/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvordan kan nogen være så egoistiske?
Fra : PeterTheisen
Vist : 346 gange
10 point
Dato : 08-06-12 14:48

Hvordan kan nogen være så egoistiske, at de kun får børn, fordi de som kontanthjælpsmodtagere får flere penge af kommunen, hvis de gør det?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 08-06-12 15:52

Der er jo nogen af dem det ikke går meget bedre for.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-12 15:55

Det var da godt nok noget af en påstand!!!

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 08-06-12 16:11

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-06-12 16:14

Er det noget du tror, eller noget du VED? I sidste fald må du gerne dokumentere det, altså ikke en enkelt artikel i Ekstrabladet, men noget data.

Generelt får folk i U-lande langt flere børn end i I-lande, i U-landene er der næppe pengeregn over familien, der får mange børn, de bliver snarere fattigere.

Etnere, der flytter til Dk, og deres efterkommere, får nu langt færre børn end de gjorde i starten (kun en anelse over gammeldanskere), med din melding burde de da snarere få mange flere børn, nu hvor de kender socialhjælpen?

At få børn/afkom ligger dybt i enhver organisme (ellers findes de ikke længere), i Dk er der (desværre) en tendens til at højtuddannede (kvinder især) får færre børn end u-/lavtuddannede. Det skyldes formentlig mest at sidstnævnte kvinder får deres første barn MEGET tidligere end de højtuddannede, der som oftest er pænt over 30 når (hvis) de får deres første barn. Fertiliteten falder hurtigere end mange er klar over, så mange akademikerkvinder får aldrig børn!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-06-12 17:29

Citat
i Dk er der (desværre) en tendens til at højtuddannede (kvinder især) får færre børn end u-/lavtuddannede.

Sjovt, det anede jeg ikke. Hvor har du fundet den statistik? Jeg troede faktisk, at der var lidt prestige i at få flere børn i dag blandt de højtuddannede? Jeg synes, der var en statistik en gang om, at mange akademikere ønskede at får 3 børn, for at signalere at de kunne de hele: Uddannelse, succesrig mand, mange børn, stort hus, bil, ferier m.m
Nå, jeg har intet belæg for dette, så jeg vil gerne vide, hvor du ved fra, at højtuddannede får færre børn.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-06-12 17:51

Egoistiske?

Svar: Er der sammenhæng mellem frugtbarhed og intelligent, tror du?

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 09-06-12 17:41

Det er noget, jeg ved, vagnr. Jeg har selv talt med flere af dem i min aktiveringsperiode.