/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er det din opfattelse?
Fra : PeterTheisen
Vist : 481 gange
10 point
Dato : 01-02-13 05:44

Er det din opfattelse, at en person med svære depressioner, socialfobi og autistiske træk under 40 år kan få førtidspension i dag efter den nye reform?

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 01-02-13 08:15

ja naturligvis, hvis en person beviseligt er så syg at vedkommende ikke kan udføre et stykke arb. heller ikke skånejobs,
og forinden har gennemgået en grundig undersøgelse af dertil egnede eksperter,
så er der ganske enkelt ikke andre muligheder,
medmindre du har tænkt dig at aflive vedkommende,?

! er det dig selv vi taler om,?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 01-02-13 08:54

Send du bare din ansøgning, PeterTheisen!

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-02-13 09:43

Nej, det er ikke mig selv, vi taler om. Men jeg kender en, hvor disse problemstillinger er velkendte.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 10 point
Dato : 01-02-13 10:03

der er desværre ingen garanti for, at det offentlige er enig i, at personen er berettiget til pension selvom alle eksperter mener det.
og uenigheden bunder næsten altid i økonomiske hensyn.
det er jo en belastning for systemet hver gang der kommer en ny pensionist til.
så det kan sgu godt blive en ordentlig omgang sværdslag at få det igennem.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 01-02-13 10:32

Tak for svaret trimare46.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-02-13 10:48

Enig trimare46.
Men at finde 400 mill.kr.(Yderligere) til den sorte hul,i Afghanistan.(Afghansk militær).Det kræver bare et simpelt underskrift.Ingen problemer i dette.

Ovenstående beløb er bare en parentes,i forhold til de andre mia,vi smider i sorte huller,rundt om i verden.

Jeg er dybt imponeret over,at de måske 30 - 40% danskere,der virkelig yder til samfundet,er istand til at betale disse vanvittige beløb.

Så selvfølgeligt er vi nødt til at spare,på vore egne værdigt trængende.Det være sig syge og gamle.

M.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-02-13 11:11

Afganistan situationen har ikke noget med spørgsmålet at gøre.
Vi vil betale til afganistan for selv at slippe for at være der.
dybest set er begge dele ikke for afganernes skyld, men kun for vores egen sikkerheds skyld.

Det vil gå ud over os selv hvis der er steder hvor terrorister kan trænes og vær i fred, medens de planlægger angreb på os.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-02-13 11:13

Så dan en person er syg og burde under behandling. Tidligeere var der job i landbruget til hans slags. roehakning og lignende. Det kan også give bedre fred i sjælen at have beskæftigelse.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-02-13 11:56

Nu ligger spørgsmålet under "Politik",så der er vel ret "vide rammer".(Sidespring).
Citat
Afganistan situationen har ikke noget med spørgsmålet at gøre.
Vi vil betale til afganistan for selv at slippe for at være der.
dybest set er begge dele ikke for afganernes skyld, men kun for vores egen sikkerheds skyld.

Det vil gå ud over os selv hvis der er steder hvor terrorister kan trænes og vær i fred, medens de planlægger angreb på os.

Hvis man tror,man kan betale sig fra terrorisme,er man simpelthen for naiv.
Der er potentielle terrorister,over hele verden.Også herhjemme.

M.