/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Motorkædesav 5540
Fra : jensviggo
Vist : 463 gange
50 point
Dato : 30-01-14 10:50

Maskiner starter perfekt når den er kold, når den skal have påfyldning og skal startes igen vil den ikke starte før den er næsten kold, hvorfor mon?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-01-14 10:53

det er en 540

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 60 point
Dato : 30-01-14 11:36

Jeg tror den lider af det samme,som min gamle Pioneer kædesav.
Nemlig det at den presser bensindampe ind i karburatoren,når den står stille i varm tilstand. (Overtryk - druknes). Prøv at løsne/fjerne dækslet,indtil den skal startes igen. Det hjalp på min.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-01-14 11:48

Vil lige tilføje,at det samme gør sig gældende om sommeren,med græs slåmaskinen og have fræseren. Lader man dem stå i stærk sol,og vil starte dem efter et kvarters forløb,er de tit delvis druknet.
De små ventilations huller i dækslet,er ikke store nok til at udligne trykket,da bensin udvider sig ret voldsomt i varme.

M.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-01-14 15:33

Der er tale om dækslet på benzintanken. Dets ventilationshul trænger ofte til at blive renset.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-14 20:24

Tror bare at du har glemt at r y s t e benzinen, kan huske gamle biler, der lige havde fået fyldt op til låget, de havde næsten samme problem = i gamle dage..

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 01-02-14 09:11

Tak for svaret Mosebaek. Det er da nok det der er galt, vil prøve.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-02-14 14:13

Selvtak. Håber det bedste.

Vh. M.