/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Er denne gæld forældet?
Fra : molslinien
Vist : 243 gange
70 point
Dato : 16-06-16 20:57

Hej
Jeg er ved at danne overblik over min gæld.
På gælds-oversigten hos SKAT ser jeg et par gamle gældsposter (10-15 år) hvor der står anført kreditor, restgæld, renteudgift osv.
Betyder det at en gæld IKKE er forældet, hvis den stadig står registreret sådan hos SKAT?
Tak

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-06-16 21:22

Bare betal din gæld, så vi andre ikke skal betale mere i skat, fordi du nasser på samfundet.

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 16-06-16 21:37

Bille1948, når du absolut intet kender til mine omstændigheder, min gæld, økonomi osv., så er din kommentar ekstra latterlig, nedladende og på ingen måde brugbar.
Du burde blive bannet.
Voks op og tal ordenligt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-16 22:09

Det er bare SKAT der ikke har PC-krafter/ KYNDIGE? til at udsende relevante ´gamle´ rykkere.
OG, Skattegæld er noget du eller andre aldrig bliver fri for = desværre, der er mennesker der skylder en formue som de aldrig i livet kan betale, men stadig har lov til at lege ´Matador´ med andres penge - og straffen TIL DEM kunne måske være lidt samfunds tjeneste - når det altså passer dem, mens vi andre ryger direkte i spjældet = uden benådning..

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 16-06-16 22:14

Ah det skulle jeg vist have uddybet:
Det er ikke gæld til SKAT

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-16 22:58

Øhh.

Citat
hvis den stadig står registreret sådan hos SKAT?

Men sikkert stadig deres PC System der ikke er Up to date og sikkert ikke bliver det - mange år og milliarder frem i tiden

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-16 23:05

Skriv/ personlig henvendelse og få det PÅ SKRIFT og diverse stempler, så burde det være ÆGTE.

Kender så ikke noget til vente-tiden på personlige samtaler eller hjælp..(familie osv) men du kan nøjes med dette :
https://www.youtube.com/watch?v=HchwSDg8vUg

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-06-16 23:19

Du har vel tjent pengene og indædt at betale skat, så jeg/vi har absolut INGEN medlidenhed med dig

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 16-06-16 23:22

Det er som sagt ikke skattegæld

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 16-06-16 23:25

Bille1948
Nu må du styre dig.
Der er ingen der snakker om medlidenhed.
Og du kan ikke tale på andres vegne så du burde kun skrive "jeg" og ikke "vi".
Gider du iøvrigt stoppe med at skrive i denne tråd? tak
Du bidrager ikke med noget.
Og kandu.dk er ikke en hjemmeside hvor man rakker ned på folk, men et sted for spørgsmål og svar

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-06-16 02:45

Hvis du har fulgt med ville du vide at Skats gældssystemer er gået helt ned, det går ud over en masse ting såsom fogedsager og boopgørelser hvor man ikke kan få de rette oplysninger, og kommunerne mangler pengene.
Det er typen af gæld der afgør forældelsesfristen, hvis det er vigtigt og du ikke kan komme igennem til Skat så spørg evt. din bankrådgiver eller hos advokatvagten

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-16 14:30

Jeg synes det lyder lidt forvirrende:
Citat
Betyder det at en gæld IKKE er forældet, hvis den stadig står registreret sådan hos SKAT?

Citat
Det er ikke gæld til SKAT

Noget gæld bliver aldrig forældet. Jeg hørte tilfældigvis, for ikke længe siden, en mand forklare han havde fået sin hus sat på tvang. Der blev selvfølgeligt en minus. Han levede i lykkelig overbevisning om, at den sag var glemt. Ca. 30 år efter, kom et brev om at han skulle erlægge godt og vel 50.000 kr.
Der var ingen vej udenom. Han påstod endda, at han ikke var blevet krævet før.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-06-16 15:56

Der er jo også noget der hedder æres gæld,
jeg kender nogen der gik fallit, men siden knoklede for at betale forældet gæld tilbage.

Når det ikke er skat du skylder penge til, er det så en stakkels håndværker,
eller en anden leverandør, der har hjulpet dig, uden at få sine penge??

Kommentar
Fra : molslinien

Dato : 17-06-16 16:10

svendgiversen nej det er heller ikke en "stakkels håndværker der ikke har fået sine penge"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-06-16 16:27

Hvem er det så det går ud over, at du ikke vil betale din gæld?

Min farmor ville ikke have alders rente, det var fattighjælp,
da hun levede længere end de fleste og blev en alvorlig omkostning, på aftægt hos min far,
fik vi hende, med megen besvær, overtalt til at modtage folkepension.

Hvis man lever i et lille samfund vil man ikke skylde nogen noget,
kald det bare æresgæld, men vist ikke noget det tynger dig??

Annuller spørgsmålet
Fra : molslinien

Dato : 17-06-16 16:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål