/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mail opsætning i Thunderbird
Fra : o.v.n.
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 07-04-12 23:53

På den ene af mine computere er det lykkedes at opsætte min private mail i Thunderbird, nu vil jeg gerne have den på den bærbare også, men Thunderbird er så automatisk at jeg ikke kan få lov at gå til Avanceret opsætning, under den manuelle opsætning kan jeg se at programmet ikke har gættet rigtig hvad angår servere, det kan jeg ændre og så kan jeg vælge mellem: Automatisk - port587-port25-port465, men jeg skal bruge port 366 hvordan får jeg ændret dette?
Når jeg afprøver opsætningen får jeg bare at vide at der er sket en fejl og kan ikke oprette kontoen, hvis bare kontoen var oprettet, så kunne jeg skifte mellem alle de porte som jeg har lyst til, men det kan jeg ikke under opsætningen der er kun de før nævnte 4 muligheder og kontoen kan ikke oprettes når der kommer fejl under afprøvning

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-04-12 00:18

Måske der skulle være nogle fornuftige oplysninger at finde her:

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Ops%C3%A6tning_af_mailkonti

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-12 00:48

Tak men den side har jeg læst og min server er ikke blandt de som Thunderbird kan kende, kontoen skal sættes op manuel og med den rigtige port366, kontoen kan ikke oprettes når Thunderbird ikke kan finde serveren og det kan programmet ikke før jeg får ændret til port366

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-04-12 01:45

ærveli' ingen arme ingen småkager...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 08-04-12 08:52

Du kan opsætte manuelt når du klikker på Opret ny konto og skriver
Navn
Mail
Kode
klikker Næste, så søger den, og nede i venstre hjørne står der "Manuel Konfiguration"
klik der og prøv, virker det heller ikke?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-12 13:43

Tak Klaudi men der er kun de 4 muligheder som er nævnt i spørgsmålet, ikke nogen mulighed for at selv bestemme port ud over 3 + automatisk søgning - desværre, på den computer hvor jeg har min private mail konto kan jeg godt gå ind i konto opsætning og skrive hvad jeg ønsker, det er en ældre opsætning fra dengang Thunderbird ikke ville selv.
Måske jeg skal forsøge at eksportere opsætningen, måske det er en mulighed

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-04-12 13:46

Jeg har da lige opdateret til 11.01 og der kan man da lave manuel opsætning!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-04-12 14:06
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-12 14:22

Nemlig og billederne ligner det jeg oplevede, Opret konto og Avanceret konfiguration er nedtonet, og hvis du klikker på Auto så får du nogle få forvalgte porte at vælge mellem, port 366 er ikke nævnt og når Avanceret konfiguration er nedtonet, så kan jeg ikke selv vælge.
Ikke alt automatik er godt, bare jeg kunne oprette konto, selv om den ikke virker så kunne jeg ændre bagefter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-04-12 14:37

Citat
Avanceret konfiguration er nedtonet

Det skal den være, du er jo inde i manuel opsætning, udfyld felter med rette data og klik Opret konto!

Det sidste billede http://gupl.dk/677427/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-12 14:57

Citat
udfyld felter med rette data
jamen det er jo det jeg ikke kan når Thunderbird ikke kan afprøve forbindelsen så kan kontoen ikke oprettes

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-04-12 15:45

Den behøver da ikke at afprøve forbindelse!

opret mail konto
http://gupl.dk/677433/

og du får en advarsel
http://gupl.dk/677434/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-04-12 18:41

Og det virker nok heller ikke!

Så kopier din profil mappe fra den pc der virker til den anden pc
på xp er den her
C:\Documents and Settings\BRUGER\Application Data\Thunderbird\Profiles

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-04-12 20:33

Tak igen det vil jeg forsøge, jeg har været væk fra computeren et stykke tid - social samvær kaldes det vist

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-12 14:44

Tak for forsøget Klaudi. indtil videre opgiver jeg og læser webmail på den konto når jeg bruger den bærbare