/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvilke af KL's forslag synes du om?
Fra : PeterTheisen
Vist : 931 gange
10 point
Dato : 27-02-12 17:42

Hvilke af KL's forslag synes du om?

1. At man ændrer fleksjobordningen, så færre benytter sig af den.

2. At SU’en afskaffes på kandidatuddannelser og afløses af et SU-lån.

3. At unge ikke længere kan tilkendes permanent førtidspension.

4. At der indføres en lavere satsregulering til pensionister og kontanthjælpsmodtagere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-12 17:51

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-02-12 18:37

3 synes jeg der kan være fornuft i, 1 er meget afhængig af hvordan det laves, alternativet kunne jo blive flere på førtidspension.

2 vil med stor sandsynlighed øge den sociale skævhed i uddannelserne, så den tror jeg ikke på. Sandsynligheden for at et akademikerbarn får en højere uddannelse er 4-5 gange så stor som for et barn af en førtidspensionist, og langt de fleste uddannelser giver overskud til samfundet. Min yngste står med en studiegæld på 300000 (og han drikker og fester ikke engang), han har fået job, ingen problemer der, men jeg tror der er mange der ikke ville turde stå med sådan en gæld, endsige en der bliver endnu større.

4, den nuv satsreguleringsordning har allerede kostet folk på overførselsindkomst ca 2 ugers "løn" om året, er det virkelig nødvendigt at tage endnu mere fra dem?

Problemet er selvf. at samfundet har et voldsomt problem, og ingen tør tage fat i fx boligbeskatningen, selv om enhver økonom ville pege på netop det (medmindre de selv har hus)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-02-12 18:40

Jeg så din ven i TV i går.................en sf'er der er blevet minister, og som vil hævne sig på hele Danmark - inden han bekender kulør og melder sig under fanen hos de konservative.

Kommentar
Fra : nomore