/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Sindssyge banker
Fra : Leif7
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 16-09-23 22:46

https://www.avisen.dk/aeldre-dame-vandt-millioner-haanet-af-bilforhandlere_741212.aspx

Selv om bankerne efter loven skal tjekke større overførsler kan de sgu da hurtigt se at det er helt lovlige penge der er gåët ind.
Og angående bilsælgerne har hun sikkert ikke haft en ægte "rigmandsadfærd" eller påklædning. sælgerne er jo også vant til at folk kommer ind på snak om deres medbragte brugte byttebil samt om lånefinasiering på den nye.

For godt 30 år siden havde jeg et ur som havde kostet omkring 1500 kroner, jeg var lejlighedsvis i København og gik ind i en fin urforretning for at få isat et nyt batteri.
En flink ung mand, sikkert lærling, skilte uret ad på disken, men indehaveren brød sig nok ikke om en "bondekarl" fra landet, selv i pænt rent tøj, hvilket han demonstrerede ved at råbe:

--Vi har aldeles ikke batteri til dette ur.

Jeg sagde at det jo var standardbatteri.

--Forsvind ud af min butik !

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-23 23:42

OG?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 17-09-23 09:07

Ja, det er korrekt, at banker ifølge loven skal kontrollere større overførsler. Men det er også vigtigt at huske, at de har procedurer på plads for at sikre, at de penge, der overføres, er lovlige.

Hvad angår bilsælgere, kan det være rigtigt, at hun ikke har udvist typisk “rigmandsadfærd” eller påklædning. Sælgere er ofte vant til, at kunder kommer ind for at diskutere deres medbragte brugte byttebil og finansieringsmuligheder for den nye bil. Det er en del af deres daglige rutine.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-09-23 19:23

Ja selvfølgelig skal banker tjekke overførsler af pengebeløb. Bankerne er blevet pålagt det af regeringen - OG, regeringen har I selv stemt på.

Man kan konkludere; I har selv valgt at blive overvovet i hoved og røv.
Til det kommende valg, engang i fremtiden, stemmer I igen på de samme og derved får I mere af det samme.

God fornøjelse med det.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 19-09-23 01:01

Citat
- OG, regeringen har I selv stemt på.

Primitivt argument, politikerne drejer sædet 9 omgange når de har fået tildelt ministertaburetter.

Og iøvrigt er pengeovervågningen en international beslutning mod hvidvask som alligevel aldrig kommer til at virke til bunds en sjettedel af verdensøkonomien er sorte penge, men som klart bliver hvide før eller siden, de forsvinder ikke helt.

Jeg hæfter mig bare ved det som banken sagde til damen, at de ikke var vant til at der bliver brugt så store beløb.
Hun må have købt luksus meget hurtigt. det er jo sådan at vinder man en stor milliongevinst udbetaler Danske Spil 100-200.000 med det samme, resten kommer senere.

Og hvad er "store træk" ............. sidste købte jeg en elscooter til 23.000 med kortet, banken sagde ikke noget idet der stadig var mang peng tilbage på kontoen, man bliver jo nærig som pensionist

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-09-23 09:34

Citat
Primitivt argument, politikerne drejer sædet 9 omgange når de har fået tildelt ministertaburetter.
Det kan da ikke komme som en overraskelse for dig, det har bestemte politikere gjort de sidste 25 år og vælgerne ryger på den igen igen.

Citat
Og iøvrigt er pengeovervågningen en international beslutning mod hvidvask
ja men de fleste lande lande har et højere beløb end DK.
Jeg satte 20.000 kr ind i min bank som jeg skulle redegøre for, hvor jeg havde dem fra.
20.000 kr - altså mindre end en halv månedsløn. Det er vidst kun i socialist-stater det forekommer.
I Tyskland er grænsen noget højere og Schweiz ligeså.

Men lige om lidt, når de afskaffer kontanterne og alt betaling foregår via betalingskort, så får regeringen rigtigt krammet på Jer - og I betaler endda gebyr for det.
Staten vil kunne se hvad tid på dagen du var i Netto og købe oksekød for derefter at gå i Lidl og købe kondomer og øl.
Velkommen da, til den nye fagre verden.

Husk at stemme på det samme, hvis du vil ha' noget nyt Ja det lyder åndsvagt, men det er jo danskernes motto for ellers dør baby jo - eller noget.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-23 11:40

- Og lige et primitivt argument til, nu vi er i gang.

Bankerne, altså banditterne i habitterne, vil meget gerne fjerne kontanter for at forhindre hvidvask.
Der er ingen der har hvidvasket mere end f.eks. Den Danske Bank. Sjovt nok, ikke med kontanter, næh, men via elektroniske overførsler. Så væk med de fæle kontanter. Murersvend Jensen ku' føle sig fristet til at lave sort arbejde for pensionist Hansen og derved snyde fælleskassen for en plovmand. Derved får vi jo aldrig has på ventelisterne til unødvendige benamputationer og for sent kræftbehandlinger.

EJ, nu stopper du onkel Tommy, du er primitiv. Husk, banker kan man stole på. Ja vi kan så.

Fortsat GOD DAG, en lortevending, som butikkerne ynder at bruge nu om stunder i mangel af bedre service.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 19-09-23 14:24

Tjaeh, det virker som at det er blevet meget lettere at svindle når man bruger IT.

Det er også dyrt at håndtere kontanter, oveni kommer udskiftning af slidte sedler ........... og måske endnu dyrere end før idet kontanter udgør en mindre volumen, det er også dyrt at transportere dem mellem bankerne.
Checks er også afskaffet, det sidste jeg læste om disse var at de kostede 20 kr pr stk at håndtere.

Overvågningen af kortkøb kører på skinner i Kina hvor forsikringsselskaber har lov til at overvåge køb så selskaberne kan vurdere om folk køber "dumme" ting som kan påvirke skadeudbetalinger.

En sjjov historie;
I 2020 mistede jeg mit kort og måtte tage toget fra Nakskov til Nyk. F. for at hæve kontanter til nogle dages forbrug inden der kom nyt kort.
Kassedamen sagde så at hun havde ændret min konto så jeg kunne hæve 15.000 .......... pr. dag
--What, jeg skal kun købe mad og en lottokupon

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 11-01-24 08:26

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.