/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken bærbar.
Fra : zuri
Vist : 1138 gange
200 point
Dato : 28-03-12 23:47

Hej
Min datter skal snart konfirmeres og derfor skal hun have en bærbar pc.
Men jeg har VIRKELIG brug for nogle gode råd.
Den skal : kunne gå på nettet.
have dvd drev (afspille og brænde)
spille
bruges til lektier
lidt billedbehandling med photoscape
have god lyd (evt.)
Jeg har kigget lidt på disse to, men har de mon, det jeg gerne have:
http://www.proshop.dk/Baerbar/Toshiba-Satellite-C660-1NT-2289053.html
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/521968/ASUS-K53ESX1730V.html

Jeg er åben for andre forslag i ca 5000,- kr. s klassen, ser dog bare gerne 500 gb harddisk.

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 28-03-12 23:48

Ups.
Glemte der også skal være web cam.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 29-03-12 07:34

køb en medion den er god og til rimelige penge

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-03-12 12:40

Der er SÅ mange fede at vælge mellem. De store firmaer bruger IBM / Lenovo, da de er drift sikre

Her er en som er billigere end dem du har fundet, og har ca. SPECKS.

- http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4333

HP har også en dejlig maskine, som har lidt mere end dem du har fundet.

- http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4134

Håberdu kan bruge det til noget.

www.Laptops.dk har jeg handlet lidt med og de levere altid den vare de skal, og ved reklamation, klare de hurtigt fejlene..

V.H.
R

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-03-12 14:46

De to PC'er Zuri linker til er meget ens i specifikationer, dog har Toshiba en lidt bedre grafik, hvilket specielt har betydning for spil. Jeg ville tage ud i butikkerne og prøve at se og røre ved dem, inden jeg købte.

De "store firmaer" bruger ofte Lenovo, men det er helt andre modeller end den Rustica.dk linker til, og de er meget dyrere.

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 29-03-12 14:49

Det er jo "kun" til en teenager pige.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-03-12 15:07

Bærbare PC'er med høj ydelse koster ikke ret meget i dag, slet ikke til teenager piger der sjældent spiller krævende spil. Her er de vigtigere at de ser "fede" ud, er holdbare og ikke for tunge, og at de er rare at bruge, det kan jeg ikke vurdere ud fra et billede eller læse ud af beskrivelser på nettet.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-03-12 15:37

fnu2: Grunden til de store firmere ikke benytter den maskine jeg foreslår, er at den har et meget større grafikkort. og det er sjælent det som der er behov for, det er stabilitet, og godt håndværk.

Men hvis du går efter udsene, og ikke udstyr, så er det altså bare at hiven en ned fra hylden, der ser "pige godt ud"... hæhæ. men det er jo også muligt at købe en godt udrustet maskine, og så selv tilføre det "Pigede"
- http://designskins.dk/da/produkter/notebooks/hp/#panel-1
(Evt. et billede af far & Mor hæhæ)

Der er mange muligheder, men personeligt vil jeg råde dig til ikke at skære ned på speck, frem for udsene.

V.H.
R

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 29-03-12 16:10

Øh , hvad er speck?
Vil gerne den har ordentlig hardware frem for at være tøset

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-03-12 16:14

Sorry det er bare specifikation....
Jeg kan godt forstå du vil væge en maskine med godt hardware

Jeg ville klart vælge denne:
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4134

Og så købe et skin (Ca. 200 kr), der kan jo evt. vælges et musik band din datter er vild med, eller heste mm.....

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-03-12 16:27

Jeg har oplevet at en del HP/Compaq der står af meget hurtigt, så dem ville jeg gå langt udenom.
Jeg ville kikke på Sony Vaio, det er nogle lækre maskiner, med fine specifikationer, der fint passer inden for budget.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-03-12 16:33

HP er nogle fine maskiner, og jeg har ikke hørt det du taler om at de går i stykker hurtigt.

Og Sony Vaio, er en dårlig maskine, den vil jeg tilgengæld godt advare imod.

De har en svaghed med den MEGET tynde skærm, og en ny skræm koster 4500,- ;-(

Men som du nok kan høre på fun2 og mine erfaringer, så er der holdninger til alle maskiner hæhæ.

V.H.
R

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 29-03-12 16:52

Ja puha da - det er en jungle. Er der slet ikke andre end Fun2, der ved lidt om Toshibas produkter. Er det noget der går hurtigt i stykker eller er de holdbare. Spørger fordi jeg ikke umiddelbart kan finde noget om dem, hvorimod jeg har læst på Tænk at Lenovo har extrem dårlig service osv.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-03-12 16:59

Hej igen.
Jamen Toshiba er nogle stabile maskiner, jeg har selv altid holdt mig til Toshiba (Sidste var: Quismio X300)
Toshiba har ikke en stor fejl %, de er nogle af dem der ligger lavest

Er det en Toshiba, du gerne vil have, kan denne har også være en mulighed:

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4382

V.H.
R

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 29-03-12 17:08

Det var lige sådan noget jeg søgte.
"Tøsen" har ikke de store krav andet end - den skal kunne gå på nettet, have webcam, måske lidt spil (sims3) og så lige lidt word til lektier.
Jeg ved så, at hun gerne har 3 -4 ting åbnet ad gange bla. youtube eller spotify, face for chat og så lidt billedredigering - så mon ikke den toshiba jeg linker til kan klare det. Den er jo også lidt tøset

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-03-12 17:24

Af de to Toshiba ville jeg vælge den første, den har bedre processor.

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 200 point
Dato : 29-03-12 17:43

Jo den vil være fin
SHG har også en fornuftig kundeservice.

Og hvis du ikke boer i Århus / Viborg, kan du få den med gratis fragt her --> http://www.happii.dk/product.aspx?uid=302738&prodid=430471

Og så er den lige lidt billigere hæhæ.

Held og lykke med købet.

Godkendelse af svar
Fra : zuri

Dato : 29-03-12 17:57

Tak for svaret Rustica.dk.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 29-03-12 18:05

Jamen velbekomme.. ;oD