|
| PGO 110cmm Fra : Peter1056 | Vist : 500 gange 100 point Dato : 19-09-12 18:20 |
|
Hej. Jeg er den lykkelige ejer af en PGO 110 fra 2005 og har kørt 27.000 km på den. Mit problem er at remmen, under kørslen, nærmest er smeltet og har kilet sig fast, under kørslen med 90 km/t, i den bagerste kobling, hvorpå at den standsede krumtappen øjeblikkeligt. Remmen er ikke knækket.
Jeg har skilt variator, hvor der ingen problemer er. Krumtappen har jeg drejet rund og målt ud med en laser og den er ikke skæv. Det samme er gjort med svinghjuls siden.
Jeg har taget svinghjulet af for at se om noten var smadret så svinghjulet kunne være forskudt, heller ikke det.
Der er gnist på tændrørret, men starte, det vil den f..... ikke. Og nej, den slår ikke tilbage når jeg prøver på kigstarteren. Som hvis tændingen stod forkert.
Før dette skete, har den altid været pålidelig. Bruger den hver dag på arbejde, samlet 110 km hver dag. Har haft den fra ny så jeg kender den.
HVAD KAN DER VÆRE SKET ??
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 19-09-12 18:48 |
| | |
| Kommentar Fra : Peter1056 |
Dato : 19-09-12 21:25 |
|
tillægs spørgsmål: den "bøsning" som sidder i selve svinghjulet med not-gangen i, kan den forskubbe sig i forhold til svinghjulet ??
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 19-09-12 22:52 |
|
Det tror jeg ikke, mon ikke noten vil knække først - men er ikke sikker,
selv har jeg prøvet noget i samme stil, bare krumtappen der øjeblikkelig sad fast
og der røg noten, og lavede en masse grater i svinghjulet.
Men det kan en MC forretning hurtigt fortælle dig, hvis du tager det med til et værksted.
Måske kan du sammenligne dit hjul med dette, læg mærke til stregen på hjulet
og notgangen
http://www.gratisimage.dk/image-A0A7_505A2FDA.jpg
| |
| Kommentar Fra : Peter1056 |
Dato : 20-09-12 06:16 |
|
Hej mig-selv
Jeg ville gerne se hvor not-gangen er i forhold til magneten på svinghjulet,men har ikke selv kunne finde et ordentligt billed der viser det.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 20-09-12 11:04 |
|
Hvis du downloader billedet kan du sagtens se det.
Men bortset fra det, så er den inderste del med notgang nittet fast
og er nitterne hele, så har den ikke rykket sig.
| |
| Kommentar Fra : Peter1056 |
Dato : 20-09-12 17:30 |
|
Hej
Mit svinghjul er ikke nittet sammen med bøsningen hvori at notgangen er.
Jeg har lagt et billed op. Har prøvet at vise med en rød tus hvor magneten er.
http://www.gratisimage.dk/image-92C8_505B357C.jpg
Hele Magneten er ca 1-2cm forbi tændspolen,
| |
| Kommentar Fra : Peter1056 |
Dato : 20-09-12 17:32 |
|
Hej
Mit svinghjul er ikke nittet sammen med bøsningen hvori at notgangen er.
Jeg har lagt et billed op. Har prøvet at vise med en rød tus hvor magneten er. når atemplet er i top
http://www.gratisimage.dk/image-92C8_505B357C.jpg
Hele Magneten er ca 1-2cm forbi tændspolen,
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 20-09-12 21:33 |
|
Kan se det, så skal det ikke undre mig, om den ikke har rykket sig
Du skal så måle tidspunktet hvor den slår gnist, og det skal gerne være med
stemplet næsten i top.
Har set at man kan lave en tester af en 12 volts pære og et par ledninger, den giver så lys når
der skal være gnist, men kan ikke rigtig finde den på nettet.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 21-09-12 01:04 |
|
Hvis den er røget et par grader, kan du få fræst ny notgang, men tror et nyt svinghjul er billigere.
Ellers kan du gøre, som jeg gjorde på min gamle motor!!! kan ikke anbefale det til andre, MEN
sæt svinghjulet som det skal sidde, med timing af tænding
bor med en boremaskine, en ny notgang gennem både svinghjul og krumtap med et bor der passer 3-4 mm, knæk et passende stykke af samme bors runde ende = som not, det må gerne skulle bankes ind, så er du sikker på det passer sammen.
Virker til næste gang det gå galt, men det virker.
Ellers nyt svinghjul og krumtap.
Det kan altså også være den ene side af krumtappen, der har drejet sig.
Der er trods alt mange kræfter til stede, når motoren pludselig bliver øjeblikkeligt blokkeret.
Så hvis det hele skal være korrekt, så smid den til en MC eller Knallert forhandler.
| |
| Kommentar Fra : Peter1056 |
Dato : 23-09-12 20:20 |
|
Har lige fået fat i et andet 110cc svinghjul og der er intet forskel.Har også målt comprestionen på den. Målt med kold motor 3,5:1 Hvor data siger 6.5:1
Der er knist på tændrøret, men jeg kan kun få den til at slå en ordentlig skid en sjælden gang
Hvad hullen kan der være sket da remmen satte sig fast??
| |
| Kommentar Fra : Peter1056 |
Dato : 23-09-12 21:10 |
|
Er her nogen som kan forklare, hvordan en CDI fungerer??
For hvis den kan ændre tændingstidspunktet, så kan den jo være skyld i det hele, eller hva'
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|