/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motor ophæng
Fra : mig-selv
Vist : 256 gange
100 point
Dato : 25-01-17 20:45

hvad kan det koste? et par timer eller ½ time på en ældre VW Lupo eller polo før år 2000.
kan ikke selv komme til, heller ikke se hvilket ophæng det drejer sig om - men på tuben ser det rimelig nemt ud - hvis og såfremt.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-17 10:28

Ja, alting ser nemt ud på tuben. Men................
For nogle år siden, fik vi desværre installeret et indbygnings lokum. Den står og "løber", meget af tiden, fordi vores vand er meget kalkholdig. Det skulle så være en smal sag, at klare det selv. Men prøv lige at se denne video.
https://www.youtube.com/watch?v=8QdioJmXR40

Det skal jeg IKKE igang med.

Nå men, det var jo din bil det drejede sig om. For at sige det rent ud: Jeg aner ikke en dyt om, hvordan de sidder på en VW. Men, for mange år siden skiftede jeg en, på en Taunus V4. Og jeg erinder da, at flere ting skulle afmonteres/løsnes. Bl.a. udstødning, da motoren skulle løftes lidt op. Så jeg tror ikke det er så simpelt, som tuben viser.

M.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 26-01-17 16:05

Mosebæk: Det er da NEMT at adskille det toilet, så det klarer du på et øjeblik.
Det er langt værre når det skal afkalkes og samles. Så opdager man, at der er knækket en eller anden lille tap, så nu kan det ikke sættes sammen og vandet pi..er ud af et rør i stride strømme.
I VVS-biksen fortæller de, at de dele kan ikke skaffes, men de kan levere et nyt og meget bedre toilet med højt og lavt skyl, automatisk kaffebrygger og avisholder. :D

Udskiftning af motorophæng kan godt være noget kedeligt noget, alt efter hvor utilgængeligt det er.
Skal du dømme efter tuen skal du tage højde for demonterede dele og evt. brug af lift
Ikke alting er så ligetil når kareten står på hjulene.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 01-02-17 01:40

Tak for svaret Mosebaek.
NB ? et andet spørgsmål som du lige skulle se?? resultatet af.

http://kandu.dk/Spg177325.aspx

problemet er at jeg IKKE kan komme ned under ´dytten´ og se - og hvis jeg kunne skal den som i skriver også opstøttes, og det vil jeg ikke komme an på en prøve i grus der synker.