosætte os i Schweiz så meget som et sekund.

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 25-03-24 10:16

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.