/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
harddisk optager med digital tv tuner
Fra : loberg
Vist : 1930 gange
500 point
Dato : 30-03-12 18:01

Jeg har en dvd optager med harddisk. Men der er ikke meget udvalg. Så har jeg set at man kan bruge en digital tv tuner m harddisk til at optage sine programmer. Jeg vil også gerne kunne live optage , altså begynde at se en film og så gå og se den færdig senere . Jeg ved ikke hvad jeg skal købe den skulle også gerne kunne optage HD . Håber I kan hjælpe med en løsning .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-12 19:07

Citat
altså begynde at se en film og så gå og se den færdig senere

Hvis du dermed mener disse "start forfra" - "pause" osv er det noget du får/køber via din kabeltvudbyder....

Har du EGEN antenne findes funktionen ikke....

Men du kan jo vente med at se det optagede til det er færdigoptaget...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-03-12 19:59

Du kan bruge en computer med digitaltuner og win7 med Windows mediacenter.

Med et meget moderne fjensyn kan di over Lan afspille det på fjersynet. Ellers bruges en xbox 360 eller anden mediaafspiller ved fjernsynet, hvis du ikke vil lægge en HDMI ledning fra computer til fjernsyn.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-03-12 20:02

Den bedste og mest fleksible løsning er at bruge en PC med ekstern USB-tuner.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-03-12 20:05

Du kan bruge en LG HR550, har selv så'n en, og jeg syn's den er ok.
Den kan optage med "Tidsforskydning" og du skal ikke have specielt abn.!
1899,- i Elgiganten
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspillere/HR550C/lg-3d-blu-ray-afspiller-hr550c?scid=9155
og hos Wupti
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/DVD-Blu-ray/HR550C/LG-HR550C.html?gclid=COKXzayaj68CFcMXzQodDRtC0A

LG HR550C kan sætte direkte Tv på pause pga. den indbyggede harddisk. Der kan også tilsluttes en større ekstern harddisk og indsættes en USB-nøgle, hvorfra der kan afspilles avi, DivX-HD, mpeg og MKV-filer. LG nævner endeligt en Internetopkobling, der blandt andet giver adgang til YouTube, samt DLNA, der lader dig streame musik, billeder og video fra en PC eller MAC i hjemmet.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1283532829

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-03-12 20:36

Sagem laver den søger. Vi har en dobbelt optager som kan optage to forskellige programmer samtidig.
Hvis du eks. optager på den ene tuner kan du se forskudt tv på den anden tuner...........samtidig.
Sagem laver både med enkelt tuner og med dobbelt tuner.
Den vi har er "boxergodkendt" så der også kan bruges kort til TV2
Se godt efter, for det sidste nye er DVB-T2 som kan vise HD fra boxer.
De "Danske" kanaler incl. DR HD kan ses med en DVB-T via antennen.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 30-03-12 21:38

Den af Klaudi omtalte LG-optager kan ses både ved ELGIGANTEN og Bilka. Samtidig har Samsung også to tuner med DVB-T2 og DVB-C
Link til Bilka. http://www.bilka.dk/Elektronik/DVD_og_Bluray/Harddisk-optagere
Eller næste uges Bilka annonce side 78. (250GB) ELGiGANTEN side 3 (500GB)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 30-03-12 23:18

Køb en
http://www.testseek.dk/elektronik/hifi/cd/medie-afspillere/western_digital_wd_tv_hd_media_player-p-e649e1f8-6d09-6a11-be27-d9a385442f77.html
men den kan jo DESVÆRRE ikke optage fra TV.....
men afspiller næsten ALT.....
Du kan købe en brugt for et par hundrede kroner = dyrt.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 31-03-12 12:20

Jeg ville købe en lille computer på Edbpriser.dk + en USB DVB-T TV stick. F.eks.

http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/zotac-zbox-nano-ad10-plus-id-5495908.aspx?q=zbox
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=453639&q=dvb-t+usb

Min TV computer er altid klar - og falder i søvn hvis den ikke er i brug efter 5 minutter (bruger 1 watt). Hvis den er sat til at optage noget - om natten - så vågner den - optager - og falder i søvn igen.

Det er også rart at kunne tænde TV - og med det samme så lige checke mail - madopskrifter m.v.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 500 point
Dato : 31-03-12 14:25

hvis din DVD optager er analog, (et par år gammel) altså uden digital tuner, kan du kun optage de analoge signaler,
i dårlig kvalitet,..

jeg havde samme problem,

nu har jeg i stedet købt en digital DVB-C box, (399 kr.) og tilsluttet en extern harddisk
det fungerer omtrent som den gamle analoge DVD HD optager (Samsung HD773)
http://www.amazon.de/Samsung-Festplatten-Rekorder-DivX-zertifiziert-Upscaler-schwarz/dp/B001UO8DG8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1333196084&sr=8-1

dvs. optager alle digitale kanaler, også HD, (samme kanaler som kan ses på mit TV)
boksen kan købes bl.a. hos Harald Nyborg
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denver-mpeg-4-dvb-c-boks

dvs. du skal bruge boksen (399 kr) + en extern harddisk, eller USB pen (hvis du ikke har en allerede)
det erstatter tilsammen en moderne digital DVD HD Optager, til et par tusinde.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 31-03-12 14:35

Ps,.. du skal lige være klar over at TV i HD format fylder ret meget,
1 times optagelse i HD,.. fylder omkring 1 GB (1000 MB),...... ..

Godkendelse af svar
Fra : loberg

Dato : 01-04-12 16:43

Tak for svaret EA_HS.