/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvor kan kontanter placeres?
Fra : PeterTheisen
Vist : 566 gange
10 point
Dato : 23-02-13 09:23

Hvor kan mange kontanter, fx 100.000 kr., placeres uden registrering? Der må ikke være tale om investering, fx i fast ejendom, aktier eller obligationer, og pengene må ikke bruges på opstart af en ny virksomhed. Hvad er der tilbage?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 23-02-13 09:32

Citat
Hvor kan mange kontanter, fx 100.000 kr., placeres uden registrering?

Ingen steder med mindre du blot "graver" dem ned med deraf følgende værditab

men du modsiger dig selv

Hvis du investerer (uanset i hvad) er det IKKE længere kontanter - såååååå

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-02-13 09:49

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-02-13 10:51

Køb en bil, kør frem og tilbage til dit nye arbejde i stedet for at flytte og nyd det!

Værditabet er lidt hurtigere end ved at grave pengene ned, men det er langt sjovere

MEN, så kan du måske ikke få kontanthjælp i sommerferien

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-02-13 15:32

Du kan lægge dem i kirkebøssen, set er snart det eneste sted, som er uden registering.

På grund af terrorlovgivningen bliver alle større pengestrømme regisreret.