/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Får de indsatte 10 kr. i timen?
Fra : PeterTheisen
Vist : 423 gange
10 point
Dato : 11-07-12 15:28

Får de indsatte i fængslerne 10 kr. i timen i år, hvis man medregner tillæg? Skal disse penge kun gå til tøjkøb, når de indsatte har udgang, for er det ikke korrekt, at de får penge til mad, sæbe og den slags ved siden af lønnen?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-07-12 15:29

Indsatte får aktuelt et vederlag på 9,37 kr. i grundbeløb pr. times beskæftigelse. Efter 4 ugers beskæftigelse kan institutionen udbetale et stabilitetstillæg på 2,86 kr. i timen, hvis den indsatte har ydet en tilfredsstillende arbejdsindsats og udvist arbejdsmæssig stabilitet. Efter yderligere 8 ugers beskæftigelse kan institutionen udbetale et kompetencetillæg på 2,86 kr. i timen.

Efter 12 ugers beskæftigelse vil vederlaget derfor kunne udgøre 15,09 kr. pr. time.

Udover vederlag for beskæftigelse får indsatte enten udleveret kost eller udbetalt et beløb på 63,42 kr. pr. dag til indkøb af mad. Hvis de ikke får udleveret diverse personlige småartikler af institutionen, får de yderligere et beløb på 6,74 kr. pr. dag.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 11-07-12 16:07

Du har læst forkert.......................det er 100

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-07-12 17:14

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-12 20:09

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 18-07-12 14:09

Udgangspunktet er, at fængslerne forpagter købmandshandlen på fængslet til en dagligvareforretning uden for fængslet og kræver, at forpagteren skal tage samme priser for varerne i fængslet som i forretningen uden for fængslet.