/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kan cykelløb lave revolution ??
Fra : Mosebaek
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 28-07-22 16:31

Utrolig hvor let det er at bevæge folkestemningen. Her tænker jeg selvfølgeligt på Jonas Vingegaard, og Tour de France.

Helt ærlig: Er der ikke gået en del galskab i det. Han er jo ved at endevende hele nationen. Han virker jo som en hel folkeforfører. (Kejserens nye klæder).

Bliver hyldet af præsident, diverse minisrter og kongelige. Jo.... han har vundet et cykelløb.
Kan nok få 50.000 mennesker til at stå på èt ben, hvis han befaler det. Skal skynde mig at sige, han heldigvis er en solid Thybo, og jeg formoder "han lander igen", med begge ben på jorden.

Barndomshjemmet ligger 5 km. fra hvor jeg bor. Ingen tvivl om det er en kæmpe præstation, han har gjort. Og det er ikke ham selv, der er skyld i, det hele koger over. Men... herregud, det er (kun) sport.

Glemt er klima og Ukraine, gaspriserne og corona.
Lige nu samles 25.000 menesker i Glyngøre, der til daglig består af 1400 mennesker.
Politiet advarer om trafik kaos.

Vingegaard for konge.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-07-22 18:19

Ja det er ufatteligt. Mette var heller ikke længe om at sole sig i hans succes
Nu bliver Mette nok til en "Fattig Glyngøre pige"

Kommentar
Fra : webm

Dato : 28-07-22 20:25

Citat
Vingegaard for konge for en dag...

Ja, det er han da og stop så lige igen og lad det unge menneske nyde sin fortjente hyldest

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-07-22 22:36

Man fejrer noget der ikke blev vist i tv gennem 3 uger.
Men skide genudsendeler kan de bruge penge på.

Ukraine er vist bare en modedille i tv, samt andet de til stadighed koger suppe på.
Er det de rene amatører i DR eller hvad bliver Licensen brugt til = børne fester.

Kan cykelløb lave revolution ?? JA

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 29-07-22 09:06

Stort tillykke Jonas Vingegaard du er en stor sportsmand og fortjener den store hyldest, jeg glæder mig til at følge dig.

Dejligt at se dig Mette Frederiksen være med til at hylde Jonas Vingegaard i Paris.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-07-22 14:57

Citat
Dejligt at se dig Mette Frederiksen være med til at hylde Jonas Vingegaard i Paris.

Åh, hvor godt du synes det. Så har Mettes milliondyre spindoktorer da gjort lidt gavn.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-07-22 15:02

Kaptajn-Tommy du snakker sædvanligvis som du har forstand til

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 29-07-22 17:11

Citat
Kaptajn-Tommy du snakker sædvanligvis som du har forstand til
Det har du ret i. Modsat dig, du burde kun have blanke indlæg, så havde det passet til din forstand

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-07-22 17:13

Man fejrer noget der ikke blev vist i tv gennem 3 uger.
Men skide genudsendeler kan de bruge penge på.

Jeg så det da på tv, så det passer ikke helt

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 29-07-22 18:18

Håber da at Mette fik brugt et at de nye fly der er bestilt hjem, så de har endnu flere fly. Mens vi andre skal være miljøbevidste og lade bilen stå.

Jonas og Riis har vundet. Har Riis vundet?????? som vi får at vide hele tiden?

Det er så stort og flot at Jonas har vundet . Men hvis man havde lavet fejringen halvt så stor, kunne den anden halvdel af penge være gået til ældre, psykisk syge M.M. M.M.

Ligeledes hvis Mettes nye anretterkøkken kun havde kostet 1 million, kunne de sidste 1-2 millioner ha gået til den samme gruppe mennesker.

Bare tanker.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-22 08:24

Igen, det er ikke Vingegaard jeg klandrer, han har gjort det rigtig flot, men pøbelen, som jeg næsten vil kalde det. Ser i glimt for mig Tyskland i 30`erne, hvor mill. af mennesker står med højre hånd i luften. Herhjemme kunne det nok ikke blive til mill., davi kun består af 6 mill. ialt.

Der sker jo store præstationer hver eneste dag. De fleste er bare anonyme. Er det ikke en præstation, når en murer har lagt 3000 mursten, på èn dag.

3000 gange op og ned i ryggen. Det er der vist ikke mange andre der kan, udover mureren. Men der er ikke 25.000 mennesker, der klapper af ham.

Forstår i hvad jeg mener. (Eller som prins Henrik sagde: Mener i hvad jeg forstår).

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 30-07-22 10:00

Nu bliver de edderøveme sygt...

At sammenligne en fejring af en flot sports præsentation med 30'erens Tyskland

Citat
Ser i glimt for mig Tyskland i 30`erne, hvor mill. af mennesker står med højre hånd i luften. Herhjemme kunne det nok ikke blive til mill., da vi kun består af 6 mill. i alt.

Det er da lige til en indlæggelse på den lukkede afdeling.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-22 12:24

Det havde jeg forventet:
Citat
Det er da lige til en indlæggelse på den lukkede afdeling.

Herlig reaktion!!
Overdrivelsen fremmer forståelsen.

At netop så ikke kan læse mellem linjerne, men ser alting firkantet, er hans sag. Jeg morer mig.
Du gik lige i fælden, netop.

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 30-07-22 13:05

Citat
Du gik lige i fælden, netop

Helt ærligt, hvad mener du med det?
I er sku' da helt hjernedøde med jeres kommentarer i denne tråd...

Men fred med det, blot I hygger jer, så pyt!

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 30-07-22 13:26

Citat
Forstår i hvad jeg mener.
Nej ikke helt. Jeg mener ikke du drage den slags sammenligninger, men jeg har nok ikke helt forstået hvor du vil hen med tråden.

Til netop. Brug et pænere sprog, ellers kom tilbage som webm eller en af de andre profiler du dækker dig under der måske kan bruge en pænere tone her i tråden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-22 15:35

Citat
jeg har nok ikke helt forstået hvor du vil hen med tråden.

Det vil jeg da gerne gøre et forsøg på, at forklare. Måske har det noget med min fremskredne alder at gøre/tidens trend: Jeg er imod det ekstreme, det overdrevne, ikke mindst inden for sport.
Et eksempel: I gamle dage kunne man gå stille og roligt ind og se en fodboldkamp. Idag er det jo nærmest livsfarlig at se fodbold f.eks. på Brøndby stadion. Folk advarer om, ikke at ta`børn med.

Nu snakker vi så cykelløb, som jeg også mener fuldstændig har sluppet jordforbindelsen. I altfald Tour de France. For ikke at tænke på de mill. beløb, som det har kostet her i DK. Politikerne bevilger penge med rund hånd, til forestillingen. Men kan man spare en SOSU-assistent væk ....

Jeg ved ikke om folk mangler indhold i deres liv, men der skal godt nok ikke meget til, for at sætte det hele på spidsen.

Hele seancen viser, at vi stadigvæk er i et enormt rig land......eller. Det er jo ved at være samme eufori, som med første mand på månen.

Håber noget forstår min mening, "netop" gør det givetvis ikke. Men det smerter mig nu ikke så meget. Man kan jo ikke bruge flere talenter, end man er udstyret med.

Og for lige at understrege: Det er ikke Jonas Vingegaard jeg går efter. Han har gjort noget, ikke ret mange kan gøre. Det er omgivelserne, der har sluppet alt sund fornuft.

Og som Bjarne Riis sagde: Medaljen har en bagside. Han kan ikke længere gå ubemærket i Brugsen. Rygklapperne vil stå i kø.

M.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 30-07-22 18:17

2 år med corona har gjort, at folk har ekstra brug for at feste - og fejre sig selv.

Det har vel ikke haft så meget med cykelløb at gøre.

Mediernes fokus har været overdrevent, og alle vil have en bid af kagen.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-07-22 18:28

Mosebaek.

Ja, tænk hvis halvdelen af pengene eller bare en fjerdedel kunne være brugt på de svageste her i Danmark.

Det er så flot at Jonas har vundet, overhovedet ingen tvivl om det. Men hvorfor er det blevet sådan de sidste mange år, at de svageste får mindre og mindre hjælp og de kendte og dygtige (som har økonomien i orden) bliver der brugt flere og flere penge på. De penge skal jo tages et sted fra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-22 13:16

Jeg syntes det er flot klaret af en ren cykelrytter.
Vi må nok erkende, at vi lever i en reklame verden, men der er vist endnu ikke nogen som bliver tvunget til at se tv.
Et tillykke med sejren herfra.

At slettemettemink prøver at score lidt billige point til snarlige valg, virker lidt plat - altså i mine ører.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-08-22 08:21

Eyvind
For lige at gøre et sidespring. (Det er jo mit egen spørgsmål).

Jeg kunne godt tænke mig at se hvad der foregår, bag kulissen.
Jeg tror slettemettemink, er helt forpustet af at fare rundt til medløberne.
Både hende selv, og de radikale er jo i en kattepine.
Vil èn af dem tabe ansigt, eller får de lavet en studehandel, evt. med støtte fra de andre røde.

De radikale truer med at vælte hende, samtideg med de tørster efter at komme med i hendes regering.
Jeg tror de har reserve underbukser med i tasken, for tiden.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-08-22 09:53

Citat
Men hvorfor er det blevet sådan de sidste mange år, at de svageste får mindre og mindre hjælp og de kendte og dygtige (som har økonomien i orden) bliver der brugt flere og flere penge på. De penge skal jo tages et sted fra.
Nu skal jeg fortælle dig hvor pengene til de svageste grupper er kanaliseret hen.

1. Hvis Mette havde undlad at slå minkerhvervet ihjel, havde vi haft en engangsbeløb på 18 - 20 milliarder - for et eksempel til sygehusvæsnet og politi.

2. Dk havde bevaret en årlig indtægt på 8 - 10 milliarder - f.eks til pensionister/hjemmehjælp, osv.

Dagens DK.: Vi har Europas højeste fødevarepriser, Højeste skat, samt, naturen i den grad bliver voldtaget af klima-Dan's utopiske vindmøllestrøm, som leverer som vinden blæser.
Igår var kwh-prisen over 6 kr. pr kwh. Og nej, det har intet med Putins krig at gøre, men forkert energipolitik.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-08-22 07:47

Tak for svaret Kaptajn-Tommy. *****
Citat
Det har du ret i. Modsat dig, du burde kun have blanke indlæg, så havde det passet til din forstand

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-08-22 17:46

Tak for pointene.