/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tolerance tjek af kandutterne.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 306 gange
200 point
Dato : 08-02-24 19:53

Hvis jeg påstår følgende.....

Kvinder er mandens ejendom.
Manden har ret og pligt til at slå hende, hvis hun ikke lystrer manden.
Med mandens accept kan hun bevilges et kørekort.

Hvad vil jeres reaktion så være?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-02-24 21:54

Du keder dig åbenbart bravt i dit eksil, find på noget mere intelligent...
Hvis du da kan det

Accepteret svar
Fra : Leif7

Modtaget 200 point
Dato : 08-02-24 23:50

Jeg har droppet venskaber og endda nogle familieforbindelser hvor manden er dominerende og ikke engang i selskaber kan holde sig i skindet.
En skolekammerat var hårdt opdraget og sagde til mig at når han selv blev far ville han ihvertfald ikke gøre det samme.
Gæt selv hvad der skete ...............

Moderne vestlig kultur har ikke kunnet udrydde mandschauvinisme blandt vore egne, og der er stadig et par kulturer/religioner hvor det er et must og hvor det ses at hvis en ægtemand ikke tugter konen får han besked fra familien til at gøre det, og hun skal ikke regne med at få hjælp fra egen familie.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 09-02-24 10:56

De saudiarabiske kvinder må gerne køre bil, men der er vist noget om at de ikke må uden at der er et mandligt familiemedlem med i bilen .......... der såmænd kan være sønner der ikke nødvendigvis har nået en moden alder.

Saudiaraberne prøver at modernisere da de gerne vil have masseturisme og tiltrække penge lige som Dubai, men det kræver altså at de konservative .........så at sige ........ skal "æde nogle kameler".

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-02-24 15:47

Citat
Du keder dig åbenbart bravt i dit eksil, find på noget mere intelligent...
Hvis du da kan det.
netop, hvad får dig til at tro, at jeg lever i eksil? Jeg er ikke smidt ud af Danmark - og jeg er heller ikke flygtet ud ad landet.

Det er skam et intelligent spørgsmål. Forklaring følger senere, men lad være med at læse svaret, du fatter det ikke alligevel.

Som jeg skrev:

Citat
Kvinder er mandens ejendom.
Manden har ret og pligt til at slå hende, hvis hun ikke lystrer manden.
Med mandens accept kan hun bevilges et kørekort.
Det står ordret i Koranen, som også kaldes "fredens religion" - Og vi i Danmark modtager disse mennesker med kyshånd uden at stille krav til dem.

MEN, hvis en danskers hånd tilfældigvis strejfer røvbalderne på en kvinde, så skal du se løjer, det er både med retssag, fyring fra job og forargelse tilfølge.

Er dansken egentlig ikke lidt dobbeltmoralsk?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-24 16:20

Der mangler et punkt.
Konen skal ikke sjoske bagefter med alle pakkerne.........hun bør gå forrest, for hvem skal ellers holde døren.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-02-24 10:01

Eyvind
Da jeg boede i Vollsmose holdt jeg tit døren for mellemøstlige kvinder som var læsset med bæreposer.
Nogle af dem stoppede op som om at de ikke turde

Når religiøs påklædning har været oppe til debat siger mange at danske kvinder tidligere næsten altid gik med tørklæder.
Det er svært at forklare dem at det havde et rent praktisk formål, især i arbejderklassen hvor tørklædet dels skulle holde på lokkerne i dårligt vejr og dels skåne håret for snavs ved hus- og staldarbejde.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-02-24 19:47

Citat
Når religiøs påklædning har været oppe til debat siger mange at danske kvinder tidligere næsten altid gik med tørklæder.
Det er svært at forklare dem at det havde et rent praktisk formål, især i arbejderklassen hvor tørklædet dels skulle holde på lokkerne i dårligt vejr og dels skåne håret for snavs ved hus- og staldarbejde.

Det fremgår tydeligt, hvis man ser gamle danske film - Morten Korch f.eks. Her ses altid malkepigen på malkeskammel med tørklæde om hovedet. Det ses tydeligt, hvilken funktion tørklædet har - nemlig til at beskytte håret med - og udover det mod sol, blæst og regn.

Men ku' det lykkes kultureliten at bilde folk ind, at danske kvinder gik med tørklæde af samme grund som som muslimer, jamen så var det jo rent win win.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-02-24 10:36

Nu har jeg, efterhånden fået mig møvet frem til at blive 81 år. Og uden at være den store islam elsker, vil jeg påstå at de Indre Missionske samfund, ikke var meget bedre i gamle dage.

Jeg er opvokset i en stærk indre missionsk sogn. Der var det en selvfølge, at man blev tilmeldt KFUM-K og kom i Blå Kors, når man blev konfirmeret. Jeg har da været til sådanne møder, hvor prædikanten truede med allerhelvedes ild og flammer, hvis vi ikke "omvendte" os.

Mange faldt i gråd, og på knæ, hvor de bad vorherre om tilgivelse. Prædikanten så fornøjet til. Jeg kunne have kvalt ham lige på stedet.

Det var rystende, lige til en psykiatrisk indlæggelse. Hovedbeklædning....i kirken havde alle damerne selvfølgelig hat eller tørklæde på, mens alle herrene fremtonede med deres skaldede isse.

M.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 17-02-24 11:41

Mosebaek.

Det siges at de indremissionske spiste masser af blommegrød og blommedessert, men det var grundet at massen tit var lettere gæret

Jeg var med i FDF på et tidspunkt, truppen blev ledet af den lokale præst som godt kunne lide mere end et glas.
Stakkels mand, hans kone var mere hellig end Vorherre og sparkede ham tilt over benene når de var til selskab-

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-02-24 20:29

Indre Mission har aldrig floreret så voldsom på Sjælland, så jeg har kun hørt om dem.

Frelsens Hær gik rundt i Holbæk, i deres uniformer - mænd og kvinder - og sang så smukt på gader og stræder og samlede penge ind til gode formål - bla. til de danskere, der havde det sværest .
Frelsens Hær var i min ungdom meget velkomne på byens værtshuse, hvor de fik masser af mønt efter et par numre med guitar og sang. Særlig når de sang denne; "Vildandens sang"

Frelsens Hær har jeg altid haft sympati for, - og gud ved, om man var røget i Frelsens Hærs uniform, hvis ikke man var røget i militærets ????

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-02-24 19:54

Der bliver den ondelynende råbt vagt i gevær med "PUTIN KOMMER" !!!!!!
"Begynd nu at indsamle proviant osv osv....."

Lad mig sige det som det er; Putin angriber ikke et NATO-land.
Putin er et fjols, men ikke idiot.

Godt nok har den danske hær ikke flere våben end KFUM, men er en del af NATO.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-02-24 15:55

Tak for svaret Leif7.