/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gemme mails i Hotmail
Fra : jeanettesmor
Vist : 972 gange
500 point
Dato : 04-04-12 16:04

Min datter har brugt Hotmail ret længe. På det seneste har hun gentagne gange - tre - oplevet, at hun ikke kunne logge ind på kontoen, den var blokeret. Der er ingen forklaring hvorfor.

Hun skiftede til gmail - så langt så godt. Problemet er, at hun har hundredevis af mails liggende på Hotmail, hovedparten er arbejdsrelateret. Hun vil gerne gemme disse mails, men vi kan ikke rigtigt finde ud af hvordan.

"Gem som" gemmer hele websiden, og det er ikke optimalt. Til dels skal hun logge ind på sin konto for at se sine mails, og til dels er vi bange for, at når kontoen er lukket, forsvinder alle mails.

I andre postprogrammer kan man gemme mails enkeltvis som .eml filer, men hvordan gør man det i Hotmail?
Nogen der har et godt forslag?

Tak på forhånd og god påske

Kommentar
Fra : netop

Dato : 04-04-12 16:42

Man kan jo markere de mails man vil gemme og videresende dem til en anden mailkonto...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-04-12 16:59

Min datters hotmail var også lukket ned, så vi kender til problemet. Hun skal da bare have åbnet op for sin hotmail account igen. Læs her:

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article1419872.ece

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 500 point
Dato : 04-04-12 17:07

Der er andre, der har haft samme udfordring:

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=10&tid=650488

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-04-12 17:09
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-12 17:19

Opret en ny konto med den aktuelle hotmail konto i det mail program som bruges på computeren, hent alle mails fra hotmail hjem i programmet så er de sikret.
Har i ikke en mail program, så er der flere gratis muligheder:
Thunderbird: https://www.mozilla.org/da/thunderbird/
eller:
Live mail fra Microsoft: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-live/essentials-other-programs
bare de første 2 programmer jeg kan komme på og som kan hente og sende hotmails

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-12 17:21

Mails behøver vel ikke blive gemt enkeltvis, hvis de er hentet ned på computeren så kan de læses enkelt vis, og de forsvinder ikke fordi datteren holder op med at bruge Hotmail

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-04-12 17:22

Hej pifo

Problemet består ikke i at komme ind på kontoen igen - det er at gemme de mails, som befinder sig der. Tak for tippet om hardwareonline - den metode virker ret tiltalende og skal afprøves

> netop - det er det, jeg gerne vil undgå - man er nødt til at sende enkeltvis og bagefter skal man have fat i hver mail igen for at gemme den. Pokkers til tidkrævende og kedsommeligt arbejde!

Tak foreløbig.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 04-04-12 17:51

> o.v.n.

Det er hele websider man kan gemme.

Dvs. min datter skal logge ind på Hotmailkontoen for at læse sine mails. Hun vil ikke bare holde op med at bruge Hotmail, hun vil helt lukke kontoen, så jo, jeg er ret sikker på at de websider forsvinder sammen men kontoen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-04-12 19:41

Citat
Problemet består ikke i at komme ind på kontoen igen - det er at gemme de mails, som befinder sig der.

Ja, det gik op for mig - bare lidt for sent, for da havde jeg sendt svaret

Jeg håber hardwareonline tippet virker for jer

god påske

pifo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-12 23:53

Citat
Det er hele websider man kan gemme.
du har misforstået mit indlæg, indlægget gik på at bruge en mail program og sætte omtalte hotmail konto op i programmet, så vil programmet hente alle mails fra websiden ned på computeren og mails vil gemt på computeren uanset om den hotmail bliver lukket eller er aktiv, gem alle mails fra kontoen på computeren inden hotmail lukkes på websiden for en sikkerheds skyld, jeg er ikke sikker på at det er nødvendig når mail er hentet til computeren en gang, det er ikke sikkert at mails bliver gem en og en, men de vil altid kunne læses med det program som har hentet mail fra websiden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-12 00:29

Se her: http://www.kandu.dk/Tip19335.aspx tippet virker stadig, jeg har lige opsat min Hotmail i Thunderbird som jeg ellers aldrig har benyttet på denne computer, der er hentet 145 mails det er dem som er på Hotmail serveren og jeg har oprette en ny mappe til Gemte mails under Lokale mapper, der er alle mails kopieret til og nu er de sikret selv om Hotmail kontoen skulle lukkes, det skal den nu ikke, jeg vil ikke røre spion Gmail med en ildtang

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 05-04-12 15:19

Tak for svaret pifo.