/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Ekstern harddisk
Fra : Fattig
Vist : 403 gange
500 point
Dato : 24-11-22 15:50

Når jeg tilslutter ekstern harddisk vil den ikke åbne. Jeg får følgende meddelelse.
Placeringen er ikke tilgængelig.
E: er ikke tilgængelig. Forkert parameter
Hvad kan gøres?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-11-22 12:47

Hvis du nu fortalte lidt om hvilken slags harddisk, interface og hvadeden skal tilsluttes. fjernsyn ,windows computer, mac , symskine eller andet.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-11-22 16:58
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-11-22 17:01
Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 25-11-22 18:42

transor
Der er tale om en ekstern WD harddisk, der tilsluttes Acer Windows 11 computer. den har virket tidligere.
Den ses når jeg går i denne computer, og når jeg højre klikker på drevet E: fås beskeden Er ikke tilgængelig. Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-11-22 20:23

Så har du rykket usb stikket for før du skulle, du kan/burde kunne genoprette med programmet jeg henviser til.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 26-11-22 16:27

abbaba
Har forsøgt dit råd.
free download mislykkedes
Harddisken ses i åben enheder og printer for sikker fjernelse, mener også at jeg gjorde brug af denne proces inden, fejlen opstod

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-11-22 13:21

Prøv lige:
Tilslut din harddisk med kabel til computer.
vent et øjeblik
Tryk på windowstast +e
Klik på denne computer (den lille blå skærm)
Hvis det er en "WD element" harddisk som jeg har vil den vise størrelse og hvor meget der er den indeholder af fyldt og tom plads.
Højreklik på harddisken og vælg egenskaber.

Hvad viser den så.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 06-12-22 15:08

Eyvind
Jeg ser flere ting under egenskaber
Under generelt: Anvendt plads 0 byte Ledig plads 0 byte
Under funktioner kan drevet gennemsøges for fejl, men med følgende besked: Kontrol af disken kunne ikke udføres fordi windows ikke kan få adgang.
Under hardware finder jeg disken men kan ikke trykke på anvend. der kan trykkes ok, men så hopper den tilbage, til computerens C drev

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-22 16:33

Det lyder lidt som om den skal formateres.

Start computer og vent til den er klar (måske et par minutter)
Tilslut din harddisk
Klik på den gule mappe (filhåndtering)
eller Windows tasten+e
ude til venstre blandt alle mapperne / programmerne står der "denne computer"
Klik på den lille skærm
nu burde din harddisk dukke op
højreklik på den harddisk som nok hedder f eller g

Vælg så formater - og ok

Hvis du ved at der skulle være noget du skal bruge på den harddisk - skal vi kigge på harddisken på en anden måde.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 06-12-22 16:46

Eyvind
Harddisken er på 1 TB og indeholder minimum 230 GB (dem vil jeg ikke miste)
Den har før fungeret på denne PC
Jeg kan godt følge din vejledning, men hvis jeg gør som du foreslår, altså formaterer, slettes vel alt???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-22 16:16

Ja alt slettes, så det er nok ikke en god ide.

Jeg bruger dette gratis program til at kigge og ændre mine harddiske:

https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Programmet er ikke legetøj men kan evt. bruges til at undersøge / rette harddiske.

Jeg går ud fra at det nok er en WD Element 1 TB som min egen løse harddisk.
Jeg har sendt et billede af min harddisk i privat besked.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-12-22 17:02

Eyvind
Ja, det ser ud til at det er den samme type Harddisk.
Jeg tør ikke bruge det program som du anbefaler, det er jo ikke legetøj som du skriver
Jeg må nok henvende mig på et autoriseret sted for at få løst problemet. der ligger filer på der skal gemmes.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 08-12-22 15:41

Hvis du stadig har den gamle computer, så start den op og kig på din harddisk med den.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 08-12-22 16:50

Eyvind
Godt forslag, er nu prøvet, men desværre ned samme resultat

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 28-12-22 12:07

Tak for svaret Eyvind.
Har været forbi pc firma, der kan fikse det mod betaling kr. 600 + ny harddisk

mvh