|
| rust behandling af ny peugeot 206+ Fra : janinna | Vist : 2311 gange 300 point Dato : 05-04-11 19:23 |
|
hvornår skal jeg få rust behandlet min nye peugeot 206+ første gang?
og hvilken behandling anbefaldes?
altså pava, eller dinitrol, eller andet?
evt hvis nogen kender et godt sted, jeg bor på Fyn
| |
| Kommentar Fra : thulin |
Dato : 05-04-11 19:28 |
|
Spar pengene, og undlad at undervognsbehandle.
Det hjælper alligevel ikke. Skulle der kommer rust, kan man få rep. meget for 10.000+ kr som man får brugt over 5-7år på undervognsbehandling.
| |
|
Din peugeot er rimelig beskyttet mod rust fra fabrikken, men i vort barske klima,
hvis du vil beholde den længe, giv den en dinitrol behandling om et par år...
| |
| Kommentar Fra : EA_HS |
Dato : 05-04-11 21:08 |
|
så hurtigt som muligt,....
den smule biler i bedste fald får fra fabrikken, er intet værd,..
slet ikke i det Danske klima,.. !!!
den første rustbeskyttelse er meget vigtig,
den forhindre at rusten begynder,..
er rusten først begyndt, kan du højest forhindre den i at brede sig,
læs hvad eksperterne mener, og døm selv, (bemærk, bilen har aldrig været indregistret)
Citat For at få syn for behovet var der ved et pressearrangement forleden på Dinitrols Center i Slagelse løftet en helt ny, endnu ikke indregistreret Mazda 2 op. Og det var lidt chokerende at se, at de første rustangreb ved et par samlinger og nogle bolte allerede kan ses under bunden.
Nye biler er ikke nye :
Jan Helbo understreger, at den lille Mazda er valgt tilfældigt, for det mærke er ikke værre end andre. Men det viser, at en ny bil trods alt har historie bag sig. Måske har den fået en lang sejltur, inden den eventuelt skal stå på en fordelingsplads i måneder, før den kommer ud til en forhandler. |
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE568230/rust-truer-nye-smaa-biler/
http://www.fdm.dk/bilpleje/undervognsbehandling
gi' den en omgang Dinitrol,.. det går du ikke fejl af....
| |
| Kommentar Fra : Hejdu58 |
Dato : 06-04-11 11:13 |
|
Citat hvornår skal jeg få rust behandlet min nye peugeot 206+ første gang? |
NU Jo før en ny bil får rustbeskyttelse, des bedre bliver det, og det er meget vigtig at det kommer ind i alle hulrum og at inderskærme bliver afmonteret så der kan sprøjtes alle steder bag dem. Det er desværre ikke alle der afmontere inderskærme først.
Alle hulrum sprøjtes med en meget tynd rustbeskyttelse der kan trække ind imellem pladesamlingerne mm. og det er jo bedre at have rustbeskyttelse i mellen pladesamlingerne, end det er at have fugt/vand, snavs mm. i mellem pladesamlingerne, SÅ DERFOR en så tidlig rustbeskyttelse på en ny bil som muligt, det forhindre fugt/vand i at trænge ind imellem pladesamlingerne.
Bruger selv Dinitrol, om det er Pava eller Dinitrol der er bedst er der delte meninger om, men det er hvor godt det bliver gjort, der er det afgørende. At bilen er ren og tør og AT ALLE HULRUM mm. får rystbeskyttelse.
| |
| Kommentar Fra : kogalejy |
Dato : 09-04-11 00:39 |
|
Valget mellem at få saltvand eller undervognsolie ind i samlinger og hulrum,her ville jeg vælge
undervognsolien. Hvis den skal svejses på gr. af rustangreb, skal den efterfølgende alligevel behandles
med undervognsolie.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|